recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 1415161718 62>
Forfatter
Besked
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 06:43
Du kan bruge følgende arc extractor fra Lindy.

http://www.lindy.co.uk/audio-video-c2/converters-scalers-c105/audio-spdif-analogue-dacs-c106/hdmi-arc-dac-converts-hdmi-arc-to-analogue-audio-p8280

Cyp laver også en, som jeg har haft brugt og der var ikke noget sync problem.

http://www.cypeurope.com/store/store/app/product/AU-1HARC

Man sætter den til arc udgangen på sit tv og da den har indbygget volumen styring, så opfatter TV'et enheden som en home cinema enhed. Hvilket betyder , at man kan styre lyden direkte med sin fjernbetjening. Det er i hvert fald tilfældet på mit Pana 50GT50.

Jeg bruger den med et sæt beolab 8200. Hvad angår trigger signal kan du måske bruge noget fra usb stikket eller er den audio sense på dem?


Redigeret af Jonas_R - 26-August-2014 kl. 08:46
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 06:54
Link fix

HDMI ARC DAC - Converts HDMI ARC to Analogue Audio

Redigeret af huntiedk - 26-August-2014 kl. 06:56
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 08:28

Tusind tak for dit indlæg Jonas_R.  Star  Thumbs Up

Kan købes - HER.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 08:46
Det var så lidt Peter
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Kan købes - HER

Og her:

Mvh. JørgenT
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 10:47
Tak for indlæggene. Bestemt noget jeg kan bruge til noget :-)
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 12:40

Her først med 8 Pol DIN PowerLink tilslutning - for aktive BeoLab højttaler.

------------------------------------------------------------

Her med 8 Pol DIN LINE tilslutning for aktive BeoLab højttaler.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeoBrian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 14:20
Er du sikker på der ikke er delay på lyden her
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 14:44
Jeg synes ikke at det var ude af sync da jeg benyttede enheden fra Cyp (samme som Lindy's). 

Jeg brugte noget tid på at sidde og glo på tv-avisen mv.

Ellers kan du jo købe en lip sync corrector fra Lindy, hvis det er et problem. Nu har de fleste tv jo indbygget en funktion til at korrigere lip sync.

http://www.av-cables.dk/phono-converter/phono-lip-sync-corrector.html
Til top
joachimp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-August-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joachimp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 18:44
Jeg håber at du måske kan hjælpe mig. Jeg Har i længer tid gået og drømt om et surround sæt til min stue, og Har været ude og købe et sæt beolab 9 som jeg gerne vil bruge som front højtaler, og et sæt beolab 17 som jeg vil bruge som baghøjtaler.  Center er ikke bestemt, men det bliver højst sandsynligt en analog højtaler af et andet mærke. har et samsung 55f8005 så kan ikke tilslutte det til mit tv desværre.

Så jeg har også investeret i et beosound essence, en beolab transmitter 1, 

Jeg vil gerne kunne streamer både film og musik fra min nas eller spotyfi. 


Mit spørgsmål er så hvordan får jeg alt dette sluttet sammen, så essence også kan kører sammen med en evt forstærker ? Jeg håber meget du kan hjælpe, da jeg ikke har den store tekniske forstand på forhånd tak :) 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 23:12

Hej joachimp

Du kan købe en surround 5.1 recriver med HDMI tilslutninger for dit TV + div.
Den skal have volume styret (pre-out) 5.1 phono udgange, samt 12V trigger udgang.

På indlæg af 07-September-2013 side 14 ser du små videoer af hvordan, og hvad for
adapter kabler du får brug for. Streamning fra iPad er også muligt på mange nye recriver.
Hvordan Beosound Essence - Beolab transmitter 1 for trådløs lydoverførsel skal
tilsluttes, må du selv pusle med. Men ingen surround uden en surround recriver/
forforstærker / forstærker.

Til inspiration -
 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 07:54



Redigeret af Peter Pan - 14-August-2018 kl. 15:29
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1415161718 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu