recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 910111213 62>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 15:10
Den går desværre ikke Gunraf.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Den går desværre ikke Gunraf.

Ok, tak for svar.  Så kan jeg godt se, hvad du mener med, at de 'koster' med pre-out. 
Har dog fundet en Marantz SR5007 til 5995,-

Men det kræver selvfølgelig også, at man ville finde 6000 eller 6002 velspillende som fronter i et surround. Må ud og lytte, for elsker simpelthen det design. Også hvordan de spiller sammen med Beolab 11 Smile 

Ved ihvertfald fra mine forældre, at blot en Beolab 11, har givet godt til lyden til deres Beovision 10, fordi det i sig selv var lidt tamt.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 05:51
Råd for tilslutning af aktive BeoLab højttaler til non B&O.
 
 
Tilslutning af BeoLab højttaler via LINE IN.
 
 
 
                                                    
 
 
De fleste aktive BeoLab højttaler har udover PowerLink tilslutning også en LINE IN Phono/ RCA
bøsning. Benyttes denne indgang, slipper man for at tænke på trigger signal.
Ved LINE IN med Phono til Phono/ Phono-DIN kabel tilslutning styres BeoLab højttalernes relæer
af den tilførte lyd volumen. Det kan ske at højttalerens forstærker slukker ved kortvarige lave lyd
signaler, når så lydsignalet stiger i volume tænder forstærkeren igen. Det afhænger lidt af hvordan
det enkelte højttaler on/off relæ er fabriks justeret. Oplever du at et af relæerne står og klikker,
kan en B&O teknikker justere relæet til f.eks først at slukke 1 min. efter signalet er ophørt.
 
Til BeoLab 3/8002/6002 LINE IN benyttes denne adapter da der ikke findes Phono/RCA bøsning.
.
 
 
DIY LINE tilslutning - RCA TIL DIN adapter, fx til BeoLab 3 / 8002. / 6002.
____________________________________________________
 
Du kan købe adapter til formålet i B&O butikkerne.
 
OBS! Det tilførte linie signal skal altid være et volume styret (pre-out) analog lydsignal.
__________________________________________________________________


Redigeret af Peter Pan - 24-Juli-2019 kl. 14:20
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 12:49
Tilslutning af Beolab 7-1.

Som jeg kan forstå, er denne ikke en regulær centerhøjtaler men i stereo, og derfor dette kabel (se link) jeg skal have fat i? http://av-connection.dk/?PGr=1760&ML=328 og som så bliver samlet i en Y-splitter til centerindgangen på receiveren.

Er der desuden nogle der har hørt Beolab 12-2 spille? Påtænker disse som bagkanaler i mit setup, der indtil videre består af to x Beolab 8000 samt en Beolab 11 (og snarest muligt, også en Beolab 7-1)
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 15:37
 Hej Gunraf
 
Dit fremgangsmåde og kabel valg for BeoLab 7-1 er ok.
Som baghøjttaler er jeg mere til BeoLab 3, men du må ud i en B&O butik og lytte selv.
 
.
Opdateret med billede af Gunraf 's setup.   Star 


Redigeret af Peter Pan - 22-April-2020 kl. 07:58
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeoBrian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 16:13
Det er et super setup med BL8000 foran, 7-1 som center, BL11 sub og BL12-2 som baghøjttalere, sidstnævnte er utrolig fleksibel da den kan monteres på hovedet på væggen, hvis lyttepositionen mest er siddende, så i denne position kan linserne sidde i ørehøjde.
BL3 er også en mulighed, men er også en kraftigere højttaler hvor jeg så ville vælge dem som front og BL8000 som baghøjttalere eksempelvis på vægbeslag.
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 19:24
Super, tak for svar til Jer begge.

Der er ikke andet for end at komme ud og lytte, og finde ud af hvad der skal ske. Savner allerede surround (solgt mit ikke-B&O), men det er jo en dyr fornøjelse, at opgradere til B&O Tongue
Til top
MalleH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2013
Sted: Brande
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MalleH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 18:18
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Jeg har et BeoVison5 som jeg gerne vil have skiftet ud med et Samsung Smart tv, men jeg vil gerne beholde resten af mit B&O. Jeg har et BeoCenter 2 anlæg, Beosound 5 højtalere som fronthøjtalere og Beolab 8000 som baghøjtalere. Alle højtalere er aktive. Jeg har absolut ingen forstand på det, men tænkte om man ikke kan få en ledning fra det nye tv som passer i BeoCenter boxen (der er jo masser af stik i den box).
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 09:04
 
Hej MalleH

Har dit nye Samsung Smart tv kun digitale lydudgange, se tegning for et stereo setup.
Dine aktive BeoLab frontjøjttaler tilsluttes Beocenter 2. Har dit nye tv analog Phono
lydudgange, benytter du et Phono stereo kabel  fra tv'ets lyd out til  AUX IN på Beocenter 2 boksen.

GefenTV produkt: GTV-DIGAUDT-141- pdf manual.

http://www.gefen.com/pdf/GTV-QUICK-DIGAUDT-141.pdf

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 12:34
Malleh@ Du kan også prøve med denne adapter, da der normalt er analog lyd out i scartstikket.
 
Scart adapter med switch til in/out
Til top
MalleH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2013
Sted: Brande
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MalleH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 18:51
Tak for svar Peter Pan og Kampus.

Det er selvfølgelig BeoLab 5 som fronthøjtalere og ikke BeoSound Wink

Det vil sige at uanset om jeg vælger Gefen eller den ande adapter så er det alt hvad der skal til?
Til top
MalleH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2013
Sted: Brande
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MalleH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 19:02
Lige nu tænder fronthøjtalerne samtidig med at jeg tænder fjernsynet og baghøjtalerne tænder automatisk når der er lyd til det (feks. når jeg ser DVD). Hvordan vil det komme til at fungere med et Samsung tv?? Skal jeg så både bruge B&O fjernbetjeningen og Samsung fjernbetjeningen??

Kan godt være jeg spørger lidt dumt, men jeg har absolut ingen forstand på det Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu