recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valget står imellem disse - hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValget står imellem disse - hjælp!

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 13:11
Du sammenligner en 7.2 mod en 5.1 reciever. Det er svært at sige ret meget om Yamaha'en, da der ikke foreligger tests endnu. Men én ting springer i øjnene og det er vægten der kun er 2/3 af Onkyo'en.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 13:23
Som også Furious jt er inde på, så er det kun dig selv, der kan afgøre, hvad der lyder bedst. Jeg er åbenbart en af de få, som har valgt Yamaha (rxv 1700), fordi jeg mente, at den gav den bedste lyd i forhold til både Denon, Onkyo, NAD og Marantz. Men det er min holdning, og jeg påstår ikke, at den er bedre end de andre; jeg kunne bare bedst lide den.

Hvilke højttalere skal den spille sammen med? 
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 13:27
Kampus: Jeg kan godt huske at man i gamle dage sagde at vægten havde noget at sige, er det stadig sådan at jo mere det vejer jo bedre er det nok også? Så er Onkyo jo vejen frem i mit tilfælde.

Dreamz: Det er et Focal sib sæt der skal bruges som højttalere.

PS: Det trækker lidt at den er THX certificeret den onkyo selvom det sikkert ikke har det store at sige ? :-)


Redigeret af Strange - 12-Maj-2010 kl. 13:28
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 13:32
Det skulle jeg mene, da det som regel er trafo'en der vejer mest i en reciever.
 
Det der THX har jeg også på min reciever, men bruger det ikke da det lyder forfærdeligt. Sender lyden direkte gennem uden om ALT, det gir' den bedste lyd i mine ører.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 13:38
OK... Godt at vide. Som jeg læser det havde min 507 (som jeg var glad for) 80 watt per højttaler... 608 har 160 watt per højttaler, det lyder ikke ligefrem på det punkt som om jeg bliver skuffet...?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 13:55
Den har nu 100 watt i 8 ohm med 2 kanaler i drift. Men det er også kraftigere end 507
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 13:59

Der står da 160 watt på hjemmesiden (Av-connection)?

Hvis den har 100 hvad har 507'eren så?

Redigeret af Strange - 12-Maj-2010 kl. 13:59
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 14:01
Det ER hjemmesiden! 507 har 75 watt..
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 14:02
Pas på med disse udgangseffekt-opgivelser. Receiveren trækker - ifølge Onkyo selv - 630 watt, og det giver sig selv, at den så aldrig ville kunne spille 7 x 160 watt. Men derfor kan den såmænd sagtens være både strømstærk og kraftig nok til dine focal'er. Men det er alligevel utroligt, at producenterne bliver ved med disse urealistiske effektopgivelser.  
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 14:04
Jeg kan ikke helt forstå hvorfor man er så fikseret med Onkyo..? - Der nævnes intet om brug for HDMI 1.4. 

Yamaha laver altså nogle ganske fornuftige forstærkere, hvor de er mest kendt for at levere en god lyd. Der hvor de halter efter er på videosiden, hvor de ikke er så gode til at opskalere. Igen, lyden fejler dog intet.

Dernæst skal man gøre op med hvad lyd man ønsker. Til det skal man først kende klangen på sine højttalere. En lys forstærker som Onkyo og et par lyse højttalere kan give en skringer kombination. Nogle kan godt lide den lyd som kombinationen giver (mig selv incl.), men andre synes det bliver for meget. Derfor kan det være at Yamaha'en er det som du vil være bedst kørende med.

Ang. vægten, så ville jeg skyde en hvid pil efter specifikationerne. Min Marantz er lettere end min anden forstærker (som var en Onkyo 805), men spiller bedre. Dernæst, så ved man ikke hvor meget selv elektronikken og strømforsyningerne vejer ud fra et stykke papir - hvem ved om der er lagt et stykke metal i for at gøre dem tungere? Dernæst, så er implementeringen vigtigere end bare at have dem som en fed feature. Her er, efter min mening, Onkyo's akilleshæl. De indeholder en masse fede features, men det føles bare ikke som om der er lagt arbejde i at få det til at virke ordentlig samt få det til at fremstå lækkert. 

Tag bare Audyssey målemikrofonen. Den ligner en bordskåner og gav, i mit setup, en opmåling som passede helt af h til. Min Marantz var til sammenligning indenfor 30 cm. nøjagtighed.

Derfor, let røven og kom ud og lyt. Hvis ikke, så kan du i de fleste tilfælde låne dem med hjem inden køb så du kan bestemme dig derhjemme efter at have lyttet på dem.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 14:04
Det ser altid flottere ud med høje tal, men de er ikke realistiske når de måles ved lavere belastning end 8 ohm. Og stadigvæk skal de tages med et gran salt..
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 14:07
Siger heller ikke at vægten er det eneste parameter, men et godt et! Og at nogle producenter skulle smide bly i deres recievere, den må du længere udpå landet med - Aalborg?Tongue
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu