recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugeranmeldelse af Panasonic topmodel plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrugeranmeldelse af Panasonic topmodel plasma

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
phillipo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2010 kl. 13:46
Ja, men jeg forhørte mig om en 3D demo og den ville han gerne give mig efter kl. 16, så det er nok "bare" en demo de får men man kunne jo prøve at ringe til dem og høre hvordan det forholder sig. 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2010 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af phillipo phillipo skrev:

Ja, men jeg forhørte mig om en 3D demo og den ville han gerne give mig efter kl. 16, så det er nok "bare" en demo de får men man kunne jo prøve at ringe til dem og høre hvordan det forholder sig. 
Super idé - altså opringen, for jeg vil meget gerne høre om Expert for Panasonic DMP-BDT300 på lager til køb i dagTongue
 
 
Meld gerne tilbageBig smile


Redigeret af Hother - 14-Maj-2010 kl. 13:52
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2010 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Mener at du også gør lidt i DSLR - hvordan er værktøjerne og oplevelsen af JPEG billeder via USB ? ?
Jeg har ikke kigget på JPEG via USB men via fotomemory kort via slottet i siden af panelet. Systemet fungere rigtigt godt, og overraskende hurtigtTongue
 
 
 
 
 
 
 
 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2010 kl. 23:56

Godt review, Hother - jeg ser frem til næste kapitel.

Måske kunne du hjælpe med at udfylde nogle af hullerne i min gennemgang af VT20?

Når du får fat i en 3D-afspiller og 3D-materiale:

Jeg er stadig ikke sikker på, om man kan sende billede ud på begge HDMI-udgange på afspilleren samtidigt (jeg mindes, at Jess fra P&P Radio og jeg måske vendte den - men i så fald er konklusionen forsvundet fra min hukommelse). Idéen var, at man kunne dedikere én HDMI-indgang og dermed en kalibrering til 2D på VT20 og tilsvarende dedikere en HDMI-indgang til 3D og den tilhørende kalibrering. Kan du teste om der kan komme billede ud på begge HDMI-udgange på Panasonic-afspilleren samtidigt?

Jeg bemærkede flicker fra lys i både omgivelser og fra TV-billedet, når jeg havde brillen på. Valget stod mellem 96[Hz] (24p Filmgengivelse=TIL) og 120[Hz] (24p Filmgengivelse=FRA), som dermed gav hhv. 48[Hz] og 60[Hz] pr. øje. Ved 96[Hz] kunne 24p afspilles korrekt - men der var mere flicker end ved 120[Hz], hvor der til gengæld så ud til at være judder. Kunne du evt. teste, om Intelligent Frame Creation (IFC) kan eliminere (eller blot minimere) judder ved 120[Hz]?

Spørgsmål om 3D-brillen:

Kan man se gennem brillen, når den er slukket (med batterierne i)? Jeg mener, at det ikke var et problem.

Kan man se gennem brillen, når batterierne er taget ud af brillen?

Andet:
 
Ud over disse emner til uddybning i næste kapitel, har jeg et opklarende spørgsmål til din anmeldelse: Når du omkring indstilling i brugermenuen skriver, "Resultatet indtil videre blev +1 i kontrasten og - 5 i det samlede farvekompleks", er det så rigtigt forstået, at du mener, at der skal skrues ned for FARVE-indstillingen?

Mht. flicker (generelt, ikke 3D-flicker gennem 3D-brillen) og KONTRAST: Prøv at finde nogle scener med både meget/ret lyse områder og mørkere områder - og gerne samtidigt og hver for sig. Prøv derefter at skrue gradvist mere og mere op for KONTRAST og se, om det opstår flicker. Hvs det sker, er det så et lokalt fænomen på billedet - eller er det hele arealet, der blinker?

 

/lars
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 00:19
[QUOTE=bantam]

Godt review, Hother - jeg ser frem til næste kapitel.

Måske kunne du hjælpe med at udfylde nogle af hullerne i min gennemgang af VT20?

Når du får fat i en 3D-afspiller og 3D-materiale:

Jeg er stadig ikke sikker på, om man kan sende billede ud på begge HDMI-udgange på afspilleren samtidigt (jeg mindes, at Jess fra P&P Radio og jeg måske vendte den - men i så fald er konklusionen forsvundet fra min hukommelse). Idéen var, at man kunne dedikere én HDMI-indgang og dermed en kalibrering til 2D på VT20 og tilsvarende dedikere en HDMI-indgang til 3D og den tilhørende kalibrering. Kan du teste om der kan komme billede ud på begge HDMI-udgange på Panasonic-afspilleren samtidigt?

Jeg bemærkede flicker fra lys i både omgivelser og fra TV-billedet, når jeg havde brillen på. Valget stod mellem 96[Hz] (24p Filmgengivelse=TIL) og 120[Hz] (24p Filmgengivelse=FRA), som dermed gav hhv. 48[Hz] og 60[Hz] pr. øje. Ved 96[Hz] kunne 24p afspilles korrekt - men der var mere flicker end ved 120[Hz], hvor der til gengæld så ud til at være judder. Kunne du evt. teste, om Intelligent Frame Creation (IFC) kan eliminere (eller blot minimere) judder ved 120[Hz]?

Spørgsmål om 3D-brillen:

Kan man se gennem brillen, når den er slukket (med batterierne i)? Jeg mener, at det ikke var et problem.

Kan man se gennem brillen, når batterierne er taget ud af brillen?

Andet:
 
Ud over disse emner til uddybning i næste kapitel, har jeg et opklarende spørgsmål til din anmeldelse: Når du omkring indstilling i brugermenuen skriver, "Resultatet indtil videre blev +1 i kontrasten og - 5 i det samlede farvekompleks", er det så rigtigt forstået, at du mener, at der skal skrues ned for FARVE-indstillingen?

Mht. flicker (generelt, ikke 3D-flicker gennem 3D-brillen) og KONTRAST: Prøv at finde nogle scener med både meget/ret lyse områder og mørkere områder - og gerne samtidigt og hver for sig. Prøv derefter at skrue gradvist mere og mere op for KONTRAST og se, om det opstår flicker. Hvs det sker, er det så et lokalt fænomen på billedet - eller er det hele arealet, der blinker?

 

[/QUOTE
 
Tak skal du have Bantam, jeg bliver helt beæretBig smile
 
Jeg kan pt. ikke svare dig på alle dine spørgsmål pga. af manglede 3D afspiller og materiale, men dem jeg kan følger her:
Den ene HDMi udgangen på afspilleren er primært beregnet til lyd og er en 1.3 HDMI. Men jeg kigger gerne nærmere på sagen når jeg får en Pana afspiller i hænderne. Mener i øvrigt at Otto fortalte mig, at man ikke pt. kan kalibrere på 3D
 
Jeg kigger på IFC i morgen, det samme med flicker
Ja, jeg kan se gennem brillerne såvel tændt som slukket
Ja, for at opnå de mest naturlige farver skuede jeg ned for farvenSmile
 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jeden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 16:24
Hvilket vægbeslag bruger du til dit VT20 eller hvilket kunne du anbefale. Jeg har det samme TV på vej og leder ihærdigt efter et passende vægophæng
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Den ene HDMi udgangen på afspilleren er primært beregnet til lyd og er en 1.3 HDMI. Men jeg kigger gerne nærmere på sagen når jeg får en Pana afspiller i hænderne. Mener i øvrigt at Otto fortalte mig, at man ikke pt. kan kalibrere på 3D
Forsøgvist tog vi billedet ud af HDMI1.3-udgangen hos P&P Radio - og det virkede gangske rigtigt - blot kun i 2D. Deraf idéen om, at man kunne sende et 2D-signal fra HDMI1.3-udgangen til f.eks HDMI1 på TV'et og tilsvarende trække en forbindelse fra HDMI1.4-udgangen til f.eks. HDMI2- Hver HDMI-port har sin egen kalibrering - og på den måde kunne man måske lave en workaround for at kalibrere både 2D og 3D. Jeg kunne se i ISFccc-menuen, at der blev anvendt samme indstillinger for 2D- og 3D-signaler. Det jeg ikke kan huske var, om brugermenu-indstillingerne (primært LYS, KONTRAST ogFARVE) også bliver genbrugt mellem 2D og 3D - men det tror jeg de gør.
 
Jeg er enig med Otto: Det er ikke rigtigt muligt at kalibrere 3D endnu, da der ikke er udviklet hverken testmønstre/skiver og andet udstyr til det brug endnu. Det er naturligvis muligt, at TV-producenterne har noget til udvikling og produktion - men after-sales -kalibreringsmiljøet er ikke klar endnu.
 
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg kigger på IFC i morgen, det samme med flicker
Ja, jeg kan se gennem brillerne såvel tændt som slukket
Ja, for at opnå de mest naturlige farver skuede jeg ned for farvenSmile
 
Super - jeg glæder mig til at høre om det.
 
Jeg sidder og kigger lidt på min måledata for kalibreringen i PROFESSIONEL1-indstillingen - jeg var lidt i tvivl om rigtigheden af den efter måle-session 1 - men det ser faktik ret OK ud. Der bliver en bedre balance i farvedekodningen, mens lysstyrken for farverne er lidt gynger og karuseller i forhold til THX-indstillingen. Til gengæld er kromaticiteten tættere på Rec.709 efter kalibrering.
 
Jeg er lidt spændt på, hvordan du oplever resultatet af kalibreringen i forhold til THX-indstillingen.
 
Tl andre VT20-ejere (Hother må naturligvis også gerne læse dette... Smile), som læser denne tråd: Man kan lave en enkel forbedring i forhold til THX-indstillingen til brug ved TV-kigning i lyskontrollerede omgivelser: Slå ISFccc til og gå ind i PROFESSIONEL1 (eller -2). Udgangspunktet for PROFESSIONEL1 & 2 er THX-indstillingen. Vælg GAMMA=2.4 for dæmpet rumbelysning - andre værdier kan være mere passende under andre lysforhold.  Derefter kan man indstille LYS vha. f.eks. DVE (PLUGE) og indstille KONTRAST så det passer med lysstyrken i omgivelserne. FARVE kan man indstille efter bedste overbevisning - det er svært uden måleudstyr - men nogle få hak ned skader nok ikke.
/lars
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hvilket vægbeslag bruger du til dit VT20 eller hvilket kunne du anbefale. Jeg har det samme TV på vej og leder ihærdigt efter et passende vægophæng

Jeg kan da lige svare at jeg bruger et billigt Harald Nyborg VESA vægbeslag til mit, det kan vinkles - men det er også det... det er sikkert ikke det beslag der får tv'et tættest på væggen, men det fungerer til en fornuftig penge...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hvilket vægbeslag bruger du til dit VT20 eller hvilket kunne du anbefale. Jeg har det samme TV på vej og leder ihærdigt efter et passende vægophæng
Jeg svarer lige for Hother, for jeg ved han bruger det samme gode beslag som jeg selv. Det er nemlig ret vigtigt at der kommer meget luft til et plasma TV hvis man ønsker at ha' det i mange år.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hvilket vægbeslag bruger du til dit VT20 eller hvilket kunne du anbefale. Jeg har det samme TV på vej og leder ihærdigt efter et passende vægophæng
Jeg svarer lige for Hother, for jeg ved han bruger det samme gode beslag som jeg selv. Det er nemlig ret vigtigt at der kommer meget luft til et plasma TV hvis man ønsker at ha' det i mange år.

Det er det samme beslag jeg anvender Thumbs Up
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Jeden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hvilket vægbeslag bruger du til dit VT20 eller hvilket kunne du anbefale. Jeg har det samme TV på vej og leder ihærdigt efter et passende vægophæng
Jeg svarer lige for Hother, for jeg ved han bruger det samme gode beslag som jeg selv. Det er nemlig ret vigtigt at der kommer meget luft til et plasma TV hvis man ønsker at ha' det i mange år.

Det er det samme beslag jeg anvender Thumbs Up

Jamen det ser jo både billigt og nemt ud Smile Er det en OK kvalitet ? Jeg havde kig på nogle fra Vogels, men hvis I siger god for det I har linket til er det jo bare fint.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 19:11
Kvaliteten står ikke tilbage for Vogels kan jeg godt garantere..Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu