recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugeranmeldelse af Panasonic topmodel plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrugeranmeldelse af Panasonic topmodel plasma

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er nemlig ret vigtigt at der kommer meget luft til et plasma TV hvis man ønsker at ha' det i mange år.


Døh?!! Er det noget du véd noget om eller hva'?! Ellers lyder det godt nok som lidt af en sejlerhistorie...
Mit KRP600 sidder klistret op ad væggen med Pioneers originale beslag. Der er kun håndlunt bagved. Hvis det var skadeligt for tv'et havde de næppe selv udviklet det.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er nemlig ret vigtigt at der kommer meget luft til et plasma TV hvis man ønsker at ha' det i mange år.


Døh?!! Er det noget du véd noget om eller hva'?! Ellers lyder det godt nok som lidt af en sejlerhistorie...
Mit KRP600 sidder klistret op ad væggen med Pioneers originale beslag. Der er kun håndlunt bagved. Hvis det var skadeligt for tv'et havde de næppe selv udviklet det.
Det er bestemt ingen sejler historie. Og jeg ved det, jeg er teknikker. Pioneers vægbeslag opfylder end ikke deres egen rekommandation til afstanden til en væg (noget jeg ikke fatter).Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 23:27

Gør det så meget, at det er lidt lunt bagved ved tv'et, vi har nok aligevel udskiftet vores tv, inden varmen tager livet af det, John du har helt sikkert skiftet det inden da LOL

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Gør det så meget, at det er lidt lunt bagved ved tv'et, vi har nok aligevel udskiftet vores tv, inden varmen tager livet af det, John du har helt sikkert skiftet det inden da LOL

Ja det gør faktisk noget. I luftfart regner vi faktisk med, at mean time between failure stiger med 25 - 30% ved dårlig eller utilstrækkelig vent. Derfor er alle systemer faktisk overordentligt vel ventileredeSmile
 
Det er så en anden ting KennethTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 23:42
Ja okay, der er kun 1 cm fra væg til mit tv, så heldigvis har jeg tegnet en 4 års forsikring på mit tv, så hvis varmen tager livet af det, så får jeg et nyt.
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er bestemt ingen sejler historie. Og jeg ved det, jeg er teknikker.


Så en teknikerbaggrund er ensbetydende med korrekt svar på alt der har med teknik at gøre?

Ja - jeg kan godt se at Pioneers mindstekrav er en afstand på 10 cm fra væggen - men det er der ikke mange beslag der opfylder, hvis nogen overhovedet. De skriver i manualen også at der kan ske burn-in og retention - men det er alle Pioneer-brugerne vist enige om også er en skrøne (eller er de?). Med andre ord er der imho tale om en gang livrem og seler fra producentside.

Som sagt er der kun håndlunt på tv'et efter 8 timers brug - så under alle omstændigheder er det ikke noget der kommer til at ødelægge min nattesøvn.

(Og ja, så skal jeg nok lade være med at fylde mere om Pioneer i denne tråd...)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er nemlig ret vigtigt at der kommer meget luft til et plasma TV hvis man ønsker at ha' det i mange år.


Døh?!! Er det noget du véd noget om eller hva'?! Ellers lyder det godt nok som lidt af en sejlerhistorie...
Mit KRP600 sidder klistret op ad væggen med Pioneers originale beslag. Der er kun håndlunt bagved. Hvis det var skadeligt for tv'et havde de næppe selv udviklet det.
Jamen så prøv at mærke på overkanten af bagklædningen. Her er der mere end håndlunt. Mærkeligt der ikke er ventilations sprækker her.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er bestemt ingen sejler historie. Og jeg ved det, jeg er teknikker.


Så en teknikerbaggrund er ensbetydende med korrekt svar på alt der har med teknik at gøre?

Ja - jeg kan godt se at Pioneers mindstekrav er en afstand på 10 cm fra væggen - men det er der ikke mange beslag der opfylder, hvis nogen overhovedet. De skriver i manualen også at der kan ske burn-in og retention - men det er alle Pioneer-brugerne vist enige om også er en skrøne (eller er de?). Med andre ord er der imho tale om en gang livrem og seler fra producentside.

Som sagt er der kun håndlunt på tv'et efter 8 timers brug - så under alle omstændigheder er det ikke noget der kommer til at ødelægge min nattesøvn.

(Og ja, så skal jeg nok lade være med at fylde mere om Pioneer i denne tråd...)
Se som udgangspunkt, så svare jeg faktisk kun på noget jeg ved noget om. men da du åbenbart ved bedre - så lader jeg dig hjertens gerne blive i din smarte troWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 00:28
Du kan da selv være smart! Flot argumentation...Clown

Men OK, jeg kan godt se at med knap 12000 indlæg ligger dit videnniveau selvfølgelig i den absolutte elite. Jeg bøjer mig ærbødigt og undskylder meget at jeg tillod at tvivle på din visdom.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 12:55
Jeg synes heller ikke ærligt talt det er iorden, at man som recordere.dk teamet, inddirekte nedladende skal spise en anden af med, at man altså er bedre vidende, fordi man har en uddannelse, er tekniker eller whatever. Og det er jo heller ikke første gang det sker
Hvem siger det overhovedet har relevans for det her?  

Der er sgu masser af kompetente medlemmer på dette forum

Kan da også kun stille spørgsmål tegn ved der står 10cm i manualen, og selv har Pioneer lavet et beslag, hvor tv'et sidder tættere på væggen.


Redigeret af Sploink - 16-Maj-2010 kl. 13:01
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 13:51

Play nice, drenge!!

At man har en teknisk uddannelse betyder normalt at man har et vist grundlag for at udtale sig om generelle tekniske betragtninger, som f.eks. at MTBF stiger ved øget varmepåvirkning når vi taler elektroniske komponenter...

Jeg tror ikke Hother prøver at være bedrevidende...

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Jeg synes heller ikke ærligt talt det er iorden, at man som recordere.dk teamet, inddirekte nedladende skal spise en anden af med, at man altså er bedre vidende, fordi man har en uddannelse, er tekniker eller whatever. Og det er jo heller ikke første gang det sker
Hvem siger det overhovedet har relevans for det her?  

Der er sgu masser af kompetente medlemmer på dette forum

Kan da også kun stille spørgsmål tegn ved der står 10cm i manualen, og selv har Pioneer lavet et beslag, hvor tv'et sidder tættere på væggen.
Nu svarede jeg altså ovenover på et andet indlæg om hvordan tingene generelt hænger sammen. Får jeg så stukket i næsen, at jeg ikke nødvendigvis ved hvad jeg taler om fordi jeg er teknikker, så bliver både spørgsmålet omkring varme og og en fladskærms placering fluks kørt på vildspor - i det mindste i mine øjne.
 
Jeg indrømmer gerne, at i og med at jeg beskæftiger mig med teknisk flyvesikkerhed ref mit job, så er jeg nok mere forsigtig end så mange andre. Men det kan ikke være rigtigt, at når man udtaler sig som fagmand, så bliver man fluks draget i tvivl.
 
Havde min "opponent" der i mod spurgt om årsagerne til mine holdninger omkring varme, så var sammenhænge mellem komponenter, ælde, forandringer i specifikationer osv. fluks kom på bordetWink
 
Og fordi, at jeg er "medlem" af recordere.dk teamet betyder der bestemt ikke, at jeg nødvendigvis er mere engleagtig end alle andre - jeg kan afgjort også godt lade mig provokereSmile


Redigeret af Hother - 16-Maj-2010 kl. 14:40
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu