recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse Samsung UE40C8705 3D TV.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse Samsung UE40C8705 3D TV.

 Besvar Besvar Side  <1 2526272829 30>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af wcc1 wcc1 skrev:

jeg vil gerne høre om i har mulighed for at teste s- tuneren med canal d. eller andet. set andre steder at den virker ok, men måske du vil prøve.
 
Canal Digital har ikke udgivet deres CAM endnu (CA Modul), som er nødvendigt for at kunne bruge SAT-tuneren sammen med Canal Digital.
 
Det modul kommer først i handlen omkring 1. juni.
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
wcc1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2008
Sted: aalborg
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 17:06

jeg vil gerne høre om i har mulighed for at teste s- tuneren med canal d. eller andet. set andre steder at den virker ok, men måske du vil prøve.





Til top
Hajric Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Juni-2009
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 16:22
Jeg kunne godt tænke mig at du måske skrev lidt om clouding på fjernsynet. Medmindre du ikke har mulighed for dette, så vil jeg vente til Rasmus får fingerne i fjernsynet :)
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af TRUMF TRUMF skrev:

Ifølge AV Cables er 3D også understøttet i HDMI 1.3
 
Det er kun kablerne.
 
Der er ingen forskelle imellem HDMI kabler, udover de hastigheder (opløsning/frekvens) de er "godkendt" til (sælges som).
 
Så et godt HDMI kabel kan bruges til det hele.
 
Anderledes er det med aktiv elektronik, som en AV Receiver. Hvis den kun understøtter HDMI 1.3, kan man ikke sende et HDMI 1.4 signal igennem den.
 
Og Full HD 3D kræver HDMI 1.4.
 
Kan man derimod nøjes med halv opløsning 3D, er det muligt via HDMI 1.3, dog skal man så selv fortælle displayet (TV'et) at det skal vises som 3D - samt hvilken type 3D det er (der er nogle forskellige - men det vil kunne ses hvis den står forkert).
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Nu er det ikke for at komme med et surt opstød.
Men er dette ikke et ikke et forum, for folk der går op i billedekvalitet?
I så fald, var det så ikke bedre at få en anmelder, med nogle kompetancer på dette felt? For som du selv siger, se har du ikke evnerne til at lave en rigtig anmeldse. Jeg er ret sikker på, at i nemt kunne skaffe nogle, blandt forumets medlemmer.
Personligt får jeg ihvertfald ikke et klap ud af "anmeldelsen", og kunne lige så godt læse om det på beep.dk eller et andet sted.
husk det er nogle helt andre ting de har fokus på
anmelder skriver jo selv elsker fona farver kontrast
fair nok, men håber da ikke ny bruger uden erfaring ser denne test
Der kommer nok ikke mange ulemper frem.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af GustavB GustavB skrev:

Jeg har med meget stor forventning afventet, at den nye Samsung 7- og 8 serie skulle dukke op i forretningerne. Premieren har ladet vente noget på sig, men nu er den der og jeg havde faktisk taget penge med mig hjemmefra da jeg for 2 dage siden besøgte en Expert-forretning.
 
Jeg blev betjent af en ekspedient som jeg tidligere har haft gode erfaringer med, men han var tildels skyld i, at jeg ikke forlod forretningen med en 40" 8-serie under armen.
 
For det første var han meget negativ overfor, at Samsung ikke leverede et par 3-D briller med som standardudstyr. Men ikke nok med det, så var forretningen endog ikke i stand til at skaffe et par 3-D briller, så man kunne demonstrere funktionen for kunderne.
 
Det næste var selve billedoplevelsen. TV'et var sat til TV2-Sport, hvor 2 kommentatorer var vist i nærbillede. Her oplevede jeg, at når hovedet bevægede sig, var det som om kinden blev trykket flad mod en rude. Samtidig bevægede håret sig ikke synkront med resten af ansigtet.
 
Jeg er ejer af et Pioneer PDP-436XDE, og da jeg modtog dette fjernsyn, oplevede jeg det samme som ovenfor beskrevet. Efter en grundig samtale med KT-Radio lykkedes det mig at justere mig ud af problemet, og jeg har aldrig oplevet problemet siden. D.v.s. før jeg så den nye Samsung 8-serie.
 
Derfor gik jeg skuffet hjem igen og med uforrettet sag. Jeg har dog ikke afskrevet TV'et endnu, men afventer spændt jeres kommentarer hvad problemet skyldes og om det kan justeres væk.
 
Mig bekendt er Samsung udover Loewe den eneste der kan levere et TV med indbygget DVB C/T/S tuner. Det er for mig en væsentlig parameter i bestræbelserne på at minimere antallet af eksterne boxe.
 
Med venlig hilsen
Gustav
 
en pan v20 har også indbygget DVB C/T/S
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af PHN2 PHN2 skrev:

Hej

Kan man se noget fra en anden hdmi-kilde, mens man optager på usb?

mvh. Per.
Ja, det kan man godt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 15:45
Hej

Kan man se noget fra en anden hdmi-kilde, mens man optager på usb?

mvh. Per.
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af GustavB GustavB skrev:

Mig bekendt er Samsung udover Loewe den eneste der kan levere et TV med indbygget DVB C/T/S tuner. Det er for mig en væsentlig parameter i bestræbelserne på at minimere antallet af eksterne boxe.
 
Med venlig hilsen
Gustav
 
 
Mit Panasonic P50V10 havde også C/T/S tuner, og det samme med 50VT20E.
 
Jeg går ud fra at S tuneren i Samsung også kun er til freesat?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
TRUMF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 15:10
Hej igen

Jeg kunne også rigtigt godt tænke mig at vide om det er muligt at føre 3D signalet gennem en forstærker der kun understøtter HDMI 1.3 ?

Ifølge AV Cables er 3D også understøttet i HDMI 1.3
http://www.av-cables.dk/article_info.php?articles_id=21&language=da (nederst på siden)
"Et HDMI 1.3 og HDMI 1.4 kabel er stortset ens. Den eneste fysiske forskel på et HDMI 1.3 og HDMI 1.4 kabel, er at der i et HDMI 1.4 kabel åbnes op for muligheden for at tilføje et ekstra sæt parsnoet kabel. Dette ekstra sæt parsnoet kabel kan såfremt at ens udstyr understøtter denne funktion via HDMI stikkene, overføre et Ehternet signal (Netværkskabel  signal) direkte i HDMI-kablet. Udover denne fysiske forskel er der ikke andre tekniske eller fysiske forskelle på et HDMI 1.3 og HDMI 1.4 kabel.

Det vil sige at hvis man blot vælger et kvalitets HDMI kabel i version 1.3 så vil de også understøtte de vigtigste "nye" funktioner som:

    * 4k × 2k Resolution Support
    * 3D over HDMI
    * Audio Return Channe"



Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
Til top
Notional Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 01-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 14:50
Spændende med anmeldelse af dette fjernsyn. Jeg kunne dog godt tænke mig at vide, om tv'et kan afspille 3D film/klip direkte fra dlna og/eller usb.
 
F.eks. disse filer:
 
Flere videoklip i 3d kan ses her: http://3dvision-blog.com/category/3d-movies/ (stereoscopisk), flere klip når man bladrer i older posts.
 
Der har været en del snak om crosstalk ved samsungs tv. Mange har fundet forbedringer i nyeste firmware, så sørg for at opdatere ;) Andre har fundet at panasonics 3D afspiller er bedre end Samsungs 3d afspiller når det gælder crosstalk, men om det er et spørgsmål om firmwareopdatering ved jeg dog ikke.
Region coding is a failed experiment that promotes software piracy.
FOX, the network so dumb it should be called OX!
Til top
TRUMF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 14:39
Hej Jens, fin anmeldelse so far Smile

Jeg har flere steder læst at DTS ikke understøttes i DLNA standarden, men har lige læst i manualen til TV'et på Samsungs hjemmeside, at "DTS Core" understøttes i MKV/AVI filer. Vil du se om du kan afspille DTS lyd fra en MKV fil på din NAS via DLNA ?

Jeg refererer til manualen side 41 her: http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201004/20100419144518000/BN68-02849C-01L05-0401.pdf
Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2526272829 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu