recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse Samsung UE40C8705 3D TV.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse Samsung UE40C8705 3D TV.

 Besvar Besvar Side  <1 23456 30>
Forfatter
Besked
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 15:45
Hej

Kan man se noget fra en anden hdmi-kilde, mens man optager på usb?

mvh. Per.
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af PHN2 PHN2 skrev:

Hej

Kan man se noget fra en anden hdmi-kilde, mens man optager på usb?

mvh. Per.
Ja, det kan man godt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af GustavB GustavB skrev:

Jeg har med meget stor forventning afventet, at den nye Samsung 7- og 8 serie skulle dukke op i forretningerne. Premieren har ladet vente noget på sig, men nu er den der og jeg havde faktisk taget penge med mig hjemmefra da jeg for 2 dage siden besøgte en Expert-forretning.
 
Jeg blev betjent af en ekspedient som jeg tidligere har haft gode erfaringer med, men han var tildels skyld i, at jeg ikke forlod forretningen med en 40" 8-serie under armen.
 
For det første var han meget negativ overfor, at Samsung ikke leverede et par 3-D briller med som standardudstyr. Men ikke nok med det, så var forretningen endog ikke i stand til at skaffe et par 3-D briller, så man kunne demonstrere funktionen for kunderne.
 
Det næste var selve billedoplevelsen. TV'et var sat til TV2-Sport, hvor 2 kommentatorer var vist i nærbillede. Her oplevede jeg, at når hovedet bevægede sig, var det som om kinden blev trykket flad mod en rude. Samtidig bevægede håret sig ikke synkront med resten af ansigtet.
 
Jeg er ejer af et Pioneer PDP-436XDE, og da jeg modtog dette fjernsyn, oplevede jeg det samme som ovenfor beskrevet. Efter en grundig samtale med KT-Radio lykkedes det mig at justere mig ud af problemet, og jeg har aldrig oplevet problemet siden. D.v.s. før jeg så den nye Samsung 8-serie.
 
Derfor gik jeg skuffet hjem igen og med uforrettet sag. Jeg har dog ikke afskrevet TV'et endnu, men afventer spændt jeres kommentarer hvad problemet skyldes og om det kan justeres væk.
 
Mig bekendt er Samsung udover Loewe den eneste der kan levere et TV med indbygget DVB C/T/S tuner. Det er for mig en væsentlig parameter i bestræbelserne på at minimere antallet af eksterne boxe.
 
Med venlig hilsen
Gustav
 
en pan v20 har også indbygget DVB C/T/S
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Nu er det ikke for at komme med et surt opstød.
Men er dette ikke et ikke et forum, for folk der går op i billedekvalitet?
I så fald, var det så ikke bedre at få en anmelder, med nogle kompetancer på dette felt? For som du selv siger, se har du ikke evnerne til at lave en rigtig anmeldse. Jeg er ret sikker på, at i nemt kunne skaffe nogle, blandt forumets medlemmer.
Personligt får jeg ihvertfald ikke et klap ud af "anmeldelsen", og kunne lige så godt læse om det på beep.dk eller et andet sted.
husk det er nogle helt andre ting de har fokus på
anmelder skriver jo selv elsker fona farver kontrast
fair nok, men håber da ikke ny bruger uden erfaring ser denne test
Der kommer nok ikke mange ulemper frem.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af TRUMF TRUMF skrev:

Ifølge AV Cables er 3D også understøttet i HDMI 1.3
 
Det er kun kablerne.
 
Der er ingen forskelle imellem HDMI kabler, udover de hastigheder (opløsning/frekvens) de er "godkendt" til (sælges som).
 
Så et godt HDMI kabel kan bruges til det hele.
 
Anderledes er det med aktiv elektronik, som en AV Receiver. Hvis den kun understøtter HDMI 1.3, kan man ikke sende et HDMI 1.4 signal igennem den.
 
Og Full HD 3D kræver HDMI 1.4.
 
Kan man derimod nøjes med halv opløsning 3D, er det muligt via HDMI 1.3, dog skal man så selv fortælle displayet (TV'et) at det skal vises som 3D - samt hvilken type 3D det er (der er nogle forskellige - men det vil kunne ses hvis den står forkert).
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Hajric Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Juni-2009
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 16:22
Jeg kunne godt tænke mig at du måske skrev lidt om clouding på fjernsynet. Medmindre du ikke har mulighed for dette, så vil jeg vente til Rasmus får fingerne i fjernsynet :)
Til top
wcc1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2008
Sted: aalborg
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 17:06

jeg vil gerne høre om i har mulighed for at teste s- tuneren med canal d. eller andet. set andre steder at den virker ok, men måske du vil prøve.





Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af wcc1 wcc1 skrev:

jeg vil gerne høre om i har mulighed for at teste s- tuneren med canal d. eller andet. set andre steder at den virker ok, men måske du vil prøve.
 
Canal Digital har ikke udgivet deres CAM endnu (CA Modul), som er nødvendigt for at kunne bruge SAT-tuneren sammen med Canal Digital.
 
Det modul kommer først i handlen omkring 1. juni.
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 17:33

@hummelmose. Kan man se hvilken firmware der er på skærmen? jeg kan se der er kommet en opdatering i april måned. Så det kan jo være en ny firmware, i forhold til den der er på nu.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
munkefar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-November-2009
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 18:37
Nogen folk på AVforum sigrver at man ikke skal downloaded den nye firmware, da der skulle være nogen problemer med den.

Forresten skriver du at du synes der er lige så mange reflektioner på C8705 som sony modellerne og andre skærme med glas foran. Dette synes jeg langt fra er tilfældet. Der er markant færre reflektioner, hvilket også understreges på flatpanels.

Så til dem der vil have et TV med få reflektioner, så er dette TV bestemt en mulighed.
Til top
Benitez Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 19:33
ser spændende ud, det her skal følges de kommende dage Big smile
Benitez
Til top
Enfen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

husk det er nogle helt andre ting de har fokus på
anmelder skriver jo selv elsker fona farver kontrast
fair nok, men håber da ikke ny bruger uden erfaring ser denne test
Der kommer nok ikke mange ulemper frem.
Jeg synes så, det skinner alt for meget igennem, at du er 100 % plasma fyr. Lad nu Hummel lave sin anmeldelse. Alt behøver ikke at være med store grafer og lignende for at vise eventuelle negative ting ved et tv - plasma/lcd. Det kan også bare være øjnene, der ser.
 
Hummel:
Jeg vil gerne vide lidt om input lag på dette tv. Har du mulighed for at teste dette (evt. via testeren på flatpanels.dk)
 
Kim
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu