recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Værdien af brugeranmeldelser 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVærdien af brugeranmeldelser 

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 17:37
Jeg har læst anmeldelsen, og det er efter min mening en af de bedste anmeldelser jeg har læst længe - den er hudløst ærlig. Den er ikke fyldt op med en masse "Jamen så har vi 2.6 kW og det er jo bare super". Nej, den piller produktet fra hinanden og ser hvad der faktisk er under skallen. Det er lidt ligesom at sælge en kopi af en Ferrari som en rigtig Ferrari og håbe den går. Det som kim har gjort er at afsløre et ringe produkt som fremstår som noget helt helt andet.

Problemet som jeg ser det herinde med brugeranmeldelserne er, at de nærmest aldrig kommer med nogle konkrete punkter hvor produktet fejler/gør det mindre godt, og hvor man ønsker en forbedring. Når jeg læser en anmeldelse vil jeg vide hvad en erfaren person (professionel eller ej) synes om et givent produkt ift. konkurrenternes. Jeg ønsker simpelthen at få at vide om jeg får hvad jeg betaler for, eller om en konkurrent gør det meget bedre. Det betyder ikke jeg ønsker detaljerede anmeldelser såsom Bantams, men bare noget mere end hvad det er nu. 

Herefter skal det siges at jeg ikke kan gøre det bedre selv, så fortsæt endelig jeres arbejde - men tag ovenstående som konstruktiv kritik.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 17:33
Du kalder den nedladende, jeg kalder dem ærlige og lige ud af posen. jeg tror ikke vi bliver enige, for vi er åbenlyst meget uenige om hvorvidt en anmelder er til for forbrugeren eller for forhandleren.


du har stadigt ikke forholdt dig til det jeg har citeret dig for, og dit udsagn om at jeg bør melde mig til redaktionen giver ingen mening når du nu siger at du er meget uenig med min måde at gøre tingene på, så en af dele har du sagt uden at mene det. Hvilken en er det?


Redigeret af kim olsen - 19-Maj-2010 kl. 17:36
Crown - there is no substitute.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Tjene ind selv - du må da snakke med en eller anden.
 
 
Jeg antog ellers at den slags personorienterede kommentarer var forbudt her på recordere, men det er ok hvis man er redaktionsmedlem?
 
 
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mine anmeldelser laves af 2 årsager:
1. Fordi jeg synes at det er sjovt og interessant, men jeg vil ikke have væsentlige udgifter på det, for jeg har ingen indtægter på anmeldelser - kun udgifter.
 
 
Jamen sådan er det da også for alle andre der laver anmeldelser, din situation er på ingen måde unik
 
 
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Men Kim, med din holdning, dine indstillinger skal hvad en anmelder skal kunne præstere i reference udstyr m.v., så går jeg da givetvis ud fra, at du for længst har kontaktet Lars, for at lave dine sublime og yderst kvalificerede anmeldelser for recordere.dk. Jeg ser med meget stor fornøjelse frem til din første anmeldelseTongue 

Hvis du havde gidet at læse folks indlæg, så er der allerede blevet linket til en af mine anmeldelser et andet sted på nettet af en anden bruger i denne tråd.
Jo vist har jeg læst din anmeldelse. Det er en type af anmeldelse, som jeg ALDRIG kunne finde på at skrive. Den er nedladende  - flabet, og kunne nemt formuleres på en anden måde, og med samme resultat.
 
Og når jeg ikke har nævnt din anmeldelse var det simpelthen fordi den for mig beviste hvor forskellige vi er i at udtrykke os, og herunder værdien af god kommunikation til alle sider.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Tjene ind selv - du må da snakke med en eller anden.
 
 
Jeg antog ellers at den slags personorienterede kommentarer var forbudt her på recordere, men det er ok hvis man er redaktionsmedlem?
 
 
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mine anmeldelser laves af 2 årsager:
1. Fordi jeg synes at det er sjovt og interessant, men jeg vil ikke have væsentlige udgifter på det, for jeg har ingen indtægter på anmeldelser - kun udgifter.
 
 
Jamen sådan er det da også for alle andre der laver anmeldelser, din situation er på ingen måde unik
 
 
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Men Kim, med din holdning, dine indstillinger skal hvad en anmelder skal kunne præstere i reference udstyr m.v., så går jeg da givetvis ud fra, at du for længst har kontaktet Lars, for at lave dine sublime og yderst kvalificerede anmeldelser for recordere.dk. Jeg ser med meget stor fornøjelse frem til din første anmeldelseTongue 

Hvis du havde gidet at læse folks indlæg, så er der allerede blevet linket til en af mine anmeldelser et andet sted på nettet af en anden bruger i denne tråd.


Redigeret af kim olsen - 19-Maj-2010 kl. 15:46
Crown - there is no substitute.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 14:08
Cool
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

LOL  LOL  Clap  Clap
 
M.v.h.

Du laver simpelthen for lidt på jobbet!

Wink
Tape Connection MKII
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg tror der er meget du ikke forstår i denne sammenhæng. Det er så utroligt nemt at kritisere - men er der nogen af Jer der kritisere - som selv tilbyder at træde til - mig bekendt ingen af jerWink Og så længe det ikke sker har jeg måske ikke den helt store forståelseSmile
 
Nej, den fraselogi som du beskriver anvender jeg ikke selv - men man kan vel forvente noget af Jer også - eller?Tongue

Her er jeg altså tilbøjelig til at give Kim Olsen ret.
Det kan da ikke passe, at det ikke er tilladt kritisere noget, blot fordi der ikke er en monetær værdi påhæftet udførslen af arbejdet. Det er nøjagtig det samme med folk, der mener man ikke kan kritisere gratis software. Selvfølgelig kan man det og man skal gøre det, da det kun kan være positivt for forfatteren at nogen bekymrer sig nok om det, til at bruge tid på en kritik.

Ydermere er det jo helt henne i hampen, at man ikke må kritisere noget, hvis ikke man er villig til selv at yde et bedre stykke arbejde. Det svarer jo til at fortælle Thomas Treo at han ikke må kritisere en koncert, medmindre han selv er klar til at stille op med horn og kontrabas og gøre det bedre selv.

Når alt kommer til alt, kan jeg ikke se problemet i disse brugeranmeldelser. Når blot de er klassificeret som sådan. Så længe der ikke er tvivl om, at personen som har skrevet det, har en begrænset viden og erfaring men blot er entusiastisk omkring et produkt og gerne vil dele det med andre. Dette mener jeg heller ikke der er lagt skjul på, i hvert fald i de brugeranmeldelser jeg er faldet over herinde.

Så op med mundvigene og fat pennen - Din VT20 anmeldelse har fået mere en 2700 sidevisninger på tråden, så hvis nu bare 50% af dem har haft en positiv oplevelse, så har du gjort noget positivt for 1350 mennesker. Det er da ikke dårligt!


Tape Connection MKII
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nej det har du heldigvis misforstået, jeg er bestemt ikke sur (beklager vis det virker sådan), måske nærmere lidt forundret over, at man ikke kan se, at her arbejder vi x-antal mennesker helt gratis, og bidrager på den bedste vis vi kan - og det hele bliver stillet gratis til rådighed for alle.Smile
 
Og jeg ville glæde mig over konstruktiv kritik noget som jeg kunne bruge til noget, og noget som jeg inden for de begrænsede rammer jeg har til rådighed - kunne opfyldeSmile
 
Og yes medlemmerne er hjørnestenen, og jeg er skam også medlemTongue
Min pointe er bare, at du som anmelder altid vil møde kritik - uanset om du får penge for det eller ej. Og kritikken kan både være perfid og personlig ligesom den kan være saglig og konstruktiv. Sådan har det altid været, og det må du leve med, hvor forundret du end måtte blive. Men keep up the good work og op med humøret Big smile
Jamen det du beskriver er jeg helt klar over og beredt på - det skal bare være fair. Og hvis du tager min brugeranmeldelse af VT20 vil jeg tro, at anmeldelsen afspejler i meget store træk, hvad den kritiske bruger vil opleve. Og det er for mig meningen med mine anmeldelser. Jeg laver ikke anmeldelserne for den meget nørdede for hvem intet er godt nok. Jeg har ikke udstyret og forudsætningerneSmile
 
F.eks. kunne jeg opdatere min anmeldelse med i dag, at efter 30 timers drift af det nye panel, vil jeg formentlig næppe kunne se forskel på mit nuværende og mit tidligere panel på f.eks. DR1 (de gode optagelser). En sådan udtalelse vil rejse et ramaskrig, og netop påpege, at det er fordi at det er en brugeranmeldelse. Nej - det er det ikke, det er mit kritiske blik, men det ville ikke blive taget for gode varer.LOL
 
Men ellers mange tak for dine venlige ordTongue
 
Og hermed følger jeg ikke længere med i denne tråd, der er ikke rigtigt fremkommet noget nyt - Smile


Redigeret af Hother - 19-Maj-2010 kl. 12:40
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nej det har du heldigvis misforstået, jeg er bestemt ikke sur (beklager vis det virker sådan), måske nærmere lidt forundret over, at man ikke kan se, at her arbejder vi x-antal mennesker helt gratis, og bidrager på den bedste vis vi kan - og det hele bliver stillet gratis til rådighed for alle.Smile
 
Og jeg ville glæde mig over konstruktiv kritik noget som jeg kunne bruge til noget, og noget som jeg inden for de begrænsede rammer jeg har til rådighed - kunne opfyldeSmile
 
Og yes medlemmerne er hjørnestenen, og jeg er skam også medlemTongue
Min pointe er bare, at du som anmelder altid vil møde kritik - uanset om du får penge for det eller ej. Og kritikken kan både være perfid og personlig ligesom den kan være saglig og konstruktiv. Sådan har det altid været, og det må du leve med, hvor forundret du end måtte blive. Men keep up the good work og op med humøret Big smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

@Hother, set fra sidelinjen forstår jeg ikke din vrede. Når man anmelder eller udtaler sig om et produkt, vil der altid være nogen, der er uenige. Den uenighed udmønter sig på mange forskellige måder; nogle bliver perfide og personlige andre forsøger med saglige argumenter at imødegå konklusionen eller argumenterne i anmeldelsen. Sådan har det altid været.

Jeg er ikke i tvivl om, at du lægger mange kræfter i dine anmeldelser, og at det derfor kan virke urimeligt, at der sidder en flok på sofarækken og råber ’duer ikke’. Men et er vilkårene for en anmelder- en sidebeskæftigelse, du jo selv har valgt.

Og om du kan forvente noget af os: Ja, vi brugere er jo hjørnestenen i et forum som dette. Uden os, ingen anmeldere. Vi bidrager hele tiden med kommentarer, råd og indspark og sørger for at holde forummet i live.

Så selv om jeg godt kan forstå, du bliver irriteret over nogle negative kommentarer på dine anmeldelser bør du som redaktionelt medlem om nogen vende den anden kind til og glæde dig over, at dine skriverier giver debat. Det ville jo ikke være sjovt, hvis ingen læste dine test, vel?

Nej det har du heldigvis misforstået, jeg er bestemt ikke sur (beklager vis det virker sådan), måske nærmere lidt forundret over, at man ikke kan se, at her arbejder vi x-antal mennesker helt gratis, og bidrager på den bedste vis vi kan - og det hele bliver stillet gratis til rådighed for alle.Smile
 
Og jeg ville glæde mig over konstruktiv kritik noget som jeg kunne bruge til noget, og noget som jeg inden for de begrænsede rammer jeg har til rådighed - kunne opfyldeSmile
 
Og yes medlemmerne er hjørnestenen, og jeg er skam også medlemTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 11:46
Det jeg mener er jo, at hvis Kim har midler til at indkøbe referenceudstyr (jeg har ikke Embarrassed), og med Kims indstilling til anmeldelser, så er det da forventeligt, at han tilbyder sig som frivillig medarbejder ved recordere.dk.
 
Jeg meldte mig frivilligt i sin tid for at bidrage, jeg tænkte at det kunne andre måske også.
 
Javist, ind i mellem sker der et eller andet når mang tryykker på knappen. I dette tilfælde var det sikkert den automatiske funktion for beskyttelse af redaktionsmedlemmerLOL 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 11:44

@Hother, set fra sidelinjen forstår jeg ikke din vrede. Når man anmelder eller udtaler sig om et produkt, vil der altid være nogen, der er uenige. Den uenighed udmønter sig på mange forskellige måder; nogle bliver perfide og personlige andre forsøger med saglige argumenter at imødegå konklusionen eller argumenterne i anmeldelsen. Sådan har det altid været.

Jeg er ikke i tvivl om, at du lægger mange kræfter i dine anmeldelser, og at det derfor kan virke urimeligt, at der sidder en flok på sofarækken og råber ’duer ikke’. Men et er vilkårene for en anmelder- en sidebeskæftigelse, du jo selv har valgt.

Og om du kan forvente noget af os: Ja, vi brugere er jo hjørnestenen i et forum som dette. Uden os, ingen anmeldere. Vi bidrager hele tiden med kommentarer, råd og indspark og sørger for at holde forummet i live.

Så selv om jeg godt kan forstå, du bliver irriteret over nogle negative kommentarer på dine anmeldelser bør du som redaktionelt medlem om nogen vende den anden kind til og glæde dig over, at dine skriverier giver debat. Det ville jo ikke være sjovt, hvis ingen læste dine test, vel?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu