recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Værdien af brugeranmeldelser 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVærdien af brugeranmeldelser 

 Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 13:26

Jeg har overset tråden indtil nu, det er ikke fordi jeg ikke har villet svare... Jeg har sådan set ikke så forfærdeligt meget meningsfyldt at tilføje, jeg har rimeligt klart skrevet hvad jeg mener, men jeg vil gerne understrege at det er på et generelt plan at jeg har dén principielle holdning. Jeg har ikke været ude på at lange ud efter nogen bestemt anmelders evner eller formen i nogen bestemte anmeldelser. Hother har så følt sig ramt, det er jeg da ked af, men det ændrer ikke rigtigt på at min principielle holdning er som den er. Det kan man så være enig eller uenig i, eller reagere på som man vil. Det er som sagt ikke en kritik af nogen bestemt, jeg er principielt modstander af at ejere af et produkt skal skrive en anmeldelse, så er det sådan set lige meget om man laver verdens bedste anmeldelse, det ændrer ikke på princippet.

Af præcist samme årsag, så har jeg aldrig skrevet en anmeldelse af et produkt. Jeg har mange gange skrevet min mening om et produkt, ofte ganske udførligt, men som forhandler er jeg per definition inhabil til at skrive en decideret anmeldelse. Jeg er imidlertid ofte blevet opfordret til at kommentere billedkvaliteten, og det har jeg så gjort - så kan folk selv lægge dét i det de vil, med dét in mente at jeg nu engang ER forhandler. Det har aldrig været ment som anmeldelser, eller som nogen egentlig konkurrent til andres anmeldelser. Derfor synes jeg sådan set det er lidt unfair for alle parter at sammenligne mine udtalelser med andres anmeldelser. Hvis jeg skulle skrive en anmeldelse, ville den ikke have samme fordeling af billedkvalitet vs alt andet, så ville jeg naturligvis forholde mig til meget andet end billedkvalitet. Hvis målgruppen for anmeldelsen var "Hr og Fru Danmark", så ville sproget være et andet og teknik-snakken nedtonet. Jeg mener ikke dét at foretage en teknisk og kyndig vurdering af korrektheden af billedet, er i modstrid mod at skrive en anmeldelse i et letforståeligt sprog. Kort sagt: Dét jeg skriver i forummet, er ikke dét jeg forstår ved en god anmeldelse, det har aldrig været målsætningen. Derfor synes jeg også det er lidt unfair at sige at min vægtning af tingene er ubrugelig i en anmeldelse, for dén vægtning jeg lægger for dagen i forummet, er ikke nødvendigvis den samme som jeg lægger til grund for hele min vurdering af et produkt.
 
Faktisk, så synes jeg i det hele taget jeg ofte har givet udtryk for min holdning til at uanset hvor godt et produkt er mht. ydelse, så er det for dårligt hvis et relativt dyrt produkt er ringe rent betjeningsmæssigt. Jeg har endda haft heftige diskussioner med netop Hother om lige præcist dét emne, hvor det har skinnet igennem at Hother i højere grad end jeg kan acceptere dårligere betjening af et produkt, hvis bare ydelsen så er tilstrækkeligt god. Så jeg synes ikke _helt_ det er fair at sige at fordi jeg tilfældigvis ved en masse om billedkvalitet, så har jeg ikke fokus på andet. Jeg vil _helt_ sikkert synes at en anmeldelse der udelukkende beskæftiger sig med billedkvaliteten, er en dårlig anmeldelse af produktet som helhed.
 
Anyway: Min grundlæggende holdning står jeg ved, en ejers omtale af sit tv mener jeg hører til i forummet, ikke som officiel artikel, og så er det fuldstændigt underordnet hvem dén ejer er. Lars og Hother har en anden holdning, det respekterer jeg men det ændrer ikke på min.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Min grundlæggende holdning står jeg ved, en ejers omtale af sit tv mener jeg hører til i forummet, ikke som officiel artikel, og så er det fuldstændigt underordnet hvem dén ejer er. Lars og Hother har en anden holdning, det respekterer jeg men det ændrer ikke på min.
 
Når techfreaks som Hother og jeg selv skifter udstyr så hyppigt som vi gør, så får vi slet ikke dette personlige forhold til det, som må være bagsiden af en brugeranmeldelse.
 
At vi overhovedet kalder det en brugeranmeldelse, fremfor blot anmeldelse, er et valg for at signalere at det ejes af vedkommende.
 
Der vil altid komme anmeldelser som officielle artikeler baseret på indkøbt grej her. Alene af den grund, at det er den nemmeste måde at få fat i det på (logistikken er noget af det sværeste ved anmeldelser).
 
Og så fordi vi gerne vil være med på noderne - vi kan simpelthen slet ikke lade være.
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Når techfreaks som Hother og jeg selv skifter udstyr så hyppigt som vi gør, så får vi slet ikke dette personlige forhold til det, som må være bagsiden af en brugeranmeldelse.
 
Det er meget muligt, det vil svinge meget fra person til person hvordan det anfægter ens vurderinger. Jeg vil også påstå at jeg kan være væsentligt mere objetiv end de fleste andre branchemedlemmer omkring produkter alt efter om jeg forhandler dem eller ej, hvis det er det jeg vil (om det så er en god forretning at være objektiv, det kan man så altid diskutere, det vælger jeg at satse på). Jeg siger bare at jeg personligt ser et principielt problem i det, som er nøjagtigt lige så stort - hverken mere eller mindre - som en anmeldelse skrevet af en forhandler. Det kan man så være enig eller uenig i. Naturligvis fremgår det af anmeldelsen at anmelderen har købt produktet (det må i hvert fald være et minimumskrav), så ligesom med mine vurderinger kan folk selv vurdere hvor meget vægt de vil lægge på det, og derfor kaster jeg mig heller ikke ud i et egentligt korstog mod brugeranmeldelser. Jeg giver bare udtryk for hvad min personlige holdning er, og så må jeg indrømme at jeg ikke helt forstår hvordan man kan blive så tøsefornærmet over dét, i stedet for bare at sige "jamen det mener jeg ikke", og så iøvrigt skrive sine anmeldelser i fred.
 
Jeg formoder at Hother ikke skriver anmeldelser af hensyn til mig, men af hensyn til de andre brugere, så hvordan min mening kan påvirke om der skal skrives anmeldelser eller ej, det går over min forstand (og det kan den jo så heller ikke ifølge dig, det kan den åbenbart ifølge Hother).
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg formoder at Hother ikke skriver anmeldelser af hensyn til mig, men af hensyn til de andre brugere
 
Nemlig.
 
Derfor er hele den debat om teknisk dybde heller ikke noget jeg er gået ind i her. For anmeldelserne her er til den bredere gruppe af læsere, ikke hardcore nørderne.
 
Alle må såmen gerne læse med, og komme med konstruktive inputs, men anmeldelserne her skal ikke handle om at dyrke det dybt tekniske, men om at gøre teknisk svære emner mere tilgængelige.
 
Og det er Hother en af de bedste til, altså at beskrive teknisk svære emner i et letforståeligt sprog, hvor de fleste kan være med.
 
Recordere.dk er det bredere AV Magasin herhjemme, så kan andre sites dykke mere ned i teknikken bag fladskærme, hifi-anlæg, paraboler, smartphones osv. Det er en helt bevidst linje redaktionelt set.
 
Vi valgte så aligevel at bringe bantams meget tekniske gennemgang af VT20 på forsiden, fordi den var for god til at ligge gemt i et forum; Men lod den ikke stå alene, med Hothers - efter vores målestok - udemærkede brugeranmeldelse af do.
 
Men jeg tror såmen ikke vi kommer det nærmere. Som nævnt er det et redaktionelt valg hvad der ender på forsiden.
 
  /Lars


Redigeret af Lars - 20-Maj-2010 kl. 21:41
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

 
Alle må såmen gerne læse med, og komme med konstruktive inputs, men anmeldelserne her skal ikke handle om at dyrke det dybt tekniske, men om at gøre teknisk svære emner mere tilgængelige.
 
Og det er Hother en af de bedste til, altså at beskrive teknisk svære emner i et letforståeligt sprog, hvor de fleste kan være med.
 
Og det var overhovedet ikke min mening at sætte spørgsmålstegn ved dét.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

 
Jeg formoder at Hother ikke skriver anmeldelser af hensyn til mig, men af hensyn til de andre brugere, så hvordan min mening kan påvirke om der skal skrives anmeldelser eller ej, det går over min forstand (og det kan den jo så heller ikke ifølge dig, det kan den åbenbart ifølge Hother).
Jeg bliver såmænd ikke "Tøsefornærmet" Otto - ikke mere end du kan blive. Jeg tror i bund og grund at du på mange områder bare skal sammenligne mig med dig selv. Du er faglig stolt, du gør dit bedste, du tager ansvar for det du laver - og du kommer op på dupperne når der er nogen der "Antaster" det du står for. Jeg er ikke en pind anderledes Otto.
 
Jeg kan tydeligt huske at du stillede spørgsmål ved, om du skulle skrive på siden. Det blev du heldigvis ved medSmile Jeg er ikke meget anderledes end dig, og som du lader, jeg mig heller ikke ligge underdrejet for andres meninger.
 
Og lad os så lade det liggeSmile


Redigeret af Hother - 21-Maj-2010 kl. 10:07
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8910
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu