recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Værdien af brugeranmeldelser 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVærdien af brugeranmeldelser 

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

LOL  LOL  Clap  Clap
 
M.v.h.

Du laver simpelthen for lidt på jobbet!

Wink
Tape Connection MKII
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 14:08
Cool
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Tjene ind selv - du må da snakke med en eller anden.
 
 
Jeg antog ellers at den slags personorienterede kommentarer var forbudt her på recordere, men det er ok hvis man er redaktionsmedlem?
 
 
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mine anmeldelser laves af 2 årsager:
1. Fordi jeg synes at det er sjovt og interessant, men jeg vil ikke have væsentlige udgifter på det, for jeg har ingen indtægter på anmeldelser - kun udgifter.
 
 
Jamen sådan er det da også for alle andre der laver anmeldelser, din situation er på ingen måde unik
 
 
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Men Kim, med din holdning, dine indstillinger skal hvad en anmelder skal kunne præstere i reference udstyr m.v., så går jeg da givetvis ud fra, at du for længst har kontaktet Lars, for at lave dine sublime og yderst kvalificerede anmeldelser for recordere.dk. Jeg ser med meget stor fornøjelse frem til din første anmeldelseTongue 

Hvis du havde gidet at læse folks indlæg, så er der allerede blevet linket til en af mine anmeldelser et andet sted på nettet af en anden bruger i denne tråd.


Redigeret af kim olsen - 19-Maj-2010 kl. 15:46
Crown - there is no substitute.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Tjene ind selv - du må da snakke med en eller anden.
 
 
Jeg antog ellers at den slags personorienterede kommentarer var forbudt her på recordere, men det er ok hvis man er redaktionsmedlem?
 
 
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mine anmeldelser laves af 2 årsager:
1. Fordi jeg synes at det er sjovt og interessant, men jeg vil ikke have væsentlige udgifter på det, for jeg har ingen indtægter på anmeldelser - kun udgifter.
 
 
Jamen sådan er det da også for alle andre der laver anmeldelser, din situation er på ingen måde unik
 
 
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Men Kim, med din holdning, dine indstillinger skal hvad en anmelder skal kunne præstere i reference udstyr m.v., så går jeg da givetvis ud fra, at du for længst har kontaktet Lars, for at lave dine sublime og yderst kvalificerede anmeldelser for recordere.dk. Jeg ser med meget stor fornøjelse frem til din første anmeldelseTongue 

Hvis du havde gidet at læse folks indlæg, så er der allerede blevet linket til en af mine anmeldelser et andet sted på nettet af en anden bruger i denne tråd.
Jo vist har jeg læst din anmeldelse. Det er en type af anmeldelse, som jeg ALDRIG kunne finde på at skrive. Den er nedladende  - flabet, og kunne nemt formuleres på en anden måde, og med samme resultat.
 
Og når jeg ikke har nævnt din anmeldelse var det simpelthen fordi den for mig beviste hvor forskellige vi er i at udtrykke os, og herunder værdien af god kommunikation til alle sider.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 17:33
Du kalder den nedladende, jeg kalder dem ærlige og lige ud af posen. jeg tror ikke vi bliver enige, for vi er åbenlyst meget uenige om hvorvidt en anmelder er til for forbrugeren eller for forhandleren.


du har stadigt ikke forholdt dig til det jeg har citeret dig for, og dit udsagn om at jeg bør melde mig til redaktionen giver ingen mening når du nu siger at du er meget uenig med min måde at gøre tingene på, så en af dele har du sagt uden at mene det. Hvilken en er det?


Redigeret af kim olsen - 19-Maj-2010 kl. 17:36
Crown - there is no substitute.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 17:37
Jeg har læst anmeldelsen, og det er efter min mening en af de bedste anmeldelser jeg har læst længe - den er hudløst ærlig. Den er ikke fyldt op med en masse "Jamen så har vi 2.6 kW og det er jo bare super". Nej, den piller produktet fra hinanden og ser hvad der faktisk er under skallen. Det er lidt ligesom at sælge en kopi af en Ferrari som en rigtig Ferrari og håbe den går. Det som kim har gjort er at afsløre et ringe produkt som fremstår som noget helt helt andet.

Problemet som jeg ser det herinde med brugeranmeldelserne er, at de nærmest aldrig kommer med nogle konkrete punkter hvor produktet fejler/gør det mindre godt, og hvor man ønsker en forbedring. Når jeg læser en anmeldelse vil jeg vide hvad en erfaren person (professionel eller ej) synes om et givent produkt ift. konkurrenternes. Jeg ønsker simpelthen at få at vide om jeg får hvad jeg betaler for, eller om en konkurrent gør det meget bedre. Det betyder ikke jeg ønsker detaljerede anmeldelser såsom Bantams, men bare noget mere end hvad det er nu. 

Herefter skal det siges at jeg ikke kan gøre det bedre selv, så fortsæt endelig jeres arbejde - men tag ovenstående som konstruktiv kritik.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg har læst anmeldelsen, og det er efter min mening en af de bedste anmeldelser jeg har læst længe - den er hudløst ærlig. Den er ikke fyldt op med en masse "Jamen så har vi 2.6 kW og det er jo bare super". Nej, den piller produktet fra hinanden og ser hvad der faktisk er under skallen. Det er lidt ligesom at sælge en kopi af en Ferrari som en rigtig Ferrari og håbe den går. Det som kim har gjort er at afsløre et ringe produkt som fremstår som noget helt helt andet.

Jeg er i princippet enig og er også svært begejstret for den anmeldelse. Men ikke for at stikke Kim gustne motiver i skoene, så er det jo en forstærker, der forsøger at efterligne Crown, der som bekendt er det mærke, Kim sværger til. Så kan der have været et anstrøg af mærkesnobberi fra Kim's side? 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg har læst anmeldelsen, og det er efter min mening en af de bedste anmeldelser jeg har læst længe - den er hudløst ærlig. Den er ikke fyldt op med en masse "Jamen så har vi 2.6 kW og det er jo bare super". Nej, den piller produktet fra hinanden og ser hvad der faktisk er under skallen. Det er lidt ligesom at sælge en kopi af en Ferrari som en rigtig Ferrari og håbe den går. Det som kim har gjort er at afsløre et ringe produkt som fremstår som noget helt helt andet.

Problemet som jeg ser det herinde med brugeranmeldelserne er, at de nærmest aldrig kommer med nogle konkrete punkter hvor produktet fejler/gør det mindre godt, og hvor man ønsker en forbedring. Når jeg læser en anmeldelse vil jeg vide hvad en erfaren person (professionel eller ej) synes om et givent produkt ift. konkurrenternes. Jeg ønsker simpelthen at få at vide om jeg får hvad jeg betaler for, eller om en konkurrent gør det meget bedre. Det betyder ikke jeg ønsker detaljerede anmeldelser såsom Bantams, men bare noget mere end hvad det er nu. 

Herefter skal det siges at jeg ikke kan gøre det bedre selv, så fortsæt endelig jeres arbejde - men tag ovenstående som konstruktiv kritik.
Det er altså noget ævl Troels. I mit tilfælde beskriver jeg som jeg oplever det. Abeo boksen fik at vide at den ikke var specielt god, jeg har givet Pioneer høvl for ikke at følge med tiden i udviklingen af deres BD afspillere osv.
 
Jeg erkender blankt at jeg aldrig nogen siden kunne være så "hudløs" ærlig som Kim. Sprogbruget ligger slet ikke til mig, og samme resultat kunne skinne igennem med andre formuleringer. Jeg synes simpelthen at det er fornedrende. men sådan er vi så skønt forskelligeSmile
 
Og opfinde noget der er dårligt for at  kunne beskrive at det er noget skod osv - sorry det er ikke mig.
 
Men et godt råd, hvis I ikke alle er holdt op med at læse mine anmeldelser så stop nu - for der er 2 mere på vej på enheder jeg allerede var i gang med, og jeg ændre bestemt ikke med at udtrykke mig som jeg nu engang gør - beklagerWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg har læst anmeldelsen, og det er efter min mening en af de bedste anmeldelser jeg har læst længe - den er hudløst ærlig. Den er ikke fyldt op med en masse "Jamen så har vi 2.6 kW og det er jo bare super". Nej, den piller produktet fra hinanden og ser hvad der faktisk er under skallen. Det er lidt ligesom at sælge en kopi af en Ferrari som en rigtig Ferrari og håbe den går. Det som kim har gjort er at afsløre et ringe produkt som fremstår som noget helt helt andet.

Problemet som jeg ser det herinde med brugeranmeldelserne er, at de nærmest aldrig kommer med nogle konkrete punkter hvor produktet fejler/gør det mindre godt, og hvor man ønsker en forbedring. Når jeg læser en anmeldelse vil jeg vide hvad en erfaren person (professionel eller ej) synes om et givent produkt ift. konkurrenternes. Jeg ønsker simpelthen at få at vide om jeg får hvad jeg betaler for, eller om en konkurrent gør det meget bedre. Det betyder ikke jeg ønsker detaljerede anmeldelser såsom Bantams, men bare noget mere end hvad det er nu. 

Herefter skal det siges at jeg ikke kan gøre det bedre selv, så fortsæt endelig jeres arbejde - men tag ovenstående som konstruktiv kritik.
Det er altså noget ævl Troels. I mit tilfælde beskriver jeg som jeg oplever det. Abeo boksen fik at vide at den ikke var specielt god, jeg har givet Pioneer høvl for ikke at følge med tiden i udviklingen af deres BD afspillere osv.
 
Jeg erkender blankt at jeg aldrig nogen siden kunne være så "hudløs" ærlig som Kim. Sprogbruget ligger slet ikke til mig, og samme resultat kunne skinne igennem med andre formuleringer. Jeg synes simpelthen at det er fornedrende. men sådan er vi så skønt forskelligeSmile
 
Og opfinde noget der er dårligt for at  kunne beskrive at det er noget skod osv - sorry det er ikke mig.
 
Men et godt råd, hvis I ikke alle er holdt op med at læse mine anmeldelser så stop nu - for der er 2 mere på vej på enheder jeg allerede var i gang med, og jeg ændre bestemt ikke med at udtrykke mig som jeg nu engang gør - beklagerWink

Sig mig en gang du gør jo alle fuldstændigt rundforvirrede. Har du ikke tidligere i tråden meddelt at du ikke vil anmelde mere?. Nå men det er jo ikke første gang at du vender 360 grader inden for kort tid, men det giver jo selvfølgelig opmærksomhed. For såvidt angår dit anmelderi har jeg altid fundet det en anelse utroværdigt så det vil jeg undlade at kommentere mere på.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Fuldstændig enig i hvad Otto skriver, jeg nægter simpelthen ikke at tro på man kan være 100% objektiv når man anmelder et produkt man selv ejer, og kan man ikke det, så er den anmeldelse ikke meget værd, udover over at beskrive funktionerne.
Det vil jeg vove at påstå, at det kan man godt. Det kræver blot at man er ærlig over for sig selv. Dvs. man skelner ikke til at det man har købt er noget bras eller ej. Er det noget bras, så skriver man det er noget bras, uanset at man selv har købt det eller ej. Og det er desværre her skoen alt for tit er begravet. Folk vil alt for sjældent erkende, at de har købt noget bras. Der er jo ligesom en pointe med at man har købt det fra start! 
 
Derfor ser vi oftest folk beskrive deres køb herinde, med de diskussioner det nu engang ender med. Og mere farvet anmeldelser i mere officielle regi.
 
Jeg er rimlig enig med Otto. Problemet er bare, at når man bevæger sig i den retning som Otto gerne vil have, så bliver tingene enormt indviklet og tekniske. Her begynder hr og fru danmark at falde fra.
 
Så nivauet for anmeldelser, hvad enten det er bruger eller mere officielle, det bør vurderes ud fra hvilken type mennesker man henvender sig til. Og på den led synes jeg faktisk at Recordere gør det rigtig godt.
 
En anmeldelse er også et tillidsspørgsmål. Hvis Hummelmose skriver i en anmeldelse, at billedkvaliteten på et TV er rigtig godt eller skidt, så må man gå ud fra at hans vurdering er subjekiv og bruge det på den måde ud fra sin tillid til ham. Når Hummelmose ikke kan fremstille nogle grafiske fakta (som forøvrigt ikke vil give mening for en stor del af læserne), så må man tage hans ord for gode vare.
Det er den del som kaldes erfaring, og som jeg synes Otto glemmer lidt i hans kritik.
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

jeg kunne aldrig drømme om at vælge en skærm efter hvad jeg selv synes er bedst
men netop den skærm som levere det billede som tættest på mit kildemateriale.
uden nogen form for overføligt billedebehandling. 
 
Jeg håber ikke du seriøst mener ovenstående som det er formuleret.
 
1. Billedbehandling eller ej er vel ragende ligegyldigt, hvis resultatet er tilfredsstillende for dig.
2. Du aner i bund og grund meget lidt om dit kildemateriale, medmindre du er en meget atypisk person.
3. Hvis du ikke vælger den skærm du synes der er bedst, ender du så ud med den bedste skærm for dig?
 
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

  men for at kunne give en analyse af det, skal man have en masse viden.
ellers kan man jo bare kigge på en tænk test. 
det er jo det som deler folk i to lejr
men man giver panel teknologien skylden
 
Nope, det er folk med holdninger som dine der får skylden.
 
Jeg kan godt bevæge mig ud på det plan som forbruger og sige til mig selv, at nu lader jeg mine øjne tale. Hvis jeg intet samligningsgrundlag har, (hvilket en rigtig stor del af befolkningen ikke har), så har jeg kun min tidligere erfaring med teknologien eller produktet (i det her tilfælde et TV og dets billedkvalitet). Hvis ikke jeg kan stole på det, hvordan skal jeg så kunne stole på noget som helst andet?
 
Forstå mig ret - Jeg forstår godt hvad du mener. Jeg er bare ikke enig i det set fra en hulens masse menneskers side. De trænger først og fremmest til at vide, før de kan bevæge sig væk fra hvad deres øjne ser. Er de tilfredse med det de ser, så har de slet ikke et behov for at vide mere.
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


For mig gør det ikke nogen forskel om det er amatører eller proffessionelle der anmelder, det vigtigste er at finde nogle referencer så jeg ved hvor jeg har folk. Referencer kommer efterhånden som man lærer folks smag og sprog at kende, så giv den gas og anmeld løs, og lad os andre om at sortere i udmeldingerne..
 
Bingo! Det er præcis den form for tillid jeg omtalte i forrige tråd!
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu