recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ipad'en, er den en tyskertur værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIpad'en, er den en tyskertur værd?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 13>
Forfatter
Besked
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

 
Den ser helt sikkert spændende ud, men der er for mig to ting der taler kraftigt imod:
 
......
2: Den er ikke på markedet endnu.
 
Udmærket argument.
 
Men det gælder så også når folk bliver frarådet at købe andre smartphones nu med begrundelsen: "Iphone 4g kommer jo lige om lidt og er garanteret bedre end xxx" Wink

Jeg kan sagtens forstå dit argument. Dog ser jeg lidt anderledes på det.
Hvis vi fortsætter eksemplet med Adam fra Notion Ink så er det et helt nyt produkt fra en helt ny producent, hvor vi ikke har set nogen storstilet fremvisning til offentligheden af produktionsklare enheder. Kan vi ikke godt blive enige om at der så er en (minimal/lille/nogenlunde/stor) chance for at produktet aldrig bliver lanceret?
Tag bare eksemplerne med HP Slate og MS Courier fra før. Enheder der blev spået til at være det nye store som skulle vippe iPad af tronen, men aldrig bliver lanceret - og det endda fra to store, veletablere producenter.

iPhone 4G har den forskel at:
1: Vi ved med 99,9% sandsynlighed at den kommer til juni/juli/august. Apple har lanceret en ny iPhone de sidste 3 år på samme tidspunkt og gør det nok igen. Udover det har der i år været en hel del leaks, både af reele enheder og af detaljer, så vi ved den ihvertfald bliver udviklet.

2: iPhone 4G er ikke et nyt produkt, men en videredvikling af et eksisterende produkt. Den har derfor et solidt fundament. Og hvis vi tager iPhone 3G og 3GS som rettesnor, så vil den som minimum gøre det samme som tidligere modeller, tilføje noget nyere og bedre hardware, måske nogle nye features og ikke blive dyrere end forgængeren på lanceringstidspunktet.


Hvis man så kigger på dit eksempel med anbefalingen så er der to situationer:
1: Folk spørger efter anbefaling til en smartphone = Jeg vil til enhver tid anbefale en iPhone da jeg synes den er fantastisk. Herefter hopper vi videre til næste punkt:
2: Hvis folk spørger efter anbefaling til køb af iPhone vil jeg på nuværende tidspunkt anbefale dem at vente på fremvisningen af iphone 4g. På baggrund af ovenstående vil jeg mene at det er lidt fjollet, når vi er så tæt på en lancering ikke lige at afvente og se hvordan den nye bliver.


Jeg kan godt se hvad du mener, dog synes jeg at der er forskel på de to situationer da vi snakker om helt nyt produkt kontra ny model af eksisterende, med fast lanceringstidspunkt.

Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

mange af de ting som folk beskriver de bruger "den" til, er jo noget som normale
små bærbare PC'er kan og gør helt perfekt, til en fraktion af prisen.
om man har smag for fancy design og touch skærm, hvor fingerne hele tiden er i vejen for billedet,
er jo op til en selv, personligt kan jeg ikke se det fede i hverken ipod iphone ipad,
mens normal macs rykker på den fede måde og klart giver mening for mange,
godt nok betaler man en del extra for alt det software, men det er også lækkert.


Hvor meget, bare sådan cirka, er en "fraktion" af ca. DKK 5 K LOL.

/Nils
           
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

 
Den ser helt sikkert spændende ud, men der er for mig to ting der taler kraftigt imod:
 
......
2: Den er ikke på markedet endnu.
 
Udmærket argument.
 
Men det gælder så også når folk bliver frarådet at købe andre smartphones nu med begrundelsen: "Iphone 4g kommer jo lige om lidt og er garanteret bedre end xxx" Wink

Jeg kan sagtens forstå dit argument. Dog ser jeg lidt anderledes på det.
Hvis vi fortsætter eksemplet med Adam fra Notion Ink så er det et helt nyt produkt fra en helt ny producent, hvor vi ikke har set nogen storstilet fremvisning til offentligheden af produktionsklare enheder. Kan vi ikke godt blive enige om at der så er en (minimal/lille/nogenlunde/stor) chance for at produktet aldrig bliver lanceret?
Tag bare eksemplerne med HP Slate og MS Courier fra før. Enheder der blev spået til at være det nye store som skulle vippe iPad af tronen, men aldrig bliver lanceret - og det endda fra to store, veletablere producenter.

iPhone 4G har den forskel at:
1: Vi ved med 99,9% sandsynlighed at den kommer til juni/juli/august. Apple har lanceret en ny iPhone de sidste 3 år på samme tidspunkt og gør det nok igen. Udover det har der i år været en hel del leaks, både af reele enheder og af detaljer, så vi ved den ihvertfald bliver udviklet.

2: iPhone 4G er ikke et nyt produkt, men en videredvikling af et eksisterende produkt. Den har derfor et solidt fundament. Og hvis vi tager iPhone 3G og 3GS som rettesnor, så vil den som minimum gøre det samme som tidligere modeller, tilføje noget nyere og bedre hardware, måske nogle nye features og ikke blive dyrere end forgængeren på lanceringstidspunktet.


Hvis man så kigger på dit eksempel med anbefalingen så er der to situationer:
1: Folk spørger efter anbefaling til en smartphone = Jeg vil til enhver tid anbefale en iPhone da jeg synes den er fantastisk. Herefter hopper vi videre til næste punkt:
2: Hvis folk spørger efter anbefaling til køb af iPhone vil jeg på nuværende tidspunkt anbefale dem at vente på fremvisningen af iphone 4g. På baggrund af ovenstående vil jeg mene at det er lidt fjollet, når vi er så tæt på en lancering ikke lige at afvente og se hvordan den nye bliver.


Jeg kan godt se hvad du mener, dog synes jeg at der er forskel på de to situationer da vi snakker om helt nyt produkt kontra ny model af eksisterende, med fast lanceringstidspunkt.

 
Sevfølgelig er der en større sandsynlighed for at at der kommer en 4g, end at et nyt uprøvet produkt bliver en succes.
 
Men min pointe er at nogen (især fans) har en tendens til at dreje tingene som man selv synes. 
 
Når man for flere måneder siden for eksempel læser at en person søger råd fordi vedkommende var opsat på at købe en HTC Android tlf, som til det den skulle bruges til, var på højde med Iphone og på nogen punkter overgik denne.
Men fik at vide at "du bør vente 4-5 måneder på en "måske-lancering" af 4g for det vil overgå Android/HTC" så synes jeg det er en useriøs fan indstilling til ens foretrukne mærke.
 


Redigeret af thor-thor - 01-Juni-2010 kl. 12:07
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 14:11
Jonas, der har faktisk været vist Youtube videoklips af Notion Inks Adam fra en messe (husker ikke hvilken) hvor de rent faktisk viser nogen funktioner - så der ER tale om et reelt produkt som messedeltagere har set i live og det hele. Godt nok ikke 100% produktionsklar men alligevel.  Så er der også den forskel at de nu siger lanceringsdatoen er *i denne måned eller juli* - også noget som ligger meget tættere på end den dato vi fik/ikke fik for Slate og Courier.

(edit:  det er så TV2 Beep der påstår lanceringsdatoen er indenfor 2 måneder - andre steder oplyser de forskellige releasedates ligefra juli til november måned - men det er fint nok hvis de skal bruge lidt tid på at optimere den istedet for at release noget crap)

Bevares, jeg skal ikke udelukke at der stadig er en risiko for at produktet ikke bliver lanceret - men det lyder mere som om du bevidst går i defensiven (hvorfor egentlig) og prøver at dæmpe forventningerne til et produkt der nemt ku blive en Ipad-killer.


Redigeret af petrucci - 01-Juni-2010 kl. 14:54
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 14:54
Så i øvrigt at Asus EEE pad er lanceret på Computex 2010.
Lyder som betjening med touch ikke er på plads, men når det er ordnet ser det lovende ud.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 14:55
thor-thor, jep den ser bestemt lovende ud....desværre med en 2011 release dog.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 15:05
Jeg har set op til flere youtube videoer af Adam. Jeg går ud fra at den du henviser til, er den hvor det er (hvad der ligner) to indere der står og snakker om den og hvor der vises funktioner.
Og det er da rigtigt at det jo så ligner et færdigt produkt, men det gjorde HP Slate jo også indtil den blev droppet. Den ene inder (ham der står med den i hånden) nævner jo også på et tidspunkt at det kun er et protype eksempler som er "18", men at den færdige version vil være "14" og kan gå helt ned til "12" - jeg opfatter det som om de drøfter tykkelsen (som jeg også synes ser noget voldsom ud). Så helt færdigt er den ikke.
Hvis de forventer udgivelse i juni/juli så er vi som du nævner noget tættere på end med fx. HP Slate.
 
 
Jeg går ikke i defensiven for at dæmpe forventninger til et produkt som kan slå min elskede iPad af tronen. Jeg ved ikke hvorfor du skulle få den ide.
 
Jeg forbeholder mig skeptisk, fordi jeg efterhånden er ved at være træt af at diskutere fordele og ulemper ved en potentiel iPad-killer som så efterfølgende viser sig aldrig at blive lanceret.
Jeg mindes sidelange debatter på diverse fora (sikkert også herinde) hvor der er blevet diskuteret frem og tilbage om hvorfor iPad er dårligere end HP Slate og MS Courier.
Uanset hvad man så mener om de forskellige produkter så kan det ikke benægtes at iPad har en kæmpestor fordel over de to andre: Den er rent faktisk blevet lanceret...
 
 
Så hvis du vil opfatte det som om jeg går i defensiv-fanboy-mode, så kan jeg ikke rigtigt gøre noget ved det. Det er ikke intentionen. Jeg prøver bare at undgå at debatten bliver tilmudret af en masse andre enheder hvor folk mere eller mindre gætter på specifikationer, priser og brugervenlighed, uden at produktet overhovedet er lanceret.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 15:10
Fair nok Jonas. Det er dog stadig tydeligt hvem du "holder med" og derfor synes jeg ikke det er helt fair at man straks afskriver og nedtoner kommende slates med den vage begrundelse "at den jo ikke er lanceret endnu" bare fordi 2 (to) tablets er blevet aflyst.
Til top
Sionic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2009
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

Hej Claus
Jeg har også Squessbox med Ipod toch til styring(Ipeng som jeg har købt til kr. 60 - skal jeg betale for at få den på Ipad også??) - havde ikke tænkt at den kan styre musikkenTongue -
 starter snart bilen til tysklandBig smileCool (har nemlig også lige fået ny bil som godt må testes på tysk motorvejThumbs Up)
 

Så fik jeg også en iPad Wifi 64G. Nogle søde venner tog den med fra netop Tyskland. Rigtig cool gadget der faktisk lever helt fint op til hypen... He he he Big smile 

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 15:15
Jeg ville jo nok vente til næste gernation af iPad komme på marked og her er iPhone 4G en god rettesnor for hvad vi kan vente i næste genration af iPad, selv om iPad bygge på iPhone platformen så er det stadig et nyt produkt, med de fejl og mangle der er i et sådan. 
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Jeg ville jo nok vente til næste gernation af iPad komme på marked og her er iPhone 4G en god rettesnor for hvad vi kan vente i næste genration af iPad, selv om iPad bygge på iPhone platformen så er det stadig et nyt produkt, med de fejl og mangle der er i et sådan. 


Sådan Startrek du evner virkelig den svære kunst at blive ved med at gentage de samme argumenter om og om igen, UDEN overhovedet at forholde dig til modargumenterne.

You truely are a broken record
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Jeg ville jo nok vente til næste gernation af iPad komme på marked og her er iPhone 4G en god rettesnor for hvad vi kan vente i næste genration af iPad, selv om iPad bygge på iPhone platformen så er det stadig et nyt produkt, med de fejl og mangle der er i et sådan. 


Sådan Startrek du evner virkelig den svære kunst at blive ved med at gentage de samme argumenter om og om igen, UDEN overhovedet at forholde dig til modargumenterne.

You truely are a broken record

Jeg se ikke iPad først genration som et helt færdig produkt, selv om der er nogle der mene at det er den, så hvorfor videreudvikle iPad, når den der er nu er god nok som den er nu, og med de rygter der går om iPad anden genration, så blive en iPad først rigtig god. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu