recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Loudness - Good or Bad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLoudness - Good or Bad?

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

eller noget af det andet der indirekte insinueres at jeg skulle have haft til hensigt at påstå eller udtale mig om angående loudness.

Slap dog af. Tråden handler om loudness. Så når du angiver en alternativ løsning, må en læser nødvendigvis antage, at du finder resultatet af denne løsning sammenlignelig med resultatet af loudness.

At kalde det en indirekte insinuation, når jeg påpeger forskellen, er helt hen i vejret.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2010 kl. 01:40
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Slap dog af.


Gerne, ...om end alt for ofte siges det Wink

Jeg ville blot dementere at jeg skulle have haft til hensigt at fremføre noget i retning at man ved at ændre frekvensgangen ved at ændre sin højttaleropstilling skulle opnå samme virkning som med loudness.

Det er overvejende sandsynligt at jeg har læst dit indlæg forkert og gjort det urette ved at læse dét ind i det, og som en anden pedant og selvhøjtidelig gammel nar har haft for travlt med at berigtige og bortmane hvad jeg har opfattet som en misforståelse af mit synspunkt.

Jeg skal gerne uforbeholdent undskylde og beklage forholdet, såfremt jeg har gjort dit indlæg uret, og læst mere ind i dit end du har ment at sige med det.

Og faktisk kan jeg jo se at vi i bund og grund er helt enige i hvad vi skriver angående selve forholdene og implikationerne, ...så jeg vil bare slappe helt af Handshake   
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2010 kl. 04:59
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg synes det er interessant at du går hjem og slår loudness fra fordi en sælger fra HiFi Klubben siger at det er det rigtige.
 
 
Nu synes jeg ikke OP har antydet at han bare blindt har gjort hvad en anden har sagt, men netop prøvet selv, for derefter at spørge her. Jeg synes da det er vigtigt at lytte til hvad andre gør og mener, og derefter prøve af om det er noget man selv kan få noget ud af. Ellers går man jo nemt glip af en masse ting man ikke lige nødvendigvis selv havde tænkt på.
Helt enig.
 
Selfølgelig skal man lytte til andre og prøve ting af. Sådan gør jeg også selv. Jeg handler selv i HiFi klubben og er glad for det. Synes bare at deres sælgere kan være meget katagoriske når det handler om lyd og billede. Nærmest misionerende.
 
Som man kan læse af tråden er der ikke et klart facit på lyd. Elektronik branchen har gennem tiderne lært kunderne at spørge efter pixel, responstid, watt e.t.c. Ting der ikke nødvendigvis har noget med billede og lydkvalitet at gøre. Det gør det nemmere at sammeligne produkter på papiret. Og nemmere for sælgerne.
 
Sælgeren i HiFi Klubben burde have forklaret hvad loudness er. Så kan kunden selv finde ud af hvad der passer ham bedst.
 
Jeg synes Loudness er GOOD.
Og det er mig der bestemmer hvad god lyd er i min stue.LOL
 
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 18:29
Efter længere debat om, hvorvidt Loudness er godt eller ej, synes jeg lige en update er på plads.

Jeg har netop fået en Onkyo 608 ind af døren, og har hørt musik på den de sidste 30 minutter via iPod'en (præcis ligesom min gamle Pioneer). Onkyo'en har ingen Loudness funktion, så vidt jeg kan se, men spiller alligevel med betydelig mere pund, end hvad min Pioneer gjorde.

Er det fordi:

1) Onkyo'en har flere kræfter.
2) Onkyo'en har et bedre EQ setup.
3) Onkyo'en er nyere?
4) Onkyo'ens klang gengivelse er anderledes?

Jeg er forundret. Den spiller samtidig også diskanten meget tydeligere.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 19:12
5. Dine højttalere var ikke i fase
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 19:13
"Fase" ... ? :)
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 19:19
Du kan ha' byttet rundt på plus og minus til HT tilslutningerne, så den ene front spiller modsat - i modfase

Redigeret af Kampus - 22-Juli-2010 kl. 19:20
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 19:20
Ah. Det kan jeg trods alt garantere ikke er tilfældet. De sidder på fuldstændig samme måde i Onkyo'en, som de gjorde i Pioneer'eren.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

5. Dine højttalere var ikke i fase
 
Skarpt set, den overvejede jeg slet ikke... Smile
 
Hvis plus og minus har vendt forkert på den ene fronthøjttaler, vil den udfase lyden af den anden. Det vil den gamle forstærker givetvis ikke have taget højde for det. Det gør de fleste af de nyere receivere, dvs. de vender fasen (bytter rundt på plus og minus) elektronisk på dén højttaler der vender forkert.
 
Ikke sikkert det ER det, men det er et godt bud.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 19:24
Jeg havde faktisk en del problemer med, at venstre højtaler faldt ud/tabte forbindelsen i venstre fronthøjtaler. Kan det også have været relateret til fase? Jeg har godt nok erstattet højtalere, kabler osv. for at finde problemet.

Det problem har Onkyo'en (heldigvis, pisse irriterende) ikke endnu.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Ah. Det kan jeg trods alt garantere ikke er tilfældet. De sidder på fuldstændig samme måde i Onkyo'en, som de gjorde i Pioneer'eren.
 
Også i højttaleren? Wink
 
Hvis du har brugt auto-EQ'en i begge receivere, kan der sagtens være ret dramatiske forskelle på resultatet.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Jeg havde faktisk en del problemer med, at venstre højtaler faldt ud/tabte forbindelsen i venstre fronthøjtaler. Kan det også have været relateret til fase?
 
Nix.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu