recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Apps
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste Apps

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2011 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Sidder og leger med Wifi Analyzer som viser hvilken kanal routere i nærheden kører på. Men hvad vinder man egentligt ved at skifte kanal til en som evt. ikke er i brug?
Bedre hastighed og bedre problem fri dækning.
.....
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Sidder og leger med Wifi Analyzer som viser hvilken kanal routere i nærheden kører på. Men hvad vinder man egentligt ved at skifte kanal til en som evt. ikke er i brug?
Bedre hastighed og bedre problem fri dækning.
Super. Så kan programmet anbefales. Virker fint.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 18:21
Er der nogle der kører Evernote. Jeg prøver at lave en To-do liste, men kan ikke umiddelbart finde muligheden. Kører med ColorNote lige nu, som er et kanont program, men savner nogle af de funktioner Evernote har, som fx. at kunne tilgå noterne fra PC.
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Sidder og leger med Wifi Analyzer som viser hvilken kanal routere i nærheden kører på. Men hvad vinder man egentligt ved at skifte kanal til en som evt. ikke er i brug?

Genialt program. Mange tak for anbefalingen.Clap
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Sidder og leger med Wifi Analyzer som viser hvilken kanal routere i nærheden kører på. Men hvad vinder man egentligt ved at skifte kanal til en som evt. ikke er i brug?
Bedre hastighed og bedre problem fri dækning.

Jo, men enhver ordentlig router finder selv ud af hvilken kanal der er bedst at bruge, så det er en lidt overflødig app. Jeg stoler også mere på routerens evne til at finde den rigtige kanal.
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Sidder og leger med Wifi Analyzer som viser hvilken kanal routere i nærheden kører på. Men hvad vinder man egentligt ved at skifte kanal til en som evt. ikke er i brug?
Bedre hastighed og bedre problem fri dækning.

Jo, men enhver ordentlig router finder selv ud af hvilken kanal der er bedst at bruge, så det er en lidt overflødig app. Jeg stoler også mere på routerens evne til at finde den rigtige kanal.

Mjaaa - jeg har en Asus RT-N16,og den skulle egentlig være OK, den giver ihvertfald rigtig fine hastigheder(slukker den om natten, konen kan ikke sove for blinkeriet). Der er omkring 30 netværk, der kan nåes fra min lejlighed. Hvis jeg sætter min Asus på auto går hele mit netværk jævnligt i sort, mens hvis den står en fast kanal er der ingen problemer - jeg formoder det er fordi den forvirret prøver at finde en "ledig" kanal hvis ikke man befrier den for byrden....
Efter jeg har fået Wi-fi analyser har jeg gået og kigget lidt på netværksmønstret over nogle dage, og har kunnet observere at alle de andre netværk stort set står kontinuert på den samme kanal , alle står på kanaler mellem 1 og 11, og rigtig mange på 1,7 eller 11 (min egen havde jeg også sat på 7...)
Nu har jeg så skiftet til ch 13 (som var helt ledig ?), med en subjektivt markant hastigheds forøgelse til følge.Big smile
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 12:13
Godt du har fået noget ud af programmet BricSmile Jeg har også skiftet min kanal til en fast som ikke blev brugt. Jeg kørte også på samme kanal som andre i nærheden når jeg brugte auto. Om jeg har vundet noget ved det ved jeg ikkeLOL  Jeg har iøvrigt en D-Link DIR 685.

Redigeret af fhansen - 08-Januar-2011 kl. 12:14
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Sidder og leger med Wifi Analyzer som viser hvilken kanal routere i nærheden kører på. Men hvad vinder man egentligt ved at skifte kanal til en som evt. ikke er i brug?
Bedre hastighed og bedre problem fri dækning.

Jo, men enhver ordentlig router finder selv ud af hvilken kanal der er bedst at bruge, så det er en lidt overflødig app. Jeg stoler også mere på routerens evne til at finde den rigtige kanal.
Er det noget du kan bevise? Et er hvad du stoler på og andet er hvad der er den optimale løsning. Men fair nok hvis du kan påvise at din påstand er korrekt.Wink Har du erfaring fra nogle oplevelser, og evt. hvilke routere?
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Sidder og leger med Wifi Analyzer som viser hvilken kanal routere i nærheden kører på. Men hvad vinder man egentligt ved at skifte kanal til en som evt. ikke er i brug?
Bedre hastighed og bedre problem fri dækning.

Jo, men enhver ordentlig router finder selv ud af hvilken kanal der er bedst at bruge, så det er en lidt overflødig app. Jeg stoler også mere på routerens evne til at finde den rigtige kanal.


Så er det bare ærgeligt at enhver med en smule erfaring med WiFi ved at auto er at bede om problemer.
Problemerne opstår så snart du har 2 routere med automatisk opsætning. En ny router i området opsættes router 1 flytter til en anden kanal. Det får router 2 til at skifte til en ny optimal kanal hvilket betyder at router 1 skifter osv. Og så står du i en endeløs lykke af afbrydelser.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 16:10
Tja, det var endnu en god grund til at benytte sig af app'en Smile Jeg har oplevet det her med at miste forbindelsen til nettet i ny og næ. Gad vide om det har været fordi at den har ligget og prøvet andre kanaler hele tiden. Benytter en anden router nu.
Til top
Tvixen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tvixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 15:24
Nogle af de bedste apps jeg bruger er:
 
SpeedView: speedometer til bilen,båden eller cyklen. Med både digital og analog målere. Bruger GPS.
SoundHound: Syng, nyn eller fjøjt din melodi og soundhound finder melodi og div kunstnere.
OnTV: TV guide
TVTid: TV Guide
MultiRemote: Fjernstyring af PC
GP Private Garden: Krypterer dine udvalgte foto på SD kortet. Programmet åbnes med password.
Boxee: Boxee Box remote til din BoxeeBox
ES file explorer: Fil manager
ES task manager: Task manager til at administrere de apps du ikke syntes skal være aktive (f.eks de apps der henter reklamer via wifi, de skal dø.) 
QNAP: Apps der streamer alle dine mediefiler fra din NAS til din mobilos
 
Jo der er meget lækre apps til Android derude  :O)
Samsung: UE46D6205/ Marantz: 1501/ Dennon: POA4400/ Scandyna: MiniPod+MicroPod
HarboSub: SUB10/Sony: RDR HXD870 + PS3/ NAS: Qnap 239 TurboNAS 2Tb + WD Live
IHC Wireless/ HTC Desire/ Iphone4, Ipad2
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 23:10
kan man bruge sin android tlf til at styre sin wd tv live ????
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu