recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS50C7705 elendig sort + Retention
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS50C7705 elendig sort + Retention

 Besvar Besvar Side  <1 1011121314>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af viol8r viol8r skrev:

For lige at slå fast:

Input 50Hz og 24Hz (men kun med Cinema Smooth slået til) giver dårligt sort niveau.
Input 60Hz og 24Hz (uden Cinema Smooth slået til) giver et godt sort niveau.
OK - det giver mening, hvis vi antager, at 24p uden Cinema Smooth afvikles ved 60[Hz] (altså 3:2-pulldown).
 
... Odensen er nok desværre lidt uden for min rækkevidde for denne test... Smile
/lars
Til top
viol8r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

At PAL og 24p har samme sortniveau understøtter tesen om, at der er mindre tid til at rendere den samme lysstyrke ved 50[Hz] og 24[Hz] kilder end 60[Hz] kilder, såfremt de sidste gengives ved 60[Hz]. Jeg skal se, om jeg ved lejlighed kan komme til et tilsvarende Samsung plasma-TV og måle refresh-raten. Måske er der en 7705-ejer i eller omkring Viborg?

For lige at slå fast:

Input 50Hz og 24Hz (men kun med Cinema Smooth slået til) giver dårligt sort niveau.
Input 60Hz og 24Hz (uden Cinema Smooth slået til) giver et godt sort niveau.

Jeg fik en til at teste med den engelske C7000 (der svarer til C7705 med samme firmware), og han kunne ikke fremprovekere det, men jeg skal lige prøve at have ham til at teste med 24Hz og Cinema Smooth. Det kræver dog at rummet er ret mørkt for at se forskel.

Du skal være velkommen til at kigge forbi Odense og teste. :-)  Tror desværre ikke lige jeg kan finde noget at måle refresh rate med i huset...


Redigeret af viol8r - 13-August-2010 kl. 16:27
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 16:17
At PAL og 24p har samme sortniveau understøtter tesen om, at der er mindre tid til at rendere den samme lysstyrke ved 50[Hz] og 24[Hz] kilder end 60[Hz] kilder, såfremt de sidste gengives ved 60[Hz]. Jeg skal se, om jeg ved lejlighed kan komme til et tilsvarende Samsung plasma-TV og måle refresh-raten. Måske er der en 7705-ejer i eller omkring Viborg?

Redigeret af bantam - 13-August-2010 kl. 16:19
/lars
Til top
viol8r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

forklaringen er her; http://dennisthomsen.dk/2010/08/samsung-c7705-plasma-black-level-at-50hz-vs-60hz/
OK - så PAL (50[Hz]) gengives ved 100[Hz] og 60[Hz]-kilder skal gengives ved 60[Hz] og ikke 120[Hz] hvis tesen skal stemme. Kan man se, om 60[Hz] gengives som 60[Hz]? Det plejer at være ret let at se en 60[Hz] refresh rate, hvis man anvender sit perifere syn (vender siden af hovedet til billedet).
 
Det er ikke så heldigt, hvis designerne af skærmen ikke har taget højde for refresh-raten...

Godt spørgsmål. Umiddelbart ser det ikke mere flimrende ud end ved 50Hz (100Hz), så du har nok ret i at tesen ikke helt holder. Det var bare umiddelbart den bedste forklaring jeg kunne finde, da jeg søgte efter andre med samme oplevelser. 
Folk har åbenbart set det samme på Panasonic og Pioneer, dog omvendt hvor det var værst ved 60Hz, hvilket også giver mest mening (ud fra hvad du skriver mht. 100/120hz).

Jeg har lige tjekket igen og med 24p med Cinema Smooth slået til, så stiger sortniveauet til det samme som ved 50Hz - altså noget der ligner LCD for 3 år siden uden dimming. Det kan ikke justeres ned uanset, hvilke håndtag man hiver i (servicemenuen har jeg dog ikke lige besøgt endnu).

Jeg er desuden lidt overbevist om, at det først er kommet efter opdatering til firmware 1016, da jeg ikke så det for en uge siden (hvor jeg kørte 1013), og jeg er ret sikker på, at jeg ville have observeret det, da mit mediecenter kørte 50Hz der. 
Jeg håber ærlig talt, at det er en software fejl, der kan fixes, for det er som forskel på nat og dag at køre 60/50Hz. 



Redigeret af viol8r - 13-August-2010 kl. 16:13
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 16:09
@ Bantam

Det er næppe særligt sandsynligt. Så skulle problemet også være der ved 24p blu-ray, da blu-ray sandsynligvis bliver vist ved 96Hz.

Hvis det er tilfældet har Samsung da for alvor gjort i nælderne.

tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 13-August-2010 kl. 16:12
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Kommer fra et Pio 508, så er vant til et fornuftig sortniveau, men det her kan ingen leve med.. 


Hvad i alverden fik dig da til at skifte. Gik din 508'er i stykker?

Klaus
Hmm.. der var flere grunde. 

Design: Samsungen ser for lækker ud på en væg.
3D
Full HD
DVB-C tuner

Synes osse Samsungen har et lækkert billed.. bedre end min gamle Pio på flere punkter, men bare ikke lige min egen Ouch Jeg har fået mandags modellen
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

forklaringen er her; http://dennisthomsen.dk/2010/08/samsung-c7705-plasma-black-level-at-50hz-vs-60hz/
OK - så PAL (50[Hz]) gengives ved 100[Hz] og 60[Hz]-kilder skal gengives ved 60[Hz] og ikke 120[Hz] hvis tesen skal stemme. Kan man se, om 60[Hz] gengives som 60[Hz]? Det plejer at være ret let at se en 60[Hz] refresh rate, hvis man anvender sit perifere syn (vender siden af hovedet til billedet).
 
Det er ikke så heldigt, hvis designerne af skærmen ikke har taget højde for refresh-raten...
/lars
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Kommer fra et Pio 508, så er vant til et fornuftig sortniveau, men det her kan ingen leve med.. 


Hvad i alverden fik dig da til at skifte. Gik din 508'er i stykker?

Klaus
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 15:14
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Simon Begynder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Oprindeligt skrevet af Gavin Gavin skrev:

Har aldrig set Pioneer, så kan ikke sammenligne med det, men synes dog ikke at sort er gråt på mit PS50C7705. Smile
Hvad med retention efter undertekster ? er det noget du kan se ?


Retention efter undertekster sker engang imellem på min, det skal dog også siges at jeg ser tv i et 100% mørkt rum i en kælder. når jeg slukker tvet om natten kan jeg også FORNEMME (kun meget svagt) fhosforlyset fra skærmen de første par min den er slukket. Der skulle være forskelv på sortfarven alt efter om det er 50 eller 60 hz du ser :) 60 hz skulle være bedst
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 14:25
Har lige snakket med Samsung Prestige og de sagde at når den ikke er ældre, så er det Komplett jeg skal snakke med..
Så de får den tilbage mandag, medmindre der skulle ske et mirakel i weekenden Hug
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
Ellegaard74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2009
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Har købt den hos Komplett, så der er 14 dages returret..

Er det Komplett jeg skal kontakte eller Samsungs Prestige service ?
Hvis du vil gøre brug af fortrydelsesretten så er det komplett du skal kontakte. Du har jo 14 dage, uanset om der er fejl eller ej.
 
Vil du derimod finde ud af om der er noget i vejen med tv'et så må det være Samsung Prestige du skal kontakte, men er temmelig sikker på at hvis de begynder at rode med det ryger din fortrydelsesret ved komplett.
Mvh.

Lars

Samsung PS50C7705
PS 3 320 GB
Yamaha RX-A 820
Front: System Audio Saxo 30
Center: SA Saxo 10 AV
Bag: SA Saxo 8
Sub: SA Saxo 10
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1011121314>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu