recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FIFA 11
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFIFA 11

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
peps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2009
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

@Petrucci

Ikke særlig lang tid siden 07-08, kun demoer og nogle få kampe. Jeg ser ikke behov for at skifte overhovedet. Kan slet ikke forstå, at du kan mene, at gameplay, boldfysik og realisme er bedre i PES. 

@peps

Det er L2 og højre analog. 

Ja det siger manualen også men der sker intet. Jeg HAR valgt "klassisk" styring
Til top
matv88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2008
Status: Offline
Point: 1147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af peps peps skrev:

Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

@Petrucci

Ikke særlig lang tid siden 07-08, kun demoer og nogle få kampe. Jeg ser ikke behov for at skifte overhovedet. Kan slet ikke forstå, at du kan mene, at gameplay, boldfysik og realisme er bedre i PES. 

@peps

Det er L2 og højre analog. 

Ja det siger manualen også men der sker intet. Jeg HAR valgt "klassisk" styring

Hold L2 nede imens du bevæger dig rundt med venstre analog og lav trick på samme tid med højre
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 18:25
På Xbox er det Left Trigger (altså den nederste knap) og så højre analog. Husk der skal nogle bestemte bevægelser til (står bla. i manualen) for at lave tricks.

Vær også opmærksom på om spilleren kan lave det trick du forsøger dig med. De fleste spillere vil kunne lave L2 + hold Højre analog Venstre/Højre = ruller bolden med fodsålen.
Hvis det er din Be A Pro du prøver med, så kan han ikke lave nogle tricks overhovedet, før du låser op for Skill Moves.
Dette gøres ved at jonglere med bolden nogle gange.
L2 + R1 (På xbox LT + RB).
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

@Petrucci

Ikke særlig lang tid siden 07-08, kun demoer og nogle få kampe. Jeg ser ikke behov for at skifte overhovedet. Kan slet ikke forstå, at du kan mene, at gameplay, boldfysik og realisme er bedre i PES.

Ok så kan jeg bedre forstå dine kommentarer :)    PES 2008 er højst sandsynligt det første (og eneste?) PES spil du har prøvet.  Og det er sjovt nok det langt dårligste i PES-serien da Konami med 2008-versionen var ny på next-gen platformen og det gik ikke specielt godt.  Har man spillet med siden PES1 og frem til PES6 vil man vide at gameplay altid har været PES' speciale over licenser/grafik/andet.  I denne periode var Fifas gameplay slet ikke at sammenligne men det er dog blevet noget bedre på next-gen platformene. Det er først nu her med PES 2011 at Konami for alvor er kommet godt med på PS3 og X360. På PC har alle PES-spil (inkl. 2008-2010) sjovt nok altid været Fifas overlegne. Fifa på PC har de sidste 4-5 år været én stor joke.
 
Iøvrigt..når du kun har prøvet nogen få kampe i demoer (som typisk er 70% versioner og med de next-gen begynderproblemer som Konami havde)....så har du IMO langt fra givet spillet en chance og er derfor i mine øjne ikke egnet til at sammenligne de 2 spil.  Dermed kan jeg godt forstå at du ikke kan forstå at jeg synes gameplay/fysik/realisme er og har været bedre i PES ;-)
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 20:56
Enig, Pro Evolution Soccer har altid været Fifa overlegen. Jeg har haft PES 1+2 og forstod dengang ikke hvorfor man købte Fifa. PES var bare mere underholdende og realistisk. Fifa 10 synes jeg faktisk var PES 2 underlegen med alt borset fra grafik og licens til navne - det var som at spille en efterligning af PES. Nu må vi se om Fifa 11 er bedre.
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juli-2008
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 21:33
Kan se på Gamereactor at de skamroser PES2011. Men alene licenserne er nok til jeg vælger Fifa. Så kan det godt være PEs har et bedre gameplay, men jeg gider simpelthen ikke glo på de der "fake look a like names" som Rinaldu, Buckham osv. Også kan man få en kamp med sit yndlingshold, Mersy side reds........

Redigeret af jan160674 - 03-Oktober-2010 kl. 21:43
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 22:17

De skal ikke udvikle sig til endnu en af de tråde, I ved...

Men Petrucci, du misforstod min kommentar. Jeg HAR også spillet de gamle PES, i tiden hvor FIFA ikke var særlig godt. Det, jeg mente, var at siden 08 har jeg ikke spillet det meget, fordi det er lort. 

Og jeg synes også at 11 er lort ift. FIFA11. Sådan er det.

Hvis I vil have en diskussionstråd, så skal I nok oprette en anden. For jeg gider ikke den samme diskussion igen igen..


BORING!
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 22:30
amor, ok fair nok. Kan kun svare ud fra det du skriver :) - det lød bare som om du var den type der kun havde prøvet PES et par gange og fandt ud af at det var for svært. 
 
For ligesom at afslutte "diskussionen" vil jeg bare sige at jeg ikke forstår dem der vælger spil ud fra licenser only. Et godt spil er IMO lig med godt gameplay først og fremmest. Og så kan man jo nemt sagtens ændre hold/spillernavne via option files osv. Det er Fifas pengetank der afholder Konami i at have disse licenser desværre :(
 
 
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 23:15
personligt har jeg spillet fifa siden 97´eren + en del PES..
 
og PES havde et spille mæssigt overtag indtil Fifa 09. Fifa 09 vendte bolden, og siden har PES været tilbagelagt i støvet, og de kommer længere og længere bagud..
 
spillet kan godt være sværer at "lærer" men det er netop fordi det til tider er kluntet at spille, grafikken er der heller ikke en direkte undskyldning for.
 
Og det betyder altså noget for indlevelsen at man ikke har fulde spille licenser.
 
Fifa 09-10-WC har været mil foran PES og 11´eren efter jeg har clocket kun en 5-6 timer hos en mate ser ud til at have det samme, den finpudser mere på et koncept som fungere..
 
der er småbugs, men det er petitesser.
 
Derudover er der en ting der altid gør FIFA til en vinder i min bog, det er at det er let at gå til. det er et spil folk kan samles over, uden de lige har sat med en controller i hånden og øvet sig 10 timer inden, ja man skal have spillet en del fifa for at være modstandsdygtig, men det virker mere let tilgængeligt, og ikke frustrerende, som PES kan være til tider, og det er vigtigt.
 
især når man bruger spillet til nogle hyggelige aftener med gutterne, lidt god mad og opvarmning til gode kampe i tv.
 
Jeg mener klart PES har tabt den kamp, og den nye viser ikke intentioner om at tilbage erobre tronen, har købt PES løbende, som et alternativ, men synes den begynder at være så udvisket et alternativ at den faktisk ikke er pengene værd.
 
EA er bare gode til at finpudse deres titler, hehe sidder med et forsøg fra 2K games på feks. at lave et basket spil som slår EA´s titler, det er også totalt broken, og har en ubrugelig karriere del, og det er disse ting man må leve med, når man ikke har de giga budgetter som EA har.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 23:57
Rasmus, helt enig. Fifa er lettere at gå til og dermed mere oplagt til hyggeaftener med vennerne, store turneringer osv. PES rammer en lidt anden målgruppe..nemlig dem der vil i dybden med spillet. Dem der vil have en udfordring og vil bruge timer/dage/måneder på at mestre det. Personligt oplever jeg til stadighed den følelse af at springe op af stolen de gange (det sker ikke så tit) man laver et genialt og vildt realistisk mål i PES. Samme følelse har jeg bare ikke fået i Fifa selvom jeg også har spillet det temli meget med kammersjukkerne.
 
Men netop derfor kan man sagtens købe begge spil og spille dem på hver sin måde. Fifa vs. PES debatterne er trættende i længden fordi en del sammenligner dem direkte men de er faktisk mere forskellige end folk umiddelbart tror. Det eneste der irriterer mig lidt (og som jeg desværre reagerer på indimellem) er de der "argumenter" der går på at PES-gameplayet er dårligt ift. Fifas pga licenserne og fordi man ikke umiddelbart kan finde ud af det eller gider bruge tid på det - og derfor får bøllebank af CPU modstanderne.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 00:44
Jeg kan godt lide, at trådstarter beder jer om at lave en diskussionstråd, og at i så bare vælger at fortsætte.Ermm
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 09:00
Nargh, lad dem bare diskutere. Jeg er ikke saa oemtaalelig med saadan noget. Det var bare saa vi ikke mister overblik over de FIFA-ting, vi gerne vil snakke om her, aftale kampe osv. Og saa ogsaa for at spare mig selv for at laese og skrive de samme ting for 117. gang.
Det ser dog ud til, at der ikke er mere at sige, vurderet fra de sidste indlaeg.

BORING!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu