recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til HDMI tilslutning til Prosonic LCD skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til HDMI tilslutning til Prosonic LCD skærm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kasse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til HDMI tilslutning til Prosonic LCD skærm
    Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 19:54
Hej Alle

Jeg har lige købt et 23 t Prosonic lcd fladskærm ( full hd ) med indbygget dvd til soveværelset. Det var nemt at sætte op og man ser tv som det skal.
Her er 1 HDMI indgang og ligesom nede i stuen på mit Pioneer 50 t ville jeg gerne sætte min bærbare computer til skærmen via HDMI. Men når jeg gør dette på Prosonic fladskærmen går min ene bærbar i bluescreen og når jeg prøver med min anden bærbare kommer der bare ingen billedoverførsel!! Begge bærbare virker fint på min 50 tommer pioneer nede i stuen.
Har læst i manualen, men bliver bare lidt forvirret over div. For det første kan ingen af mine bærbare sættes op til en opløsning på 1920-1080, men det gør vel ikke, at der ikke kommer noget billede frem!? Det er vel bare ikke lige så skarpt, tænker jeg. Har sat den på max opløsning på begge computere. Den ene er sat til 1280-800 og den anden noget højere. Endvidere skriver de noget om hertz. Begge er på 60 hertz som de også beskriver!

Hvad kan jeg gøre? er der nogen som har en forklaring på ovennævnte, hvis det er til at forstå ;D

Til info er min 50 t pioneer ( pdp-508xd ) ikke full hd ready, men det er Prosonic fladskærmen. Er det her problemet ligger!!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 20:04

Kan PCen se at der er tilsluttet externt Display.? Har du prøvet med andre enheder.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kasse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 20:23
Nej, det kan den ikke. Jeg sætter hdmi stikket i computeren og fladskærmen. Herefter vælger jeg hdmi input på fladskærmen. Når dette er gjordt burde billedet jo blive overført, men så er det her den ene går i bluescreen og den anden bærbare bare ikke giver billedoverførsel. På fladskærmen står der blot, ingen hdmi tilslutning. Har også en ps3 som også kører via hdmi nede på 50 t skærmen, men har ikke prøvet at tilslutte denne på prosonic.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 20:31

Oprindeligt skrevet af Kasse Kasse skrev:

Har også en ps3 som også kører via hdmi nede på 50 t skærmen, men har ikke prøvet at tilslutte denne på prosonic.

Så prøv som jeg også skrev at bruge en anden enhed.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kasse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 20:34

Det vil jeg gå op og prøve af nu!Wink Vender tilbage hurtigst muligt.

Til top
Kasse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 20:41
Det er ikke noget problem med at sætte Ps3 til via hdmi. Det går som det skal. Sætter prosonic på hdmi tilslutning og billedet kommer på med det samme. :D lidt underligt det ikke går med hverken den ene eller anden bærbar.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 20:48

Det sansynlige er så, at der bruge en ikke undestøttet opløsning.
Til top
Kasse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 20:59

Tjaa, det kunne godt være tilfældet, men den ene bærbar er max 4 måneder gammel og har windows 7 som styresystem samt et tilhørende super grafikkort etc. Det skulle da være besynderligt den ikke understøtter opløsningen.

Jeg har bl.a. søgt lidt på nettet og har læst mig frem til, at på et Sony bravia full hd fladskærm skulle man blot sætte pc på den højest mulige opløsning hvis den ikke kunne sættes til 1920-1080 som et full hd skærm understøtter.

Så burde det egentlig også være tilfældet på en anden full hd skærm, tænker jeg.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 21:14

Når det er via HDMI, så kan opløsning stilles seperat på det Output. Det ewr i alt fald muligt på det ATI der er i min Laptop.
Til top
Kasse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 21:28
ok, tak for tilbagemeldingen.
Til top

Besvar Besvar