Print side | Luk vindue

Hjælp til HDMI tilslutning til Prosonic LCD skærm

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=87903
Udskrevet den: 23-April-2025 kl. 17:29

Emne: Hjælp til HDMI tilslutning til Prosonic LCD skærm
Skrevet af: Kasse
Emne: Hjælp til HDMI tilslutning til Prosonic LCD skærm
Skrevet den: 24-Oktober-2010 kl. 19:54
Hej Alle

Jeg har lige købt et 23 t Prosonic lcd fladskærm ( full hd ) med indbygget dvd til soveværelset. Det var nemt at sætte op og man ser tv som det skal.
Her er 1 HDMI indgang og ligesom nede i stuen på mit Pioneer 50 t ville jeg gerne sætte min bærbare computer til skærmen via HDMI. Men når jeg gør dette på Prosonic fladskærmen går min ene bærbar i bluescreen og når jeg prøver med min anden bærbare kommer der bare ingen billedoverførsel!! Begge bærbare virker fint på min 50 tommer pioneer nede i stuen.
Har læst i manualen, men bliver bare lidt forvirret over div. For det første kan ingen af mine bærbare sættes op til en opløsning på 1920-1080, men det gør vel ikke, at der ikke kommer noget billede frem!? Det er vel bare ikke lige så skarpt, tænker jeg. Har sat den på max opløsning på begge computere. Den ene er sat til 1280-800 og den anden noget højere. Endvidere skriver de noget om hertz. Begge er på 60 hertz som de også beskriver!

Hvad kan jeg gøre? er der nogen som har en forklaring på ovennævnte, hvis det er til at forstå ;D

Til info er min 50 t pioneer ( pdp-508xd ) ikke full hd ready, men det er Prosonic fladskærmen. Er det her problemet ligger!!

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-Oktober-2010 kl. 20:04

Kan PCen se at der er tilsluttet externt Display.? Har du prøvet med andre enheder.?

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 24-Oktober-2010 kl. 20:23
Nej, det kan den ikke. Jeg sætter hdmi stikket i computeren og fladskærmen. Herefter vælger jeg hdmi input på fladskærmen. Når dette er gjordt burde billedet jo blive overført, men så er det her den ene går i bluescreen og den anden bærbare bare ikke giver billedoverførsel. På fladskærmen står der blot, ingen hdmi tilslutning. Har også en ps3 som også kører via hdmi nede på 50 t skærmen, men har ikke prøvet at tilslutte denne på prosonic.

Skrevet den: 24-Oktober-2010 kl. 20:31

Oprindeligt skrevet af Kasse Kasse skrev:

Har også en ps3 som også kører via hdmi nede på 50 t skærmen, men har ikke prøvet at tilslutte denne på prosonic.

Så prøv som jeg også skrev at bruge en anden enhed.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 24-Oktober-2010 kl. 20:34

Det vil jeg gå op og prøve af nu!Wink Vender tilbage hurtigst muligt.

Skrevet den: 24-Oktober-2010 kl. 20:41
Det er ikke noget problem med at sætte Ps3 til via hdmi. Det går som det skal. Sætter prosonic på hdmi tilslutning og billedet kommer på med det samme. :D lidt underligt det ikke går med hverken den ene eller anden bærbar.

Skrevet den: 24-Oktober-2010 kl. 20:48

Det sansynlige er så, at der bruge en ikke undestøttet opløsning.

-------------

Skrevet den: 24-Oktober-2010 kl. 20:59

Tjaa, det kunne godt være tilfældet, men den ene bærbar er max 4 måneder gammel og har windows 7 som styresystem samt et tilhørende super grafikkort etc. Det skulle da være besynderligt den ikke understøtter opløsningen.

Jeg har bl.a. søgt lidt på nettet og har læst mig frem til, at på et Sony bravia full hd fladskærm skulle man blot sætte pc på den højest mulige opløsning hvis den ikke kunne sættes til 1920-1080 som et full hd skærm understøtter.

Så burde det egentlig også være tilfældet på en anden full hd skærm, tænker jeg.

Skrevet den: 24-Oktober-2010 kl. 21:14

Når det er via HDMI, så kan opløsning stilles seperat på det Output. Det ewr i alt fald muligt på det ATI der er i min Laptop.

-------------

Skrevet den: 24-Oktober-2010 kl. 21:28
ok, tak for tilbagemeldingen.

Print side | Luk vindue