recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide på X10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuide på X10

 Besvar Besvar Side  <1 45678 10>
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2010 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af cato cato skrev:

det er et TX-p42s10E MVH Lars

Manualerne til S10E og mit V10E synes at være helt identiske men hensyn til kanalsøgning.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
cato Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-December-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 12:38
hej

Jeg har nu prøvet med Sverige og det fungerer ikke, men talte med panasonic og de fortalte at man ikke kan vælge netværksnummer (mit er 151) når man vælger Sverige som land og derfor fungerer Sverige ikke mere. Ved dog ikke om dette er rigtigt.

Så jeg håber at tdc support måske får det ordnet??? Der er vist en i denne tråd fra tdc support måske du kan forklare hvorfor guiden ikke virker mere på mit TV?

MVH

Lars

Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af cato cato skrev:

hej

Jeg har nu prøvet med Sverige og det fungerer ikke, men talte med panasonic og de fortalte at man ikke kan vælge netværksnummer (mit er 151) når man vælger Sverige som land og derfor fungerer Sverige ikke mere. Ved dog ikke om dette er rigtigt.

Så jeg håber at tdc support måske får det ordnet??? Der er vist en i denne tråd fra tdc support måske du kan forklare hvorfor guiden ikke virker mere på mit TV?
MVH Lars 

Der er forskellige tråde om problemet, og der er tilbagemeldinger om at man kan få det til at fungere både m.h.t. G10, X10 og V10. Så mon ikke også S10?

Du har prøvet med Sverige, forstår jeg. Efter den første forgæves søgning, har du så lavet endnu en Fuld DVB-C Autosøgning?
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af cato cato skrev:

Så jeg håber at tdc support måske får det ordnet??? Der er vist en i denne tråd fra tdc support måske du kan forklare hvorfor guiden ikke virker mere på mit TV?

MVH

Lars

Vær opmærksom på at det ikke er TDC, men Yousee der leverer dit tv signal.
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 14:30
Theis fra YouSee Support har lovet at se på problemet, men er fortsat travlt beskæftiget med andre opgaver.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 16:19
Jeg har en V10. Jeg kan godt finde alle kanaler med Sverige som land og fuld søgning. MEN når jeg har haft slukket for tv'et "glemmer" det nogle af kanalerne. Bl.a i den favoritliste jeg har lavet. Og så kan jeg heller ikke se dem, selvom jeg vælger alle kanaler. Så står den som krypteret.

Det problem har jeg ikke haft det sidste halvandet år, så det må være noget der er sket i forbindelse med YouSee's omlægning.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Jeg har en V10. Jeg kan godt finde alle kanaler med Sverige som land og fuld søgning. MEN når jeg har haft slukket for tv'et "glemmer" det nogle af kanalerne. Bl.a i den favoritliste jeg har lavet. Og så kan jeg heller ikke se dem, selvom jeg vælger alle kanaler. Så står den som krypteret.
Det problem har jeg ikke haft det sidste halvandet år, så det må være noget der er sket i forbindelse med YouSee's omlægning.

Jeg har som dig V10 og har brugt Fuld kanalsøgning med Sverige som land. Sidste søgning var 1. dec.
Jeg har alle de kanaler som jeg skal have og som jeg fandt ved søgningen 1. dec. Min Favoritlsite er intakt. Jeg slukker for tv'et når jeg ikke bruger det, og  det er det meste af tiden.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 18:54
 
Nu lykkes det at få den Epg guide til at virke  Big smile    valgte finland som osse er beskrevet... og det ser helt fint ud nu når man trykker på Guide  (EPG)  . 
 
 r
 
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 20:28
Det var godt, Bulk! Dit tv, er det et Panasonic X10Y?
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Det var godt, Bulk! Dit tv, er det et Panasonic X10Y?
 
ja
Til top
YouSeesupport Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 14:53

Hej alle.

 

Vi har testet, og været i kontakt med Panasonic.

 

Prøv følgende:

 

Gendan fabriksindstillinger på TV'et

 
Sæt fjernsynet til Danmark og sprog dansk.
 

Fjernsynet søger nu de analog kanaler ind på DVBT nettet.

 

Tryk på TV knappen for at komme ind i DVBT menuen/kanalerne når det har søgt kanalerne ind.

 

I DVBT menuen kan du nu tilføje DVBC kanaler. (Menu - indstillinger - DVBT indstillinger)

 

Sluk fjernsynet (på power knappen på fjernsynet) efter DVBC er tilføjet.

 

Nu laver fjernsynet en fuld scanning af DVBC og DVBT nettet.

 
Når denne søgning er færdig, gå så i menu – indstillinger – og vælg autosøgning

 

Vælg følgende:

 

Alle kanaler

 

Hurtig scanning

 

143 khz

 

6875

 

Dit netværksnummer

 

Derefter søger fjernsynet nu kanalerne ind på DVBC og finder de digitale kanaler.

 

 

Vi melder noget mere ud i løbet af næste uge, men prøv eventuelt dette.

 

Mvh Dan

 

 

Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/

Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 15:47
Tak til Theis og Dan fra YouSee Support.

Jeg har nu på mit Panasonic tv, model TX-P42V10E, prøvet den opskrift som YouSee Support præsenterer ovenfor.

Gennem denne indviklede 3-trins søgning finder jeg alle mine DVB-C kanaler og med de kanalnumre som YouSee bruger i sine kanaloversigter.

Men der er ingen normal TV Guide med 7-dages oversigt over udsendelserne! Der er dog information om den udsendelse jeg aktuelt ser, og den næste på samme kanal.

Når jeg trykker på "Guide", får jeg kun en liste over de kanaler der er fundet og ingen 7-dages guide. Det er absolut ikke acceptabelt. Derfor vil jeg for mit vedkommende igen vælge Sverige som land, og  efter en søgning der kun finder analoge kanaler, trykke på inputtasten TV og vælge DVB-C, hvorefter jeg i menuen kan lave en Fuld DVB-C kanalsøgning. Med denne metode finder jeg også mine kanaler (dog med kanalnumre fra 1000 og opefter, og nogle kanaler uden signal fra andre områder af landet. Det ordner jeg med en Favorit-liste). MEN JEG FÅR MIN SÆDVANLIGE 7-DAGES TV GUIDE!

Forskellige tilbagemeldinger i denne tråd og andre steder kunne tyde på at man på nogle Panasonic 10-modeller skal vælge Finland i stedet for Sverige.

Tilføjelse: Jeg forstår at YouSee har været i kontakt med Panasonic, der åbenbart finder det acceptabelt at præsentere en "løsning" for kunderne uden TV Guide. Det finder jeg ikke i orden. Tværtimod finder jeg det meget kritisabelt og en mangel i forhold til købeloven. Der et tale om tv der tidligere har fungeret med en enkel DVB-C kanalsøgning og en velfungerende TV Guide, sådan som det i øvrigt fremgår af den manual jeg er i besiddelse af. YouSee og Panasonic må finde en løsning.

(I øvrigt er det 143 MHz, der bruges)!



Redigeret af Vilhelm - 10-December-2010 kl. 17:29
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu