recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Findes der rabatordninger hos YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFindes der rabatordninger hos YouSee

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Majmik Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

[QUOTE=joern.loenborg]
Det giver ingen mening, da den enkelte ejer ikke har nogen aftale med YouSee, medmindre der tegnes tillægsabonnementer (de kan selvfølgelig opsiges, hvilket der også står i aftalen). Det er ejerforeningen, ikke den enkelte ejer, som har indgået aftalen med KTAS (nu YouSee) og det er ejerforeningen som betaler for grundpakken til YouSee. Når ejeren ingen aftale har med YouSee om grundpakken, er der intet behov for at ejeren kan opsige noget, så det kan næppe være det som aftalen referer til. Der er ikke nævnt andre opsigelsesbestemmelser, ala dem du nævner for jeres forening.

Og nej, vi har ikke tænkt os at bruge advokatudgifter på at få afklaret dette. Først og fremmest er vi interesseret i at fastholde KTAS/YouSee på den aftale som de nu er løbet fra, nemlig levering af grundpakken til en fast pris der alene reguleres efter nettoprisindekset. Det er hvad der står i aftalen.

Jeg tvivler oprigtigt taget på at der er ret mange grundpakke kunder, hverken individuelle eller kollektive, som har bedt om at få TV3 eller Kanal4/Kanal5 i deres grundpakke til 25 kr per kanal. Den slags hører til i mellempakken eller højere, som folk kan abonnere på hvis de ønsker det og er villig til at betale for det. Men det meget fornuftige princip har YouSee sammen Folketinget desværre smadret, til stor glæde for YouSee, og ikke mindst Viasat og SBS.


Jeg så gerne TV3, Kanal4/Kanal 5 smidt ud af grundpakken da jeg aldrig ser dem!
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Den uopsigelige Grundpakke, bør alene henføres til den enkelte ejer. Altså den enkelte kan ikke opsige Grrunpakken, da alle skal ha' den.


Det giver ingen mening, da den enkelte ejer ikke har nogen aftale med YouSee, medmindre der tegnes tillægsabonnementer (de kan selvfølgelig opsiges, hvilket der også står i aftalen). Det er ejerforeningen, ikke den enkelte ejer, som har indgået aftalen med KTAS (nu YouSee) og det er ejerforeningen som betaler for grundpakken til YouSee. Når ejeren ingen aftale har med YouSee om grundpakken, er der intet behov for at ejeren kan opsige noget, så det kan næppe være det som aftalen referer til. Der er ikke nævnt andre opsigelsesbestemmelser, ala dem du nævner for jeres forening.

Og nej, vi har ikke tænkt os at bruge advokatudgifter på at få afklaret dette. Først og fremmest er vi interesseret i at fastholde KTAS/YouSee på den aftale som de nu er løbet fra, nemlig levering af grundpakken til en fast pris der alene reguleres efter nettoprisindekset. Det er hvad der står i aftalen.

Jeg tvivler oprigtigt taget på at der er ret mange grundpakke kunder, hverken individuelle eller kollektive, som har bedt om at få TV3 eller Kanal4/Kanal5 i deres grundpakke til 25 kr per kanal. Den slags hører til i mellempakken eller højere, som folk kan abonnere på hvis de ønsker det og er villig til at betale for det. Men det meget fornuftige princip har YouSee sammen Folketinget desværre smadret, til stor glæde for YouSee, og ikke mindst Viasat og SBS.

Bestemmelsen hentyder til, at alle ejerne skal ha' min. Grundpakken og det kan ikke fraviges.
Man kan da sagtens få en juridisk vurdering af evighedsbindigen uden at "gå" fra YouSee.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 18:18
 
 
Oprindeligt skrevet af Majmik Majmik skrev:

Jeg så gerne TV3, Kanal4/Kanal 5 smidt ud af grundpakken da jeg aldrig ser dem!
 
  Jeg vil gerne af med  hele pakken.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Bestemmelsen hentyder til, at alle ejerne skal ha' min. Grundpakken og det kan ikke fraviges.
Man kan da sagtens få en juridisk vurdering af evighedsbindigen uden at "gå" fra YouSee.


Måske, måske ikke (jeg er ikke jurist, og derfor skrev jeg bevidst "formentlig uopsigelig", da det er min umiddelbare læsning af kontrakten). Og selvfølgelig kan man få en juridisk vurdering af hvad som helst hvis man betaler en advokat for det. Vi har dog andet at bruge vores penge på.

Der er imidlertid ikke meget ide i at opsige aftalen, hvis det teoretisk var muligt, da kommunen forbyder opsætning af antenner på ejendommen (*), der er ingen DVB-T indendørs dækning i området, og heller ikke andre alternative leverandører af TV pakker (med rigtige grundpakker uden betalingskanaler) i området. Derfor er vores interesse, som skrevet før, at fastholde YouSee på den aftale som de har indgået med os, nemlig levering af grundpakken til en fast pris, der alene reguleres efter nettoprisindekset.

(*) Sikkert ulovligt, men en juridisk kamp mod kommunen er der ingen som har energi til...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
netsat_99 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 08:32
Hej Jesper,

Den afgørelse fra forbrugerklagenævnet ligner meget det problem, som i har.

http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/radio-tv-mm/kabeltv1

/Johnny
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 15:41
Selvom jeg ikke selv har YouSee, ser jeg når samme eller TDC er i DR's programmer om service og andre ting.
Dog når jeg står med næsen trykket imod YouSee's bugnende vindue med tilbud, da ansporer det mig på ingen måde til hverken få YouSee indenfor vores rammer, ejheller ønsker om betale ekstra for hvad YouSee nu har af tilbud. Ingen ved sine fulde fem her hos os, udtrykker normalt ønsker om skifte fra Stofa til YouSee  Embarrassed På amerikansk dækker ordet Bruhaha, når nogen udtrykker ønsker om en særlig rabat. Dækker også når jeg hører ordet konkurrerende Udbyder(e).
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

I min boligforening (242 husstande) , der selv ejer kabelnettet i ejendommen, bliver afregningspriserne til YouSee sådan pr. 1. jan. 2011 inkl. moms:
Grundpakken: 47,69 kr./md.
Fuldpakken: 292,11 kr./md.
Mellempakken: Kan ikke vælges.
Hertil kommer en serviceaftale med YouSee om vedligeholdelse af kabelnettet på 5,20 kr./md.
YouSee er garanteret afregning, og pakkepriserne opkræves over huslejen.

Hertil skal lægges ophavsretlige afgifter til CopyDan og Koda, ca. 20 kr./md. for Grundpakken og 29 kr./md. for Fuldpakken.

Skal jeg forstå det sådan, at hvis man alene har Grundpakken hos jer bliver den samlede pris for denne:
47,69 + 5,20 + 20 = 72,89 pr. md.?
Jeg kender ikke prisen for Grundpakken fra januar, men p.t. er prisen 46,75 kr. incl. CopyDan, Koda og serviceaftale.
Merprisen for Fuldpakken fra januar er alt incl. 232,60 kr.
Når jeg ikke kender prisen på Grundpakken endnu, er det fordi vores ejerforening opkræver prisen for Grundpakken og tillægspakkerne (Mellempakken og Fuldpakken) opkræves af YouSee. YouSee har opkrævet for januar 2011.
Jeg har nu fået oplyst prisen for Grundpakken i 2011 - 73,18 kr. pr. md. - det er en stigning på
56,53%.Angry Det er en helt utilladelig stigning.
Stigningen på tillæget for Fuldpakken er på 1,93%.Smile Samlet set bliver prisen for Fuldpakken (incl. Grundpakken, CopyDan og Koda) kr. 305,78 pr. md. I 2010 var prisen 274,94 pr. md. Altså en stigning på 11,22%. Cry
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg har nu fået oplyst prisen for Grundpakken i 2011 - 73,18 kr. pr. md. - det er en stigning på
56,53%.Angry Det er en helt utilladelig stigning.


Dvs. I har fået samme (røv)tur af YouSee som alle andre: +25 kroner samt derefter regulering med nettoprisindekset. Jeg beklager.Ouch
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 19:07
Det kan vel kun lade sig gøre af reel manglende konkurrence,,,
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

Det kan vel kun lade sig gøre af reel manglende konkurrence,,,
Snarere at alle tager for meget. Her i område kan man få YouSee, Stofa, lokal antenneforening (Canal Digital) og el-selskab. Det er så alene på kabel-TV.
Det skal bemærkes, at YouSee stadig er billigst. Skulle måske ha' skrevet: Mindst dyre.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu