recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP!!: Erstatning ved vandskade DVD'er OPDATERET
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHJÆLP!!: Erstatning ved vandskade DVD'er OPDATERET

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP!!: Erstatning ved vandskade DVD'er OPDATERET
    Sendt: 31-December-2010 kl. 12:26
Overhovedet at finde covers der passer til lige netop den udgivelse man har, i en ordentlig opløsning (minimum 300dpi), scannet i en ordentlig kvalitet og billedbehandlet til korrekt farvegengivelse vil jeg tro bliver en kæmpe opgave. 

.. og uden at være sikker, så vil jeg umiddelbart tro at det ikke er lovligt at hente DVD covers, da der vel er tale om brud på ophavsretten?.. 
Tape Connection MKII
Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 21:40
Det er jo fuldstendig latterligt. Værdien af en DVD med et hjemmeprintet cover er jo tæt på de 5 kr, mens en normal DVD godt kan bringe 20 kr.

Nu er jeg jo slet ikke nogen printer expert, men det betyder jo at den printer du køber ikke må koste mere end små 900 kr. 
Du får en utrolig dårlig kvalitet ud af det. Den lille boks de fleste DVDer har bag på, hvor der står hvilke audio spor en dvd indeholder, står jo med forholdsvis småt .. bliver det overhoved muligt at læse den tekst og dens ikoner ? Hvis ikke, synes jeg personligt at et cover er meningsløst.

Eller er jeg helt forkert på den ? Er 900 kr printere blevet så gode på det sidste ? 

Vi skal selvfølgelig også huske at det nu bliver bubble-jet, og den tåler så lidt vand, at når du skal se Titanic, og begynder at græde, så er det meget vigtigt at du ikke græder på et cover .. så kan du ihvert fald ikke læse mere på det cover
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 13:56
Så der nyt i sagen. Topdk holder fast i deres udmelding og med en printer plus blækpatroner, plus papir & covers vil de give ca. 8 kr. pr. dvd, hvilket giver en totalerstatning på. kr. 1091,-
 
Det syns jeg er ret så meget i underkanten, men for at komme videre skal jeg skrive en klagesag og så vil sagen blive taget op igen. Det jeg normalt ikke har haft disse problemr før - vil jeg gerne høre jeres menninger og hvordan jeg skal udforme brevet - for at få noget ekstra ud af det.
 
Tak for hjælpen - indtil videre..
 
Mvh
 
Mads
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 13:13
Som andre er inde på, så er der copyright på coversne. Der er jo folk der har "designet" coversne. Så relet ville jeg tvivle på at det er tilladt at kopierer disse uden tilladelse.
Du kan jo evt. sende en mail til copy-dan eller et distributions selvskaberne og hører om de vil tillade dette?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 13:11

Kvaliteten af det der bliver printet vil være ringerer end det originale, så derfor ville jeg ikke aksepterer denne løsning.

Så jeg vil mene at I skal finde en erstatning som begge kan være tilfreds med. Du får nok ikke hele beløbet som det koster at købe som nyt. Men hvis man begynder at sige, hvad ville du kunne sælge DVD for brugt, hvis de var fejlfri? 10-20 kr og så ville du får en erstatning der modsvarer dette.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

hvad med den tid man bruger på det? (at printe ud)

præcis - hvis det var mig havde jeg bedt dem om at hente samlingen på min adresse og få dem til at gøre arbejdet med at finde covers, printe dem ud og skære dem til.. for ikke at tale om at finde de_rigtige_ covers og i god opløsning. Så kan du prøve at få dem til at beregne udgifter til materialer samt arbejdsløn hos dem som skal udføre arbejdet. Så bør de nok ændre mening hvis du kæder det sammen med det strandvasker foreslog.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 12:43
hvad med den tid man bruger på det? (at printe ud)
Mvh

René
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Mads A Mads A skrev:

Lige en opdatering: Ringede til TopDK salg og ville forhøre mig, hvordan de dækker sådanne skader. Han bekræftede, at HVIS selve dvd-skiven kan afspille, så vil de kun dække nye plastikcovers, papir, blæk og det der nu skal bruges til udprintning af de forskellige covers. Erstatningen vil blive en kontant udbetaling, så man finder simpelthen en pris pr. dvd..
 
Lyder det fair??
 
Mvh
 
Mads
 
Har du spurgt dem om de har undersøgt om det er lovligt med print af covers (copyright) ?
 
For de sidder vel ikke og tvinger folk til lovbrud ?
 
Det næste bliver man får udleveret en stykke jernplade, en hammer og en dåse spraymaling når bilen har fået en bule, for den kan jo godt køre Confused.
 


Redigeret af Hans j - 23-December-2010 kl. 10:23
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 09:40
Lige en opdatering: Ringede til TopDK salg og ville forhøre mig, hvordan de dækker sådanne skader. Han bekræftede, at HVIS selve dvd-skiven kan afspille, så vil de kun dække nye plastikcovers, papir, blæk og det der nu skal bruges til udprintning af de forskellige covers. Erstatningen vil blive en kontant udbetaling, så man finder simpelthen en pris pr. dvd..
 
Lyder det fair??
 
Mvh
 
Mads
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 09:27

Er glad for at høre, at det ikke kun er mig - som syns det her virker fuldstændig van(d)vittigt... Wink

Nu har jeg regnet efter og der er for 7300,-, hvis de skal købe hos dvd city & cdon.
 
Hvad syns I lyder, som en fair erstatning?
 
og lige et tusind tak for hjælpen indtil videre... Clap
 
Skal nok opdatere sagen når der kommer nyt..
 
Mvh
 
Mads
 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19235
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Mads A Mads A skrev:

Ja hun ville dække papir til at udskrive nye covers på, blæk, nye covers og da jeg ikke ejer en printer ville hun også give mig en ny printer - til at skrive det hele ud på.



Jeg syntes da  at det er en god løsning. En farvelaserprinter, med ekstra toner og højkvalitets laserfotopapir. Oveni en skræmaskine til at klippe papiret til i den rigtige størrelse, en ny opvaskemaskine til at vaske dine DVD's og covers, samt betaling af share services på internet, så du kan finde covers i en høj opløsning. Måske et billedredigeringsprogram, så eventuelle farvefejl kan retes inden udprintning. Hertil kan du så smide noget der ligner 20-30 minutter per DVD for prodution af indlæg til coveret. De skal regne med 50 kr/time (mindst).

Jeg tror at det var billigere for dem at stikke dig nogle nye DVD's.

Sofaen der stod ved siden af, fik du vel heller ikke tilbudt nyt stof og en symaskine til?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19235
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Hvis forsikringen holder fast i at det er lige så godt med hjemmeprint og alternative æsker, så tilbyder du at sende dine ødelagte dvd'er til dem mod at få et passende beløb til genanskaffelse, så kan de jo efterfølgende se om de kan få pengene hjem på at sælge de ødelagte skiver brugt..


Vi kunne ikke være meget mere enige.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu