recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Oppo 3D Blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Oppo 3D Blu-ray

 Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af LeBlodia LeBlodia skrev:

Det er jo så ikke helt enig i, netop kvaliteten synes jeg godt kunne være bedre.
 
Nu forholdt jeg mig til "kunne lige så godt have været en Denver". Prøv at kigge på en Denver med samme kritiske blik...
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 15:27
Ang fjernbetjenning. Til den pris er der hvis ikke plads til mere. Men vi kan jo bruge en evt primare multi Remote i stål som eksempel......1700,- oven i prisen??? Nej vel.
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ang fjernbetjenning. Til den pris er der hvis ikke plads til mere. Men vi kan jo bruge en evt primare multi Remote i stål som eksempel......1700,- oven i prisen??? Nej vel.
 
Jeg synes bare ofte det springer i øjnene at der er "sparet" på fjernbetjening ved et eller pænt designet produkt, og hvis man er villig til at give 5000 for en blu-ray afspiller så tror jeg også man er villig til at betale 500-1000 kr mere for en lækker remote Smile bare min mening...
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Kan den egentlig streame Blu-Ray ISO via DLNA som Popcorn Hour og Dune? 
Oppo BDP-93 håndtere ikke ISO-filer, som jeg læser det på denne uofficielle side:
 
Kan den så afspille mapper med bd film i fuld kvalitet som min Dune hd max. Rippet i dvdfab.

Redigeret af SVP03 - 23-Januar-2011 kl. 16:12
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

 
Jeg synes bare ofte det springer i øjnene at der er "sparet" på fjernbetjening ved et eller pænt designet produkt, og hvis man er villig til at give 5000 for en blu-ray afspiller så tror jeg også man er villig til at betale 500-1000 kr mere for en lækker remote Smile bare min mening...
 
Jeg tror de fleste producenter prioriterer sådan, at hvis du er typen der gerne vil betale ekstra for en lækker fjernbetjening, så betaler du ekstra for en lækker universal-fjernbetjening alligevel. Og hvis du skulle betale 1000,- mere for en lækker fjernbetjening både til tv, BD-afspiller, forstærker og TV-modtager, så kan du altså få meget universal-fjernbetjening for de penge.
 
At flertallet af uni'erne så heller ikke er specielt lækre, er så noget helt andet... Men jeg er ikke enig i din vurdering i at flertallet ville være villige til at betale 500-1000,- ekstra for en lækker remote. Langt størstedelen opdager først remoten når de har købt varen.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ang fjernbetjenning. Til den pris er der hvis ikke plads til mere. Men vi kan jo bruge en evt primare multi Remote i stål som eksempel......1700,- oven i prisen??? Nej vel.



 

Jeg synes bare ofte det springer i øjnene at der er "sparet" på fjernbetjening ved et eller pænt designet produkt, og hvis man er villig til at give 5000 for en blu-ray afspiller så tror jeg også man er villig til at betale 500-1000 kr mere for en lækker remote Smile bare min mening...

Til de penge kan man købe en programerbar . Jeg tror du vil blive overrasket over hvad det koster ay lave en speciel Remote med god finnish. Og helt ærligt...et produkt til de penge ,vil det i mine øjne være en fejlpriortering , at smide så mange penge i en Remote. Specielt med tanke på at rigtig mange har en programmerbar Remote . Det skal ikke forståes sådan at jeg syntes at oppoen er et billigt produkt....syntes faktisk at det er den bedste bd afspiller der kan købes........man for bare RIGTIGT meget for sine penge
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ang fjernbetjenning. Til den pris er der hvis ikke plads til mere. Men vi kan jo bruge en evt primare multi Remote i stål som eksempel......1700,- oven i prisen??? Nej vel.



 

Jeg synes bare ofte det springer i øjnene at der er "sparet" på fjernbetjening ved et eller pænt designet produkt, og hvis man er villig til at give 5000 for en blu-ray afspiller så tror jeg også man er villig til at betale 500-1000 kr mere for en lækker remote Smile bare min mening...

Til de penge kan man købe en programerbar . Jeg tror du vil blive overrasket over hvad det koster ay lave en speciel Remote med god finnish. Og helt ærligt...et produkt til de penge ,vil det i mine øjne være en fejlpriortering , at smide så mange penge i en Remote. Specielt med tanke på at rigtig mange har en programmerbar Remote . Det skal ikke forståes sådan at jeg syntes at oppoen er et billigt produkt....syntes faktisk at det er den bedste bd afspiller der kan købes........man for bare RIGTIGT meget for sine penge
Helt enig p.las., koderne fra min egen Oppo smutter da over på min Pronto i løbet af ugenSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ang fjernbetjenning. Til den pris er der hvis ikke plads til mere. Men vi kan jo bruge en evt primare multi Remote i stål som eksempel......1700,- oven i prisen??? Nej vel.


Jeg synes bare ofte det springer i øjnene at der er "sparet" på fjernbetjening ved et eller pænt designet produkt, og hvis man er villig til at give 5000 for en blu-ray afspiller så tror jeg også man er villig til at betale 500-1000 kr mere for en lækker remote Smile bare min mening...

Til de penge kan man købe en programerbar . Jeg tror du vil blive overrasket over hvad det koster ay lave en speciel Remote med god finnish. Og helt ærligt...et produkt til de penge ,vil det i mine øjne være en fejlpriortering , at smide så mange penge i en Remote. Specielt med tanke på at rigtig mange har en programmerbar Remote . Det skal ikke forståes sådan at jeg syntes at oppoen er et billigt produkt....syntes faktisk at det er den bedste bd afspiller der kan købes........man for bare RIGTIGT meget for sine penge


Næh jeg ved ikke hvad det koster at designe en remote, og ved jeg heller ikke om du gør, men feks en Samsung Touch Screen Remote sælges da for 1500 kr som har både pænt design og moderne i mine øjne. 
Og jeg synes bare en at en mere lækker remote ville klæde et produkt som i jo netop selv siger er noget af det bedste man kan få. Man kunne jo også vende det om at sige hvor levere Oppo ikke en fjernbetjening med som kan betjene de andre produkter man har ? Hvis nu de levere en fjernbetjening med til feks 6500 så den kunne styre alt, så behøvede man ikke at gå ud og købe en philips remote til 5000Smile


Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:


Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ang fjernbetjenning. Til den pris er der hvis ikke plads til mere. Men vi kan jo bruge en evt primare multi Remote i stål som eksempel......1700,- oven i prisen??? Nej vel.



Jeg synes bare ofte det springer i øjnene at der er "sparet" på fjernbetjening ved et eller pænt designet produkt, og hvis man er villig til at give 5000 for en blu-ray afspiller så tror jeg også man er villig til at betale 500-1000 kr mere for en lækker remote Smile bare min mening...

Til de penge kan man købe en programerbar . Jeg tror du vil blive overrasket over hvad det koster ay lave en speciel Remote med god finnish. Og helt ærligt...et produkt til de penge ,vil det i mine øjne være en fejlpriortering , at smide så mange penge i en Remote. Specielt med tanke på at rigtig mange har en programmerbar Remote . Det skal ikke forståes sådan at jeg syntes at oppoen er et billigt produkt....syntes faktisk at det er den bedste bd afspiller der kan købes........man for bare RIGTIGT meget for sine penge

<font ="Apple-style-span" face="Arial, Helvetica, sans-serif">Næh jeg ved ikke hvad det koster at designe en remote, og ved jeg heller ikke om du gør, men feks en <span ="Apple-style-span" style="line-height: normal; font-size: 13px; border-collapse: collapse; color: rgb102, 102, 102; ">Samsung Touch Screen Remote sælges da for 1500 kr som har både pænt design og moderne i mine øjne. </span>
<span ="Apple-style-span" style="line-height: normal; font-size: 13px; border-collapse: collapse; color: rgb102, 102, 102; "><font ="Apple-style-span" face="Arial, Helvetica, sans-serif">Og jeg synes bare en at en mere lækker remote ville klæde et produkt som i jo netop selv siger er noget af det bedste man kan få. Man kunne jo også vende det om at sige hvor levere Oppo ikke en fjernbetjening med som kan betjene de andre produkter man har ? Hvis nu de levere en fjernbetjening med til feks 6500 så den kunne styre alt, så behøvede man ikke at gå ud og købe en philips remote til 5000Smile</span>
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:


Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ang fjernbetjenning. Til den pris er der hvis ikke plads til mere. Men vi kan jo bruge en evt primare multi Remote i stål som eksempel......1700,- oven i prisen??? Nej vel.



Jeg synes bare ofte det springer i øjnene at der er "sparet" på fjernbetjening ved et eller pænt designet produkt, og hvis man er villig til at give 5000 for en blu-ray afspiller så tror jeg også man er villig til at betale 500-1000 kr mere for en lækker remote Smile bare min mening...

Til de penge kan man købe en programerbar . Jeg tror du vil blive overrasket over hvad det koster ay lave en speciel Remote med god finnish. Og helt ærligt...et produkt til de penge ,vil det i mine øjne være en fejlpriortering , at smide så mange penge i en Remote. Specielt med tanke på at rigtig mange har en programmerbar Remote . Det skal ikke forståes sådan at jeg syntes at oppoen er et billigt produkt....syntes faktisk at det er den bedste bd afspiller der kan købes........man for bare RIGTIGT meget for sine penge

<font ="Apple-style-span" face="Arial, Helvetica, sans-serif">Næh jeg ved ikke hvad det koster at designe en remote, og ved jeg heller ikke om du gør, men feks en <span ="Apple-style-span" style="line-height: normal; font-size: 13px; border-collapse: collapse; color: rgb102, 102, 102; ">Samsung Touch Screen Remote sælges da for 1500 kr som har både pænt design og moderne i mine øjne. </span>
<span ="Apple-style-span" style="line-height: normal; font-size: 13px; border-collapse: collapse; color: rgb102, 102, 102; "><font ="Apple-style-span" face="Arial, Helvetica, sans-serif">Og jeg synes bare en at en mere lækker remote ville klæde et produkt som i jo netop selv siger er noget af det bedste man kan få. Man kunne jo også vende det om at sige hvor levere Oppo ikke en fjernbetjening med som kan betjene de andre produkter man har ? Hvis nu de levere en fjernbetjening med til feks 6500 så den kunne styre alt, så behøvede man ikke at gå ud og købe en philips remote til 5000Smile</span>


Jeg vil gætte på at Oppo bruger en underleverandør, for at holde prisen nede.......altså en hyllevare. Samsung er jo en helt anden produktions apperat, som sandsynligvis laver tingenes in the house, til langt flere apperater. Så de laver jo bare en enkelt eller tre modeller som så kan bruges til alle deres tv bd afspiller etc.
Men det du efterspørger er en Remote ala harmony one ( ca 1300,-) som kun kan sælges så billigt på grund af masseproduktion. Samtidig skal den have en finnish som en evt Primare multi Remote som koster ca 1600,-.
Sådan en fjernbetjening vil efter min overbevisning være ca dobbelt så dyr at udvikle og producere, i forhold til deres bd afspillere........måske mindre.......jeg gætter
Men med det antal af afspillere de sælger, vil den blive Remote du efterspørger blive meget pebret.
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Thumbs Up Hother, en rigtig rigtig flot test du har lavet, tror ikke at "Hometheaterhifi" kunne ikke ha gjort det bedre. 
Embarrassed


En ting, som jeg synes der er værd at bemærke i din test, er som du beskriver, at Oppo lydhøre overfor deres kunder og er klar til at rette fejl og andet. Det kunne andre producenter, godt tage ved lære af.
Det er jeg helt enig i Kenneth, for mig virker Oppo som et helt andet type af firma end de noget større producenter, hvor det er ligesom at slå i en dyne - de udbad sig skam også vores anmeldelse af afspillerenSmile 


Har du så skulle oversætte din test?
Nej, men der er et link på siden til et google translate, og den giver en "rimelig" oversættelse. Derud over har jeg skrevet at hvis der er noget som de vil have "Clarified", så vender de bare tilbage til migSmile 


Rigtig fin anmeldelse. Smile Jeg bliver bare meget overrasket over at du foreslår at bruge google translate. Ouch Google Translate kan ikke bruges til at oversætte en tekst. Se f.eks. denne sætning for din anmeldelse.: ... when such expectations screws up the launch of the player... Sætningen er jo fuldstændig forkert i forhold til den danske version Wink Og jeg tør slet ikke fortælle hvad den fransk sætning ender med ! Cry
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Kan den egentlig streame Blu-Ray ISO via DLNA som Popcorn Hour og Dune? 
Oppo BDP-93 håndtere ikke ISO-filer, som jeg læser det på denne uofficielle side:
 
Kan den så afspille mapper med bd film i fuld kvalitet som min Dune hd max. Rippet i dvdfab.
Ja, det gad jeg også godt vide. Det er altafgørende for mig, om den reelt kan erstatte både en medie- og BDafspiller
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu