recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Oppo 3D Blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Oppo 3D Blu-ray

 Besvar Besvar Side  <1 34567 9>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:


Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ang fjernbetjenning. Til den pris er der hvis ikke plads til mere. Men vi kan jo bruge en evt primare multi Remote i stål som eksempel......1700,- oven i prisen??? Nej vel.



Jeg synes bare ofte det springer i øjnene at der er "sparet" på fjernbetjening ved et eller pænt designet produkt, og hvis man er villig til at give 5000 for en blu-ray afspiller så tror jeg også man er villig til at betale 500-1000 kr mere for en lækker remote Smile bare min mening...

Til de penge kan man købe en programerbar . Jeg tror du vil blive overrasket over hvad det koster ay lave en speciel Remote med god finnish. Og helt ærligt...et produkt til de penge ,vil det i mine øjne være en fejlpriortering , at smide så mange penge i en Remote. Specielt med tanke på at rigtig mange har en programmerbar Remote . Det skal ikke forståes sådan at jeg syntes at oppoen er et billigt produkt....syntes faktisk at det er den bedste bd afspiller der kan købes........man for bare RIGTIGT meget for sine penge

Næh jeg ved ikke hvad det koster at designe en remote, og ved jeg heller ikke om du gør, men feks en Samsung Touch Screen Remote sælges da for 1500 kr som har både pænt design og moderne i mine øjne.
Og jeg synes bare en at en mere lækker remote ville klæde et produkt som i jo netop selv siger er noget af det bedste man kan få. Man kunne jo også vende det om at sige hvor levere Oppo ikke en fjernbetjening med som kan betjene de andre produkter man har ? Hvis nu de levere en fjernbetjening med til feks 6500 så den kunne styre alt, så behøvede man ikke at gå ud og købe en philips remote til 5000Smile


Og hvis de så også lige smed en BMW med for 10.000 ekstra, så er vi ved at være der.

Du argumenterer vel ikke seriøst for at Oppo kan lave en remote for 1.500 i samme kvalitet som remotes til 5-6.000?

Redigeret af lunddal - 23-Januar-2011 kl. 21:28
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 22:49
Nej det mener jeg slet ikke, min pointe er ganske simpelt at jeg synes fjernbetjeningen lader meget tilbage for selve maskinen. Og så skrev jeg blot at Samsung da i min øjne til 1500 kr kan levere en fjernbetjening der er flot i design og nytænkende med touchoverflade, og er da udemærket klar over at Oppo slet ikke har det samme produktions apparat som samsung, men når nu maskine i udseende, design og kvalitet er virkelig i toppen, så kunne det næste de måske udviklede lidt på være fjernbetjeningen. Og for mig er 5000 en latterlig høj pris for en fjernbetjening, som kun kan opretholdes fordi der er meget lidt konkurrence på det område.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Nej det mener jeg slet ikke, min pointe er ganske simpelt at jeg synes fjernbetjeningen lader meget tilbage for selve maskinen. Og så skrev jeg blot at Samsung da i min øjne til 1500 kr kan levere en fjernbetjening der er flot i design og nytænkende med touchoverflade, og er da udemærket klar over at Oppo slet ikke har det samme produktions apparat som samsung, men når nu maskine i udseende, design og kvalitet er virkelig i toppen, så kunne det næste de måske udviklede lidt på være fjernbetjeningen. Og for mig er 5000 en latterlig høj pris for en fjernbetjening, som kun kan opretholdes fordi der er meget lidt konkurrence på det område.
 
Det sidste synes jeg kort og kontant er noget vrøvl. Det vælter med universal-fjernbetjeninger på markedet, og priskonkurrencen på mange af dem - eksempelvis Logitech - er ganske hård. Du kan få universal-fjernbetjeninger fra 100 kroner til 100.000 kroner, i varierende kvalitet. De bedste til 5000,- leverer nogle ting som du ikke får i en 1500,-s remote, heller ikke Samsung's. Hvis du ikke kan se det, så har du nok bare ikke lige sat dig ind i hvad det er man får - måske fordi du ikke har brug for det.
 
Uanset om det koster 1500,- eller 5000,- at lave en god fjernbetjening, så er der ikke nogen logisk grund til at den skal følge med afspilleren, så man tvinges til at investere i den hvis man ikke vil. Jeg mener bestemt ikke det er ligegyldigt om en afspiller koster 6500,- eller 5000,-. SLET ikke hvis det betyder at jeg skal lægge 1500,- oveni hvert eneste apparat. Hvorfor er det lige præcist afspilleren der burde følge en multi-fjernbetjening med til? Det er vel mere reelt at kritisere de fjernbetjeninger der følger med surround-receiverne, det ER jo rent faktisk multi-fjernbetjeninger, bare generelt meget ringe og grimt udført. Jeg er som sådan enig med dig i at udvalget af veludførte fjernbetjeninger er latterligt lavt, jeg er bare uenig i at det er noget man bør forvente at Oppo skal rette op på.
 
Iøvrigt, mht. Samsung's touch-remote, så er det langt fra alle der bryder sig om 100% touchscreen fjernbetjeninger.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Næh jeg ved ikke hvad det koster at designe en remote, og ved jeg heller ikke om du gør, men feks en Samsung Touch Screen Remote sælges da for 1500 kr som har både pænt design og moderne i mine øjne.


Sådan cirka samme pris som en Beo4.

Gæt hvilken der vinder "lækkerhedstesten" herhjemme?


Klaus
(Med pronto - min lintronic box kommer om en uges tid)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 23:45
Da jeg ikke synes andre skal læse en hel masse indlæg omkring fjernbetjeninger da det kører lidt af sporet i forhold til multifjernbetjeninger, og priser på at udvikle en fjernbetjening som igen af os kender til, vi jeg være dette være mit sidste indlæg her om det.

For mig er der primært logitech og harmony som satser på multifjernbetjeninger, de laver godt nok mange modeller men at sige at markedet ligefrem vælter i dem synes jeg er en overdrivelse.
Men lad os lave en anden tråd til at diskutere fremtiden for betjening af hjemmebioprodukter.
Min pointe var blot " for mig så virker oppo fjernbetjening kedelig og gammeldags af udseende, og ligner noget der kunne have fulgt med et produkt der er 5-6 år gammel.
 
Og kan kun være enig i beo4 er en lækker fjernbetjening Smile


Redigeret af Blu-ben - 23-Januar-2011 kl. 23:48
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:


For mig er der primært logitech og harmony som satser på multifjernbetjeninger, de laver godt nok mange modeller men at sige at markedet ligefrem vælter i dem synes jeg er en overdrivelse.
 
Det DANSKE marked gør ikke, men der er masser af produkter på verdensmarkedet, og mange forskellige i 5000+ klassen. Alene dét at der er flere i 5000+ klassen end der er i 1500,-s klassen, siger vel noget om at det ikke bare lige er noget man gør. Men ja, det hører til i en ny tråd. Dét jeg stadig synes er relevant for dén her tråd, er at det ikke for mig at se er Oppo's opgave at lave en universal-fjernbetjening. Det kan siges at være deres opgave at lave en god fjernbetjening til afspilleren. Det synes jeg sådan set også de har gjort, selvom designet kan diskuteres.
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 09:47
Rigtig flot anmeldelse !

En ting jeg gerne vil vide er, at da du nu selv har haft Pioneers LX91, hvordan er den så sammenlignet med den ?. Jeg tænker mest på billedsiden på blu ray og dvd.
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Rigtig flot anmeldelse !

En ting jeg gerne vil vide er, at da du nu selv har haft Pioneers LX91, hvordan er den så sammenlignet med den ?. Jeg tænker mest på billedsiden på blu ray og dvd.
Altså hvis du ikke går efter 3D, og de trådløse muligheder m.v., så har du ingen grund til at skifte din afspiller - altså efter min bedste overbevisning. Smile
 
Hilsener
John
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 10:26
Lyder godt Smile
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 15:23
Og så er recordere.dk´s anmeldelse af Oppo´en at finde på Oppo UK´s hjemmeside, og det synes jeg er meget fair af dem, da jeg jo også havde kritikpunkter - eller hvordan man nu skal graduere demEmbarrassed
 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og så er recordere.dk´s anmeldelse af Oppo´en at finde på Oppo UK´s hjemmeside, og det synes jeg er meget fair af dem, da jeg jo også havde kritikpunkter - eller hvordan man nu skal graduere demEmbarrassed
 


Det er så absolut fortjent, at den er at finde der Thumbs Up 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og så er recordere.dk´s anmeldelse af Oppo´en at finde på Oppo UK´s hjemmeside, og det synes jeg er meget fair af dem, da jeg jo også havde kritikpunkter - eller hvordan man nu skal graduere demEmbarrassed
 


Det er så absolut fortjent, at den er at finde der Thumbs Up 

Mange tak, og nu er der sørme også kommet recordere.dks logo på deres sideTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu