recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvejer Macbook pro, meeeen.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOvervejer Macbook pro, meeeen.

 Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
jacobbh Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Emne: Overvejer Macbook pro, meeeen.
    Sendt: 26-Februar-2011 kl. 19:15
Hej

Overvejer kraftigt og købe Macbook pro til 13799,-

15-inch: 2.0 GHz

  • 2.0GHz quad-core
    Intel Core i7
  • 4GB 1333MHz
  • 500GB 5400-rpm1
  • Intel HD Graphics 3000
  • AMD Radeon HD 6490M with 256MB GDDR5
  • Built-in battery (7 hours)2
Men er den pengene værd? eller findes der nogle seriøse alternativer??

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 19:29
Hvis det er din første Mac, så ved jeg ikke.
Ellers synes jeg det er den bedste bærbar, der kan fås i dag. Intel Sandy bridge og den nye Thunderbolt port, foruden alt det gode software der følger med Mac.

Og MacBook Pro er lige blevet dobbelt så hurtige i tirsdags.


Redigeret af Brixen - 26-Februar-2011 kl. 19:30
Venlig hilsen
KB
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 22:40
Hvad skal du bruge den til? For en nu bærbar med ubuntu eller linuxmint. Kunne også være noget så.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2011 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad skal du bruge den til? For en nu bærbar med ubuntu eller linuxmint. Kunne også være noget så.


En Mac med OS X er godt. Med iLife kan man lave meget med foto, video og musik. Desuden er der det bedste backupprogram, jeg nogensinde har prøvet - TimeMachine.
Venlig hilsen
KB
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 07:19
Ja okay. Men jeg ved bare at openshot som er videoredigering, det på højde med dem der koster penge, bruger det selv. Og så har ubuntu os et godt vælg at grafiske programmer. Og rent ydelse får du mere med en bærbar med Linux. Og så til det halve af macbook pris
Til top
jacobbh Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 09:05
Jeg skal bruge den til video, billed, film, spil og alt hvad man ellers bruger en computer til, så det er lidt til det hele.
Jeg har osse kig på hp envy 14, men må sige at Mac os styresystemet trækker i mig.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 09:41
Det er desværre også pga OS at folk nogle gange fortryder deres køb. Efter 15 år med Windows kan det godt være svært at omstille sig. Og så må man jo sige at det er dyre lærepenge at give pga den høje pris.
For et år siden købte jeg en brugt MacBook til konen - og det kører bare. Børnene bruger den også til spil. Nu har jeg lige købt en Dell Mini 1011 som er 100% kompatibel med OS X Snow Leopard. Så når jeg lige får en ny HDD hjem ryger det Leopard på den og så får ungerne den - så har konen hendes MacBook for sig selv
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 09:52
Nu synes jeg at ubuntu er nemmere at bruge. Og er god til video og billeder. Og kan godt spille på den. Uden problemer, hvis men ikke lige har et spil som ikke kører i wine eller native i Linux som mange id og. Blizzard spil kan.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af jacobbh jacobbh skrev:

Jeg skal bruge den til video, billed, film, spil og alt hvad man ellers bruger en computer til, så det er lidt til det hele.
Jeg har osse kig på hp envy 14, men må sige at Mac os styresystemet trækker i mig.

Så er det da Mac, du skal have. Har du prøvet iLife programmerne på en mac? De er lette at gå til. Ellers se omtale og videoer her: http://www.apple.com/dk/ilife/


Venlig hilsen
KB
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Oprindeligt skrevet af jacobbh jacobbh skrev:

Jeg skal bruge den til video, billed, film, spil og alt hvad man ellers bruger en computer til, så det er lidt til det hele.
Jeg har osse kig på hp envy 14, men må sige at Mac os styresystemet trækker i mig.


Så er det da Mac, du skal have. Har du prøvet iLife programmerne på en mac? De er lette at gå til. Ellers se omtale og videoer her: http://www.apple.com/dk/ilife/


man har du prøvet openshot. på linux? det er nemmere end det der findes på windows og mac synes jeg. plus den understøtter alle formater.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 man har du prøvet openshot. på linux? det er nemmere end det der findes på windows og mac synes jeg. plus den understøtter alle formater.
Nej, jeg har ikke prøvet det. Jeg købte iMac, netop fordi jeg godt kan lide iLife programmerne!
Så jeg gider ikke rode med det andet, når det jeg har nu virker rigtig godt. iLife er let at bruge, og resultatet, der kommer ud af det er også flot. Her tænker jeg på fotobøger og dvd'er med billeder.

Venlig hilsen
KB
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 11:36
Godt jeg har rodet med iLife, på nogen venners mac. Og jeg bruger til daglig openshot. Så jeg. kender begge dele. Og jeg synes at mac kører dårligere end hvad openshot gør.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu