recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple iPad 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple iPad 2

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
Forfatter
Besked
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 13:32
Joo det mener jeg godt man kan. Hvor iPad1 jo skulle refreshe/reloade websider næsten konstant pga. RAM-mangel, vil iPad2 ikke gøre det så ofte...og Xoom med 1gb ram vil gøre det langt mere sjældent. Det er brugeroplevelsen jeg sammenligner. Jeg kan ikke nævne hvor mange gange jeg er blevet irriteret over at Safari på iPad reloader siderne når jeg vender tilbage til dem. Så det har IMO en stor effekt med antallet af RAM.
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Hvor iPad1 jo skulle refreshe/reloade websider næsten konstant pga. RAM-mangel, vil iPad2 ikke gøre det så ofte...

Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 13:48
Jaeh? Det viser jo netop det jeg skriver.
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 14:20
Nej.. Du siger ipad 1 "næsten konstant" gør det, i videoen er det ca. halvdelen af siderne. Du siger ipad2 "ikke vil gøre det så ofte", i videoen gør den det slet ikke. 

Vi har fattet at du har et godt øje til android/xoom og ikke er specielt positiv overfor apple/ipad, behøver du at blive ved med at pointere det i diverse tråde og nyheder? Dead
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 14:21
http://www.anandtech.com/show/4216/apple-ipad-2-gpu-performance-explored-powervr-sgx543mp2-benchmarked

Xoom får så en gevaldig omgang på GPU fronten. 

Og den video postet deroppe viser da netop at det du omtaler ikke er noget problem på iPad2.  


Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 14:28
Hold op hvor det bare er flueknepperi så det basker. Jeg EJER selv en iPad og oplever refresh-tingen dagligt så for mig er det "næsten konstant". Og formuleringen "ikke vil gøre det så ofte" kan jo netop også betyde at den slet ikke gør det i det ENE eksempel i viser frem. Prøv nu lige at lade være med at tage ALT bogstaveligt.

Hvis du nu åbnede en masse andet på iPad2 der tog hukommelse så ville Safari måske begynde at reloade et eller 2 vinduer? Det ved vi ikke.

Jep, GPUen i iPad2 er kraftigere end Xoom...men bliver sammenlignet med en højere skærmopløsning på Xoom'en så resultaterne kan ikke være 100% sammenlignelige. Desuden...som jeg har nævnt før (tror jeg nok, ellers var det på et andet forum)..så er grafikken på iPad1 ganske tilstrækkelig til de slags spil der er anvendelige på den platform. 3D shooterspil osv. vil aldrig IMO være optimale på en tablet, heller ikke Android, pga. mangel på ordentlig control.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 14:38
Så når Xoom er underlegen, så er det "tilstrækkeligt" men når Xoom har fordelen så er det for ringe med iPad? LOL

At du ikke mener grafisk styrke kan bruges på en Tablet, det må stå for din regning. Problemer med kontrol er kun pga. manglende innovation fra udviklerne - har du prøvet Infinity Blade? Kontrollen fungerer aldeles glimrende. Og et RPG i deres oprindelige Epic demo, hvor man gik rundt i en by, kunne jeg sagtens se mig selv spille.

Og omkring opløsning, så ja, i mange af dem kører Xoom højere opløsning, men den performance iPad2 fremviser er så meget højere at det langt hen ad vejen er en detalje. Desuden er mange af testene lavet i samme opløsning på begge platforme.

Seriøst petrucci, efterhånden så må du da selv kunne se at du er utroligt negativ overfor iPad/iPhone. Vi kan fortsætte sådan her længe frem og tilbage, vi kommer ingen vegne. Både Xoom og iPad2 er pisse fede, og jeg vil gerne eje begge to. Begge har fordele og ulemper. 
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 21:48
Jeg bruger bare samme fremgangsmetode som når Apple fans skal retfærdiggøre mangler eller dårligere specs ved deres egne produkter ;-)

Du ved...den der med "eej men det bruger jeg da aldrig alligevel" og "det er slet ikke nødvendigt" :)

Ej seriøst, det jeg mener er at når der ingen FYSISKE knapper er til et 3D FPS/shooter/whatever spil...så vil kontrollen altid fejle IMO. Dette gælder også Android (overså du den før?). Og hvad så hvis jeg virker negativ overfor iPad/iPhone? Jeg ejer/bruger dem begge lige nu og har kritikpunkter til dem - er det forbudt i Appleland?
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 01:17
Hvorfor bruger du produkter du synes er så ringe? Jeg er ikke sikker på jeg forstår hensigten. Og du bruger det tit som argument, men bare fordi du bruger produkterne og har kritik punkter, gør ikke din mening mere valid end andres. Jeg har selv en iPhone4, har ikke brug for flash på den (det er alligevel for tungt til at jeg personligt gad køre det på en mobil), men kan sagtens se hvorfor nogen savner det - har også før sagt at en "On/Off" knap kunne være glimrende.

Det er så absolut ikke forbudt at være kritisk, jeg har da også selv kritik af iOS som system, det trænger til en overhaul - notifikationssystemet mest af alt. Gammeldags og klodset.

Det der er med dig, er at du først skriver den ene post efter den anden med at "Nu siger folk at den kun har 256mb ram", når det tydeligvis var en usandsynlig påstand, og så argumenterer ud fra det - så ved man ligesom hvilken state of mind du har når du går ind til emnet. Du fokuserer på specs, og har i det hele taget en flawed indgang til at sammenligne de to maskiner - du ved lige så vel som jeg at den hardware der ligger i både Xoom og iPad2 er "nok" til hvad en tablet skal kunne, og det er "nok" til at understøtte de nuværende features og systemer. Xoom er pisse hurtig, iPad2 er pisse hurtig. Ram er ikke et issue på nogen af dem, af forskellige årsager som vi har været over. Det er en diskussion der er dømt til at fejle.

Og med grafisk kunnen, hvorfor er det kun FPS og shooters der kan bruge god grafik? Det var da en underlig påstand. Gaming generelt fungerer jo skide godt på et touchscreen interface, jeg har i hvert fald rigtig meget sjov med min iPhone. Du lyder ligesom de PC fans der sværger til at mus og keyboard er det eneste rigtige, og en controller sutter. Om et spil fejler er udelukkende op til udvikleren.



Redigeret af TobiasKM - 14-Marts-2011 kl. 01:19
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 01:29
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

eg har selv en iPhone4, har ikke brug for flash på den


Personligt (som bruger af iOS) er iPhones (og iPod Touch) heller ikke der hvor jeg savner Flash.

Det er derimod der hvor jeg bruger iOS, som en egentlig erstatning for en computer, altså på iPad.

iOS brugere kan formentlig affinde sig med, ikke at kunne se alle bannerne på websiderne, men ignorerer alt det øvrige indhold som videoer, lyde og anden multimedia der ikke er adgang til.

Hvis iPad ses som en forvokset iPod, så er det jo fint. Men ses iPad i stedet som en computer, og bruges som sådan, så kommer den til kort (efter min mening).

En anden stærk mangel - i forhold til iPad som computer - er iOS stækt begrænsede multitasking og ditto notificering.

Og jo, jeg har både iPad 1 og en ordre på iPad 2. Jeg ser alene på, hvad det er de produkter mangler.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 02:05
Du har ret - der mangler noget differenciering af iPad i forhold til iPhone/iPod Touch. Ud over størrelsen naturligvis :)

Hvad og hvordan er jo svært at sige - for så er vi igen ude i definitionen af en tablet, og hvad dens formål egentlig er. Erstatning eller supplement til en computer? 
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 05:56
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Du har ret - der mangler noget differenciering af iPad i forhold til iPhone/iPod Touch. Ud over størrelsen naturligvis :)

Hvad og hvordan er jo svært at sige - for så er vi igen ude i definitionen af en tablet, og hvad dens formål egentlig er. Erstatning eller supplement til en computer? 

Steve Jobs var jo selv inde på det ved præsentationen af iPad 2. Han definerede iPad som en "Post-PC" - altså som en enhed mellem smartphonen og computeren, et supplement. Han nævnte også, at han mente at visse konkurrenter (Android) gik en lidt anden vej, og gjorde tablets mere PC-lignende. 

“Our competitors are looking at this like it’s the next PC market. That is not the right approach to this. These are post-PC devices that need to be easier to use than a PC, more intuitive. The hardware and software need to intertwine more than they do on a PC. We think we’re on the right path with this.” 

Hvis han har/får ret, så er det endnu mere tåbeligt at sammenligne iPad og Android-tablets.


Redigeret af Skalle06 - 14-Marts-2011 kl. 06:00
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu