recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple iPad 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple iPad 2

 Besvar Besvar Side  <1234 15>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 00:51
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

40 mio. - det er da helt vanvittigt ...


Det skal nok ses i lyset af, at man forventer at 2011 bliver tablet år med mere end 100 konkurrenter.

Det burde måske få salget til at dale, men det bliver nok mere tale om at Apple snupper en pæn portion, og så deles de øvrige om en anden portion.

Hvorfor man mener Apple stadig vil sælge bedst, selvom de øvrige "kan det samme" skal nok ses i lyset af at de netop ikke kan det samme endnu.

På papiret jo, men eksempelvis nærmer antallet af iPad Apps sig nu 65.000 mens Android tablets Apps har rundet de 100. Så hele økosystemet omkring iPad har et forspring, som ikke lige indhentes blot fordi konkurrenterne er blevet klar med deres hardware.

En tablet er jo ikke kun hardware, men måske i højere grad hvad man kan med den. Altså hvilke opgaver den kan løse for en.

  /Lars


Redigeret af Lars - 03-Marts-2011 kl. 00:52
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 01:01
Ja, jeg tror også at Apple sætter sig på det meste af tablet salget. Før iPad var tabletterne alt for klodsede. Det var den her vi ventede på. Apple talte jo også om Post-pc tiden, og at computere nu skulle være lettere at bruge. Så det skifter måske fra bærbare pc'er til iPad mere end man havde regnet med.

Skrevet på en iPad
Venlig hilsen
KB
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 01:11
40 millioner iPad2 i 2011? Det vil jeg se før jeg tror det.. :P Det tog dem alligevel fra 2007 og til nu at runde 100 mil iPhones.. :)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 01:14
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg savner en overraskende killer-feature, så på den måde er jeg lidt skuffet over præsentationen.


Det synes jeg allerede var i den første version. det nye i ver. 2 er bare lidt ekstra oveni.
Og killer-featuren er at den er gennemført lækker, og intuitiv at bruge.
Venlig hilsen
KB
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 01:16
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

40 millioner iPad2 i 2011? Det vil jeg se før jeg tror det.. :P Det tog dem alligevel fra 2007 og til nu at runde 100 mil iPhones.. :)


Tjo, men det er et andet marked.

Med iPhone skulle de erobre andele fra mobil markedet. Med iPad skabte de et "nyt" marked.

Godt nok var slade computere ikke ukendte før iPad, men siden iPad 1 kom frem har Apple solgt mere end der samlet set er solgt indenfor den kategori over alle årene.

Så i år hvor tablet markedet ventes at eksplodere, og sikkert samlet set sælge over 100 mio. enheder, der står Apple til at snuppe en pæn del.

  /Lars


Redigeret af Lars - 03-Marts-2011 kl. 01:18
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 08:10
Er ligesom Jonas også skuffet over den nye iPad2. Synes allerede iPad'en er acceptabel tynd nok til at være portable. En 7" version havde nok været bedre sådan rent transportabelt. Jeg mener at når man bruger over halvdelen af præsentationen til at fremhæve 2 apps og et cover...så er der altså ikke noget "magical" eller "revolutionary" overhovedet.

Var faktisk ved at brække mig flere gange over Apples selvhøjtidelighed, deres "angreb" på konkurrenterne og forvridningen af data. Ja hurra Honeycomb har kun 100 apps men den er også kun lige udkommet på en tablet i sidste uge. Og så fejlciterer Steve Jobs samsung direkte på scenen, det var sgu flovt.

Generelt...en fesen præsentation med de sædvanlige blærerøvstatistikker og skuffende specs IMO.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg savner en overraskende killer-feature, så på den måde er jeg lidt skuffet over præsentationen.


Det synes jeg allerede var i den første version. det nye i ver. 2 er bare lidt ekstra oveni.
Og killer-featuren er at den er gennemført lækker, og intuitiv at bruge.
Det er jeg helt med og jeg behøver da heller ikke yderligere argumenter for at skulle købe en - jeg skal have en iPad på et tidspunkt.
Jeg mente i forhold til opdateringen fra iPad -> iPad 2 så synes jeg der mangler lige en lille smule, før jeg ville være blevet overrasket eller havde sagt: "okay, den er godtnok fed i forhold til 1'eren!".
Jeg har haft alle iPhones fra 3G'eren blev lanceret i Danmark - og hvert år er jeg "blevet nødt til" at opdatere til den nyeste fordi jeg syntes at der var tilføjet nogle nye ting som jeg "bare måtte have" (kombineret med at brugtpriserne gjorde det særdeles attraktivt og ikke særligt dyrt).
Sådan tror jeg ikke jeg ville have det, hvis jeg havde en iPad 1 i dag og så præsentationen af 2'eren.
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 09:18
Ser allerede mig selv filme ved poolen  i 1080 i ferie i Tyrkiet:) til sommer og grine af dårlig vidio om aftenene på restauranten:)
hovsa det var vist en drøm -jeg vågner vist lige her med dumme Ipad 1:)
Er man helt i skoven hvis man tror man kan sælge sin brugte Ipad 1 til kr. 1500 under købspris? eller hedder den kr. 2500 av min arm såWink
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

Ser allerede mig selv filme ved poolen  i 1080 i ferie i Tyrkiet:) til sommer og grine af dårlig vidio om aftenene på restauranten:)
hovsa det var vist en drøm -jeg vågner vist lige her med dumme Ipad 1:)
Er man helt i skoven hvis man tror man kan sælge sin brugte Ipad 1 til kr. 1500 under købspris? eller hedder den kr. 2500 av min arm såWink
Nyprisen på den første iPad er i dag:

16GB 32GB 64GB
3099 3799 4499
3899 4599 5299
Nederste linje med 3G.

Er prisen ikke sat ned? jeg kan ikke helt huske hvad de kostede før.


Venlig hilsen
KB
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 10:21
jo, den billigeste 16gb Ipad1 kostede før 3799,-
Der er skåret mellem 700-1000,- af prisen fra igår til idag
Det er dog slet ikke nok efter min mening, når Ipad2 vil blive solgt til samme pris som Ipad1 før prisdumpet. 700,- i forskel mellem Ipad1 og 2 - så vil ingen da købe en Ipad1 længere.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 10:30
Jo de er sat ned med 700 kr for hver model mener jeg~~

Jeg købte en iPad 1 16gb wifi kort før jul, velvidende at der højst sandsynligt ville komme en ny i marts/april. Alligevel ærger jeg mig lidt over jeg ikke kunne vente de måneder (troede at danmark ville være en af de senere lande den blev lanceret i, igen). Men hvis jeg beslutter mig for at købe en 2'er så har jeg allerede en køber @ et familie medlem, så mit tab vil nok ligge på ca. en tusse ~_~

Men som andre siger; hvad har 2'eren egentlig som kan retfærdigøre en upgrade? Lidt anderledes formfaktor/vægt, hurtigere (vil gerne se sammenligning af hvor reelt langsommere 1eren er vs 2 i brug), kameraer (har allerede en mobil til dette behov), man kan pimpe hvid, ??

Det skulle da lige være at hdmi adapteren kun virker til 2'eren så.. fråder altså lidt om munden med tanken om at kunne streame veetle eller game multiplayer via emulators på min ipad også at kunne se det på min fladskærm igennem det kabel. 


PS for dem som ikke har hørt det: apple giver iphone 4 support til at dele 3g forbindelse som wifi hotspot (ligesom JB app mywi) i ios 4.3 = umiddelbart ingen grund til at købe en 3g ipad hvis man har en iphone 4 




Redigeret af nekolas - 03-Marts-2011 kl. 10:33
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 10:39
Der går umiddelbart rygter om at iPad2 kun har 256mb ram (Xoom har 1gb). Der er dermed lagt i ovnen til endnu en kommende "Iphone 3G like" sløvhed om et stykke tid.

Som jeg umiddelbart opsummerer specs, så er iPad2 underlegen Tegra2 tablets mht. grafik, underlegen CPU mæssigt (findes 1.2ghz dual-core) og væsentlig underlegen i RAM. Ikke specielt "magisk" i mine øjne. Og så kan de vise en halv times Apps alt det de vil..tvivler på de fleste køber iPad2 pga. iMovie og Garageband :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu