recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple iPad 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple iPad 2

 Besvar Besvar Side  <12345 15>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 10:49

petrucci: glæd dig nu over at du nu endelig kan få side9 pigen på eb app Wink

Mvh

René
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 11:07
rhsin, det har jeg ingen interesse i :) det er kun sønnike der bruger ipad'en pt til spil og youtube.
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Der går umiddelbart rygter om at iPad2 kun har 256mb ram (Xoom har 1gb). Der er dermed lagt i ovnen til endnu en kommende "Iphone 3G like" sløvhed om et stykke tid.

Som jeg umiddelbart opsummerer specs, så er iPad2 underlegen Tegra2 tablets mht. grafik, underlegen CPU mæssigt (findes 1.2ghz dual-core) og væsentlig underlegen i RAM. Ikke specielt "magisk" i mine øjne. Og så kan de vise en halv times Apps alt det de vil..tvivler på de fleste køber iPad2 pga. iMovie og Garageband :)


Men hvor meget forskel gør det mon lige, iPad 1 er jo ikke ligefrem en skildpadde på trods af 256mb ram, og man kunne forestille sig at det var "nødvendigt" for iphone 4 at have mere ram pga den høje opløsning (siges uden at have videre forstand på ram LOL)

Ved ikke om det er et dårligt eksempel, men PS3 har jo også kun 256mb ram, og den klarer sig jo rimelig fint?
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Der går umiddelbart rygter om at iPad2 kun har 256mb ram (Xoom har 1gb). Der er dermed lagt i ovnen til endnu en kommende "Iphone 3G like" sløvhed om et stykke tid.

Som jeg umiddelbart opsummerer specs, så er iPad2 underlegen Tegra2 tablets mht. grafik, underlegen CPU mæssigt (findes 1.2ghz dual-core) og væsentlig underlegen i RAM. Ikke specielt "magisk" i mine øjne. Og så kan de vise en halv times Apps alt det de vil..tvivler på de fleste køber iPad2 pga. iMovie og Garageband :)


Om det er 1Ghz eller 1.2 er nok ikke lige det, der afgør noget... Du hænger dig som så mange andre for meget i specs, som ikke har den store relevans hvis softwaren ikke er optimeret til platformen. Og nej, de fleste vil nok ikke købe iPad2 pga de to programmer men pga. alt det andet den også kan Wink
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Der går umiddelbart rygter om at iPad2 kun har 256mb ram (Xoom har 1gb). Der er dermed lagt i ovnen til endnu en kommende "Iphone 3G like" sløvhed om et stykke tid.
 
For det første: De rygter er baseret på én ting, nemlig at Apple ikke har meldt noget ud om hvor meget der er. Folk troede også at iPhone 4 havde 256 mb ram, indtil nogen skilte den ad.
 
Jeg vil påstå at alle der skriger op om mængden af ram, og fuldstændigt negligerer udmeldingen om op til 9x hurtigere grafik, er trolls. Det væsentlige er ikke hvilken hardware der ligger i, men hvilken performance den leverer. Så HVIS den viser sig kun at have 256 mb ram, så er det kun væsentligt hvis det REELT resulterer i lavere ydelse. Jeg ser allerede folk pive over at det vil betyde langsom safari browsing, på trods af at iOS 4.3 giver hurtigere safari, på SAMME hardware. Første anmeldelser af Motorola Xoom (som endnu ikke kan afspille flash, på trods af at det er markedsført som den primære forskel til iPad) fortæller om lettere quirky og buggy brugerflade. Så kan man sige at det er et tidligt produkt, det skal nok blive optimeret, og det er bedre end tidligere versioner - fint nok, men iPad virkede flydende og stabilt fra dag ét. Når Motorola er færdige med at optimere og stabilisere Xoom, så den rent faktisk virker på linie med iPad 1, så står de formentligt overfor iPad 3, og ligner en dinosaur.
 
Man skal i det hele taget huske at det kun er 11 måneder siden iPad 1 kom på gaden. At forvente kæmpe revolutioner i forhold til dén, det er ret naivt. Mit gæt er at forskellen på Motorola Xoom 2 om et år, og dén Motorola Xoom der netop er lanceret, vil være mindre.
 
En anden ting: Mange af de ting jeg ser folk kritisere ved iPad 2, ser for mig (som heller ikke har ejet en tablet) at se ud til at være skrevet af folk der aldrig har prøvet at bruge én. Eksempelvis, så griner Android fans af at iPad har en 4:3 skærm, mens Android tab's har "widescreen" (man glemmer så lige at påpege at det er 16:10 og ikke 16:9, så hvad er gevinsten reelt?). Det er vældigt fint med widescreen skærm - på et tv eller en computer, hvor skærmen altid er placeret i samme retning. På en tablet, som man vender og drejer efter behov, virker widescreen simpelthen unaturligt. Placeret lodret, føles det bare ikke "rigtigt". Derfor er 4:3 efter min mening det helt rigtige format til en tablet. Tilsvarende når folk kritiserer at "rammen" ikke er blevet tyndere: Der skal jo være noget at holde ved, det er en misforståelse at ønske sig at rammen er så tynd som muligt, på lige præcist en tablet. En telefon er noget andet, den ligger i din hånd. Et tv er noget andet, den hænger på din væg. Men hvordan ville du holde på en tablet med én hånd uden at røre ved skærmen, hvis skærmen gik næsten til kant?
 
Det er dét der er forskellen på ingeniør-tankegang og bruger-tankegang. Android er designet af ingeniører (til brugere), iPad er designet til brugere (af ingeniører).
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 11:31
Har allerede set den første næsten nye ipad 16 gb wifi model solgt til 2000 kr
(ikke til mig desværre var for langsom he he)
Så nu kommer de ned i en pris hvor de pludselig kan blive meget udbredte når de kommer ned i en pris hvor de fleste kan være med.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Har allerede set den første næsten nye ipad 16 gb wifi model solgt til 2000 kr
(ikke til mig desværre var for langsom he he)
Så nu kommer de ned i en pris hvor de pludselig kan blive meget udbredte når de kommer ned i en pris hvor de fleste kan være med.
 
Eh, nu kan et produkt jo ikke blive mere udbredt end det er i forvejen, ved at blive handlet brugt.
 
Der er solgt 15 millioner iPads på 11 måneder. Det synes jeg godt man kan kalde "udbredt".
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Har allerede set den første næsten nye ipad 16 gb wifi model solgt til 2000 kr
(ikke til mig desværre var for langsom he he)
Så nu kommer de ned i en pris hvor de pludselig kan blive meget udbredte når de kommer ned i en pris hvor de fleste kan være med.
 
Eh, nu kan et produkt jo ikke blive mere udbredt end det er i forvejen, ved at blive handlet brugt.
 
Der er solgt 15 millioner iPads på 11 måneder. Det synes jeg godt man kan kalde "udbredt".
Det kan det da i den grad, netop fordi der er mange der vil have det nye, og så sælge den gamle. Så kan en brugt pludselig købes 1-1500 billigere, så hvis en brugt ipad pludselig kan købes til 2000 kr så henvender den sig da pludselig til et større marked, og dermed udbredelse.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Det kan det da i den grad, netop fordi der er mange der vil have det nye, og så sælge den gamle. Så kan en brugt pludselig købes 1-1500 billigere, så hvis en brugt ipad pludselig kan købes til 2000 kr så henvender den sig da pludselig til et større marked, og dermed udbredelse.
 
Hvis alternativet er at de smider den gamle i havnen, så ja. Men firkantet set, om de sælger den gamle for 1000 eller for 3500,-, eller forærer den væk, det ændrer ikke på udbredelsen. Der er lige mange i omløb af dén grund.
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Det kan det da i den grad, netop fordi der er mange der vil have det nye, og så sælge den gamle. Så kan en brugt pludselig købes 1-1500 billigere, så hvis en brugt ipad pludselig kan købes til 2000 kr så henvender den sig da pludselig til et større marked, og dermed udbredelse.
 
Hvis alternativet er at de smider den gamle i havnen, så ja. Men firkantet set, om de sælger den gamle for 1000 eller for 3500,-, eller forærer den væk, det ændrer ikke på udbredelsen. Der er lige mange i omløb af dén grund.
Næh synes jeg ikke, jeg kunne personligt ikke finde at give 4-5000 for en ipad, men hvis jeg kan få den til 2000 ville jeg overveje det, og derfor synes jeg at den nye model er med til at flere får en ipad netop fordi der altid er nogen/mange der vil have det nyeste.
Nøjagtig det samme der skete da iphone 4 kom eller som der sker hver år når der feks komme en ny panasonic plasma model. Ny model sænker prisen på gammel model og henvender sig derfor til et større marked.
Til top
Blu-ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2008
Status: Offline
Point: 869
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Android er designet af ingeniører (til brugere), iPad er designet til brugere (af ingeniører).
Kan godt følge dig lang hen af vejen, men synes dog også at android tænker på brugerne, det er da feks planlagt at den nye Motorola Xoom skal understøtte Java og Flash, den har indbygget kameraer så der matcher den allerede Ipad 2, den har HDMI output, og meget væsentlig synes jeg den har mulighed for udvidelse af hukommelsen via SD kort - så alt ikke skal ind igennem itunes, den kan fungere som hotspot (ved jeg ikke om ipad kan).
 
Er helt enig i at apple og dermed også ipad er mere klar til brug når de bliver sat på markedet, men synes dog at det tegner til at Android bliver en værdig konkurrent, som også tænker på hvad forbrugerne vil have. 
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 12:48
Hold da op, så kom Apple folket da lige på banen her :)

Hvis det er noget Apple har fokuseret på...så er det da spec-sammenligning med konkurrenterne. De har sammenlignet størrelse, batterilevetid, app-antal, skærmopløsning osv. osv. de sidste mange gange de har lanceret et produkt. Og når man så påpeger at der er specs på iPad2 der er dårligere end konkurrenterne...så er man en troll?   Sorry men det er sgu for useriøst, Otto.

Er ganske udmærket klar over at specs ikke er alt. Og det er da også kun et GÆT at man ved heftig multitasking osv. måske ka komme til kort med 256mb ram. Jeg ved fra egen erfaring at det allerede er tilfældet med iPad1 (ja, han HAR sørme produktet) og husker i ikke hele Iphone 3G farcen med den nyeste iOS opdatering?

Det er iøvrigt ikke Motorola men nærmere Google der lige mangler at fintune Honeycomb, men der har du allerede konkluderet at DET når de skisme ikke før iPad3 udkommer?    Kom nu Otto...du laver nogen rigtig gode og ofte også rigtig seriøse, informative og objektive indlæg...men lige her synes jeg godt nok du virker forblændet og forudindtaget.

Men KAN folk svare på hvorfor Apple ikke afslører RAM og Grafik? Det gør alle andre.

(Hvis Apple bruger den grafikchip som folk spår...så er den iøvrigt ikke hurtigere end Tegra2 - hence min teori om at RAM og grafik specs er udeladt da de jo ikke kan matche konkurrenternes)

Redigeret af petrucci - 03-Marts-2011 kl. 12:49
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu