recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med LG’s 3xLP1R serie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med LG’s 3xLP1R serie

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 00:00

Hej TWA

Oprindeligt skrevet af TWA1 TWA1 skrev:

Jeg mener bare vi stadig mangler at få besvaret et vigtigt spørgsmål omkring understøttelse af 1:1 PM ved tilslutning af PC.

Alle andre LG LCD modeller på markedet før denne har 1:1 pixelmapping. Denne model *MÅ* derfor også have det.

Oprindeligt skrevet af TWA1 TWA1 skrev:

Et fælleskøb af denne her art indebærer at man med kort varsel skal tage stilling til om man vil lægge 16.000,- kr. på bordet for et så nyt produkt man endnu ikke kan læse review’s af eller finde i nogen form for butikker…o.s.v.

Ja, men det er ofte fælleskøbenes lod. For venter vi 4-6 måneder, til modellerne er anmeldt, testet osv. så har priserne samtidig stabiliseret sig på et niveau hvor det ikke længere er muligt at opnå en fornuftig rabat.

Så fælleskøbene opererer ofte i denne zone, hvor der er en lille usikkerhed om hvad man køber. Til gengæld får man så de nyeste modeller hurtigt, og til en god pris i forhold til introduktionsprisen.

Men det er klart, at det ikke er alle som ønsker den slags indkøb, og mit bedste råd i den situation er: Lad være. Vent en 3-6 måneder, og køb samme model på tilbud i Elgiganten eller hvor den nu dukker op.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
TWA1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2006 kl. 00:36

Lars Jeg forstår godt dine argumenter vedrørende risikoen ved fælleskøb og det ville sådan set også være OK for mig.

 

Vi må ikke glemme at mange tidligere LG modeller samtidig havde en alternativ mulighed for tilslutning via. DVI indgang denne kunne bruges hvis PC tilslutning via HDMI ikke var optimal.

 

Jeg forstår ikke hvorfor vi/du ikke kan få dette afklaret 100% hos LG inden en så stor handel! Jeg har selv forsøgt i diverse forum + google uden resultat.

 

Jeg har set rigtig mange High End LCD TV tilsluttet PC via. HDMI med meget dårligt resultat det gør at Jeg kunne frygte det samme med denne nye LG-Model her har man så bare ikke muligheden for en alternativ DVI tilslutning.

 

I øvrigt tak for dine hurtige svar.

 

/TWA.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2006 kl. 23:48

Hej Alle

Så er fælleskøbet af LG 37LB1 oprettet

Tryk her for information om tilmelding

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2006 kl. 23:49

Oprindeligt skrevet af TWA1 TWA1 skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor vi/du ikke kan få dette afklaret 100% hos LG inden en så stor handel!

Jeg har sendt en forespørgsel afsted.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2006 kl. 23:48

Hej Alle

For debat om fælleskøb på LG 37LB1 se:

Fælleskøb af LG 37LB1 - Debat

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
diskone Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Marts-2005
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2006 kl. 08:12

HDMI er = DVI - HDMI har bare lyd med også. Derfor kan man jo købe direkte konvertere fra HDMI til DVI.

Oprindeligt skrevet af TWA1 TWA1 skrev:

Lars Jeg forstår godt dine argumenter vedrørende risikoen ved fælleskøb og det ville sådan set også være OK for mig.

 

Vi må ikke glemme at mange tidligere LG modeller samtidig havde en alternativ mulighed for tilslutning via. DVI indgang denne kunne bruges hvis PC tilslutning via HDMI ikke var optimal.

Jeg forstår ikke hvorfor vi/du ikke kan få dette afklaret 100% hos LG inden en så stor handel! Jeg har selv forsøgt i diverse forum + google uden resultat.

Jeg har set rigtig mange High End LCD TV tilsluttet PC via. HDMI med meget dårligt resultat det gør at Jeg kunne frygte det samme med denne nye LG-Model her har man så bare ikke muligheden for en alternativ DVI tilslutning.

I øvrigt tak for dine hurtige svar.

/TWA.

Til top
btrader Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2006 kl. 10:33

så kommer bl1 serien også med integreret hd recorder lb1rr

http://www.areadvd.de/hardware/2006/cebit_lg_1.shtml



Redigeret af btrader - 28-Marts-2006 kl. 15:27
Til top
Tja !! Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2006 kl. 23:10
Til top
Nicolai123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2006 kl. 10:16
Set så billigt på idealo som 1549 euro - det er kr. 11540,00 - Jeg venter til efter sommerferien med at købe fladskærm. Det gamle sanyo klarer nok sommeren over, når vi alligevel skal være i haven og poolen!
Til top
diskone Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Marts-2005
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2006 kl. 10:20

Ja det er sørme billigt, meeen personligt fortrækker jeg at købe her i landet og giver gerne det ekstra for lidt mere sikkerhed :)

Oprindeligt skrevet af Tja !! Tja !! skrev:

LG 37LB1R til 12.440,- hos www.digitalo.de. Happy shoping !

 

http://www.digitalo.de/deeplink.jsp;jsessionid=9C7948B61F0E7 1E753516F2AD05AF0C7?PROD=158755&EXT=Idealo

Til top
btrader Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2006 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af diskone diskone skrev:

Ja det er sørme billigt, meeen personligt fortrækker jeg at købe her i landet og giver gerne det ekstra for lidt mere sikkerhed :)

Oprindeligt skrevet af Tja !! Tja !! skrev:

LG 37LB1R til 12.440,- hos www.digitalo.de. Happy shoping !

 

http://www.digitalo.de/deeplink.jsp;jsessionid=9C7948B61F0E7 1E753516F2AD05AF0C7?PROD=158755&EXT=Idealo

Helt enig!!.jeg er nu heller ikke ked af at give lidt extra for dk service.Jeg sidder selv og venter spændt på at jeg skal modtage min LB1 idag!!

Til top
diskone Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Marts-2005
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2006 kl. 11:03

Oprindeligt skrevet af btrader btrader skrev:

Helt enig!!.jeg er nu heller ikke ked af at give lidt extra for dk service.Jeg sidder selv og venter spændt på at jeg skal modtage min LB1 idag!!

Ohhh tillykke så :) - Jeg er vildt glad for min, super billede og hurtigt ikke mindst. Inden jeg købte kiggede jeg meget på LCD/Plasma i Fone/Elgiganten etc. og der så jeg intet der kunne måle sige med dette TV. Så jeg er en glad mand, og selv min kone er vild med det. Så glæd dig bare!

Jeg var i Bauhaus igår og shoppe bolte til monteringen af vægbeslaget, så det må jeg se at få gjort her i weekenden.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu