recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JBL Pro Bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JBL Pro Bio

 Besvar Besvar Side  <1234 83>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Hvordan styrer du seks stikdåser på den éne fjernbetjening? (altså dem fra Harald-Nyborg) 
Man kan vælge hvilken "kanal" de skal køre på.. Så kan sige at 3 dåser kører på "A" og 3 på "B" osv osv. 100% konfigurérbart - super smart!
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Hvordan styrer du seks stikdåser på den éne fjernbetjening? (altså dem fra Harald-Nyborg) 
Man kan vælge hvilken "kanal" de skal køre på.. Så kan sige at 3 dåser kører på "A" og 3 på "B" osv osv. 100% konfigurérbart - super smart!

Smart! 
Det må jeg lige prøve at lege lidt med, tak for tippet!  
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Man kan vælge hvilken "kanal" de skal køre på.. Så kan sige at 3 dåser kører på "A" og 3 på "B" osv osv. 100% konfigurérbart - super smart!


..indtil du opdager at naboen også har sådan et system til sine lamper, hehe..

Bortset fra det ser det superinteressant ud, specielt rart at se du ikke er bange for at bruge rigtige højttalere i stedet for de der sædvanlige livsstilsæsker.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 10:04
Fedt! En ide som jeg selv vil gøre når jeg for et rum til det. Min egen reference er klovborg bio, hvor de har den absolute bedste lyd jeg har hørt. Hvad skal du give for de komplette front højtalere?.hvilket lærred har du valgt? Så tæt som du kommer til at sidde ville screen research være det oplagte, men dyre valg, da deres dug er vævet
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 11:23
< ="utf-8">
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Man kan vælge hvilken "kanal" de skal køre på.. Så kan sige at 3 dåser kører på "A" og 3 på "B" osv osv. 100% konfigurérbart - super smart!


..indtil du opdager at naboen også har sådan et system til sine lamper, hehe..

Bortset fra det ser det superinteressant ud, specielt rart at se du ikke er bange for at bruge rigtige højttalere i stedet for de der sædvanlige livsstilsæsker.

Der er 6 dip switches til "kommunikationskode" på alle stikkontakterne, som du kan sætte vilkårligt. Så sandsynligheden for at naboen har valgt de samme, er forsvindende lille - men den eksisterer, så hvis mine forstærkere pludselig slukker og tænder, må jeg nok revurdere min kode LOL 

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Fedt! En ide som jeg selv vil gøre når jeg for et rum til det. Min egen reference er klovborg bio, hvor de har den absolute bedste lyd jeg har hørt. Hvad skal du give for de komplette front højtalere?.hvilket lærred har du valgt? Så tæt som du kommer til at sidde ville screen research være det oplagte, men dyre valg, da deres dug er vævet
Hver højttaler står til 12.000. Så det er ikke i den helt dyre ende, men absolut heller ikke i den billige. Men deres "hifi-værdi" tror jeg ligger på en faktor 3. Subwooferen f.eks., sælges jo som "JBL Synthesis" subwoofer med lidt pænere finish, men derudover er det samme enhed og tuningsfrekvens. Den koster 24.000 og jeg gav 8000 for pro versionen.

Jeg bruger noget SheerWeave lærred, som jeg har læst adskillige tests om. Det skulle være identisk med det amerikanske SMX - til langt langt billigere pris. Kan købes her: http://www.sf-raum.de/shop/product_info.php?products_id=291
Man skal blot sørge for at tilte dugen når man sætter det på rammen, for at undgå moire-effekt. Nu har jeg som sagt kun set projektorens prøvebillede, men jeg kan slet ikke se nogle "huller" eller lignende i lærredet i en afstand af 3-4m.

Sjovt du nævner Klovborg - det er netop også min reference! (Min kæreste er oprindeligt fra Jylland, så har besøgt bio'en i den sammenhæng). Jeg har mailet lidt med ejeren, og de bruger samme subwoofere og "næsten" samme fronthøjttalere som jeg får. Så jeg krydser fingre :)


Redigeret af Jonas_h - 26-Marts-2011 kl. 11:26
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 13:41
Ser fantastisk flot og gennemført ud. Det er jo en syg lyd i kommer til at have i hyggestuen når der skal ses film. Clap
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
MMJ,75 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: V, Roskile
Status: Offline
Point: 828
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ,75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 13:58
ColleThumbs Up.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 16:34
Lige et spørgsmål I måske har input til: Ville I have betænkeligheder ved, at sætte surround processoren på højkant?
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 17:09
Vil det ikke være småt med surround-effekten når alle højttalere er bag lærret? Mener, der er ikke meget højre og venstre i det når det står så tæt? 

Det ser dog lækkert nok ud.


Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Vil det ikke være småt med surround-effekten når alle højttalere er bag lærret? Mener, der er ikke meget højre og venstre i det når det står så tæt? 

Det ser dog lækkert nok ud.



Takker :) Hvis du ser på Google Sketchup tegningen, så kan du se at der mellem de to subwoofere er en del plads. Der er 131cm, så der er plads til to "kolonner" af udstyr :) Men sjovt du siger det, for det er netop pga pladsmangel jeg lige spurgte om man kunne sætte surroundprocessor på højkant. Der bliver lidt mere luftigt hvis det er muligt.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 17:17
Så længe den for køling er det ikke noget problem.....altså processoren. Hvor langt kommer du til at sidde fra lærredet/højtalerne..og hvor langt er der mellem de to fronter. Fra center til center
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Så længe den for køling er det ikke noget problem.....altså processoren. Hvor langt kommer du til at sidde fra lærredet/højtalerne..og hvor langt er der mellem de to fronter. Fra center til center

Der er ca. en meter mellem hver højttaler (centrum til centrum) og sidder lige under 4m derfra. Hvis det hele skulle være optimalt, skulle der nok være større afstand mellem højttalerne, men har måtte gå på kompromis med et par ting. Det må vente til jeg har et dedikeret rum :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 83>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu