recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple vs Andre elektronik/software firmaer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple vs Andre elektronik/software firmaer

 Besvar Besvar Side  <12345 21>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

at I gider...


At du gider at skrive et intetsigende indlæg Dead

........og tilbage til underholdingen LOL
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Okay, giv ti gode grunde til at man skal vælge mac som alm person? Der skal på nettet skriver og list små spil
Folk behøver ikke 10 gode grunde. Hvis de først engang har fået den ide at de skal have en Mac så er resten ligegyldigt.
Give mig 10 gode grunden hvorfor 3 ølkasser ikke kan bruges som TV møbel til en 65" fladskærm og en 37Kg tunge 13.1 receiver. Hvorfor købe en Arne Jacobsen skalstol til 3K når man kan få en i Føtex til 99,-
Apple handler ikke om spec. - længere er den ikke. Folk vil betale mere for Apple fordi de regner med at få mere, på samme måde når folk køber alle andre typer designerprodukter.
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 12:25
at I gider...
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 12:21
Kim t. Der er mange her der Mener at med mac, der skal man ikkee lærer af nogen for det intuitiv at bruge.
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 12:18
Okay, giv ti gode grunde til at man skal vælge mac som alm person? Der skal på nettet skriver og list små spil
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 12:17
Det er jo nok heller ikke de nørdede der er den oplagte målgruppe for Apple, det er nok mere Cafe typen - som jo nok efter at have smidt +10K plus ikke tør sige at de ikke kan finde ud af det Ermm Personligt ville jeg da heller ikke mene at det ville være den fedsete opgave hvis svigerfar lige pludseligt mente han skulle følge med de unge og smarte og valgte at købe en MacBook i stedet for en Win maskine. Nu har jeg knoklet i over 10 år for at lære ham bare lidt, så at skulle starte forfra en gang til.........
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 12:09
kim.t, jeg kan bare ikke klare den attitude der ofte bliver udvist når man spørger folk om de har givet (eksempelvis) Windows 7 en chance. Alt andet lige vil jeg mene at det bør være nemmere at skifte fra XP til Win7 end fra XP til OSX.   Men fair nok..jeg kan godt sætte mig ind i at det er sejt at være del af dem der skiller sig lidt ud ved at skifte til et helt andet OS og synes det er federe. Har det lidt på samme måde med PES fodbold-spillet hvor de fleste spiller Fifa :)
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 12:05
Tja..selvom metoden og fremførelsen kunne have været bedre, så er det faktisk en meget brugt form for argumentation (også blandt Windows og OSX brugere) at gøre opmærksom på at konkurrencen også har problemer. I skal også passe på at gå for meget efter struben.

Jeg skal dog straks medgive at jeg stadig ser Ubuntu som værende væsentlig mindre brugervenlig og fleksibel end både Windows og OSX.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

lunddal, fair skal være fair. Et besøg på Macrumors.com's debatfora viser at det er fyldt med folk der har problemer med deres Macs. Ligesom du også kan besøge lignende fora med Ubuntu og Windows problemer. :)


Jeg har på ingen måde indikeret at folk ikke oplever problemer med en Mac.

Pointen var at T-Duck tilsyneladende har et behov for at finde et eller andet tilfældigt problem som modsvar på at en herinde har oplevet et problem med Ubuntu.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 11:28
Skift af platform vil altid give problemer. Mange er blevet opfostret med Win - undtagen nogle få som fra '68 generationen Hug Clown Det er svært nok at skifte fra XP til Win7, så at skulle skifte fra XP til OS X er ikke lettere - eller for den sags skyld fra Office 2003 til 2010.........
Og som det er nævnt tidligere så er der altid mindst 3 naboer, 7 kolleager og 23 venner (eller i Aldi) du kan spørge hvis du har et problem med Win.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 11:01
lunddal, fair skal være fair. Et besøg på Macrumors.com's debatfora viser at det er fyldt med folk der har problemer med deres Macs. Ligesom du også kan besøge lignende fora med Ubuntu og Windows problemer. :)

Til gengæld er der nok færre Mac-ejere der vil skrive i non-mac fora hvis de har problemer (det er min opfattelse i hvert fald). Jeg kender personligt et par håndfulde gutter og gutinder med Mac, hvor jeg VED (ved selvsyn) de har problemer med deres Macs men dæleme ikke vil indrømme det, når man prøver at hjælpe dem. Mange af dem er kommet fra Windows XP og synes derfor automatisk at Windows og Microsoft er decideret skod. Spørger jeg dem om de har prøvet Windows 7, siger de bare at de sgu aldrig går tilbage det til "indsæt-barnlige-skældsord-for-windows-brandet-her" lort. Javel ja....

Om det forholder sig sådan for størstedelen af Mac-ejere skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan da (naturligt nok) kun danne mig et indtryk ud fra det jeg oplever til dagligt samt det jeg læser og hører om.

Redigeret af petrucci - 03-April-2011 kl. 11:03
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2011 kl. 10:53
Overdrivelse fremmer altid forståelsen. LG Prada havde et lignende design, var først med touchscreen men dog med 3 knapper, så det var ikke fordi konkurrenterne var lysår bagud som Steve Jobs gentagne gange har påstået. Som jeg ser det, var det pga. iPhones flydende, hurtige og "wow-agtige" UI at den blev populær. Det var nyt, anderledes og blæret. Og så var der meget hype. App Store gjorde den bare endnu mere populær.

Men nu er markedet heldigvis fyldt med andre rigtig gode alternative der har de samme gode egenskaber, så Apple har i den grad været med til at få de andre producenter til at få fingeren ud og skabe noget godt. Det er noget helt andet med computere. Her synes jeg ikke at Apple har været ligeså innovative og "wow-agtige". Og grunden til dette er IMO kombinationen mellem Windows 7 og billigere pc-laptops. Det giver (IMO stadigvæk) den bedste "bang for the buck".
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 21>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu