recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denver DCB-109HD besynderlige signalproblemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenver DCB-109HD besynderlige signalproblemer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
phipe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Maj-2011
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Denver DCB-109HD besynderlige signalproblemer
    Sendt: 14-Maj-2011 kl. 17:48
Hej!

Jeg er den semiglade ejer af en Denver DCB-109HD boks. Jeg har forbundet boksen til antenneudtaget med et coax til f-stik kabel og forbundet mit TV til loop-through'en via normalt coax til coax kabel. Derudover et HDMI kabel til TV'et. Denver boksen kører seneste firmware og har derudover enabled loop-through forstærkning i menuen.

Det besynderlige er at TV'ets signal er ganske fint hvis jeg blot ser TV (omend forbundet gennem Denver boxen) - mens TV-signalet er elendigt når jeg ser TV eller forsøger at optage gennem Denver boxen (TV'et sat i HDMI mode). Der er tale om Yousee kabelTV.

Jeg har svært ved at forstå dette. Nogen der har et bud på en forklaring eller hvordan det kan afhjælpes ?

Tak,

Martin
Til top
kilderik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Juni-2011
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2011 kl. 12:17
Hej Martin

Det digitale signal (HDMI) kører på et andet frekvensområde end det analoge signal (loopback) og stiller større krav til coax-kablerne frem til dit fjernsyn. Det kan derfor enten være fordi dit signal  ikke er tilstrækkeligt forstærket eller at dit kabel er af for dårlig kvalitet. Du kan undersøge det ved at flytte din digitale boks (og tv) hen til det sted hvor kabeltv kommer ind i huset og tilslutte inden eventuel signalforstærker og/eller splitter. Hvis signalet er ligeså dårligt her, skal du kontakte Yousee og bede dem kigge på det - ellers kræver det nok en forstærkning/ny kabelføring inde i huset.

Med andre ord: Der er med stor sandsynlighed ikke noget galt med boksen.Wink
 
Vh. Peter
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu