Print side | Luk vindue

Denver DCB-109HD besynderlige signalproblemer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97228
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 08:16

Emne: Denver DCB-109HD besynderlige signalproblemer
Skrevet af: phipe
Emne: Denver DCB-109HD besynderlige signalproblemer
Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 17:48
Hej!

Jeg er den semiglade ejer af en Denver DCB-109HD boks. Jeg har forbundet boksen til antenneudtaget med et coax til f-stik kabel og forbundet mit TV til loop-through'en via normalt coax til coax kabel. Derudover et HDMI kabel til TV'et. Denver boksen kører seneste firmware og har derudover enabled loop-through forstærkning i menuen.

Det besynderlige er at TV'ets signal er ganske fint hvis jeg blot ser TV (omend forbundet gennem Denver boxen) - mens TV-signalet er elendigt når jeg ser TV eller forsøger at optage gennem Denver boxen (TV'et sat i HDMI mode). Der er tale om Yousee kabelTV.

Jeg har svært ved at forstå dette. Nogen der har et bud på en forklaring eller hvordan det kan afhjælpes ?

Tak,

Martin

Svar:
Skrevet af: kilderik
Skrevet den: 01-Juni-2011 kl. 12:17
Hej Martin

Det digitale signal (HDMI) kører på et andet frekvensområde end det analoge signal (loopback) og stiller større krav til coax-kablerne frem til dit fjernsyn. Det kan derfor enten være fordi dit signal  ikke er tilstrækkeligt forstærket eller at dit kabel er af for dårlig kvalitet. Du kan undersøge det ved at flytte din digitale boks (og tv) hen til det sted hvor kabeltv kommer ind i huset og tilslutte inden eventuel signalforstærker og/eller splitter. Hvis signalet er ligeså dårligt her, skal du kontakte Yousee og bede dem kigge på det - ellers kræver det nok en forstærkning/ny kabelføring inde i huset.

Med andre ord: Der er med stor sandsynlighed ikke noget galt med boksen.Wink

Vh. Peter

Print side | Luk vindue