recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lg harddisk recorder HR550c modtaget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lg harddisk recorder HR550c modtaget

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
Mugge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Marts-2004
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mugge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af MartinSN MartinSN skrev:

Angående kopi af video filer til USB disk.

Jeg har læst lidt i bruger manualen til HR-550C.

Under afsnittet 'Sådan kopierer du fil(er)/mappe(r) fra det interne harddiskdrev til en USB lagringsenhed’ får jeg det indtryk at det godt kan lade sig gøre at lave en kopi så længe optagelsen ikke er kodet (kræver brug af CI slot).

Der står til sidst i dette afsnit ’Du kan ikke kopiere en optaget titel fra en betalingskanal (CI, CI+)’

Er der nogen som har prøvet at lave en kopi af en ikke kodet optagelse?

 
Jeg tillader mig lige at hive denne frem igen.
Er der nogen der har prøvet om det rent faktisk kunne lade sig gøre at eksportere optagelser ud på en usb?
Til top
VestDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juni-2010
Sted: Danmark , Odens
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VestDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Mugge Mugge skrev:

Oprindeligt skrevet af MartinSN MartinSN skrev:

Angående kopi af video filer til USB disk.

Jeg har læst lidt i bruger manualen til HR-550C.

Under afsnittet 'Sådan kopierer du fil(er)/mappe(r) fra det interne harddiskdrev til en USB lagringsenhed’ får jeg det indtryk at det godt kan lade sig gøre at lave en kopi så længe optagelsen ikke er kodet (kræver brug af CI slot).

Der står til sidst i dette afsnit ’Du kan ikke kopiere en optaget titel fra en betalingskanal (CI, CI+)’

Er der nogen som har prøvet at lave en kopi af en ikke kodet optagelse?

 
Jeg tillader mig lige at hive denne frem igen.
Er der nogen der har prøvet om det rent faktisk kunne lade sig gøre at eksportere optagelser ud på en usb?

Jeg har lige prøvet at kopier en optagelse fra tv2 over på min fat32 disk, og der var ingen problemer med dette.

Den er gemt i .ts format med Mpeg 2 transport stream
Til top
thohei Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-November-2007
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thohei Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 19:06
Citat: Den er yousee og Stofa godkendt på DVB-C tuneren, og jeg går ud fra at den også er boxer godkendt.
Der er plads til et kort i maskinen også, således at man kan se kodet programmer.


Jeg ville gerne bruge sådan en HR550C med et kommende Boxer-abonoment.  Umiddelbart er den ikke godkendt ifgl Boxers hjemmeside.  Hvordan er det generelt med det? - kan man /kun/ bruge Boxer-godkendte bokse med deres kort, eller er der nogel objektive kreterier der skal være opfyldt og så ved man det virker?
På forhånd tak for svar.
Thomas
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 19:14
 
 Et Boxer CA og kort, så kører det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
thohei Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-November-2007
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thohei Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Et Boxer CA og kort, så kører det.

/Ved/ du det?  For så er det den maskine jeg skal have.

Og et helt newbie spørgsmål.  Skal det kort fra Boxer have en eller anden adapter det skal sidde i, eller går det lige ind i Hardiskrecorderen?
Samme spørgsmål hvis man skal have kortet i tv'et: kræver det en adaptor?
Thomas
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2011 kl. 23:40
 
 For at kunne bruge kort, så skal man have et CA modul til det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
thohei Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-November-2007
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thohei Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 For at kunne bruge kort, så skal man have et CA modul til det.

Og så vil HR550C virke med Boxer?


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2011 kl. 00:08
 
 Hvis det er et Boxer CA modul, og et Boxer kort.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
per olsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér per olsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 13:15
Hej Hampeter
 
Du skriver..1 Scart og 1 HDMI(out) så det er altså ikke muligt at tilslutte sin sat modtager i scart og optage ned på USB ?...Skal USB være FAT32 ? er der ikke noget med at en Harddisk med FAT32 ikke kan være så stor ? det du har optaget ned på USB er det muligt at lægge ned på en DVD skive på sin PC ?
 
mvh Per
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 13:46
 
 
Oprindeligt skrevet af per olsen per olsen skrev:

 1 Scart og 1 HDMI(out) så det er altså ikke muligt at tilslutte sin sat modtager i scart og optage ned på USB ?
 
Der er ganske sikkert, som på andre enheder af samme slags, ikke muligt at optage fra externe enheder. Kun fra den/de Tuner(e) der er i den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af per olsen per olsen skrev:

det du har optaget ned på USB er det muligt at lægge ned på en DVD skive på sin PC ?
 
 
Ja, med et egnet konverterings- og/eller authoringprogram er det selvfølgelig muligt.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af VestDK VestDK skrev:

Du kan ikke finde nogen maskiner som kan optage på dvb-c med mulighed for at kunne flyttet optagelsen over på din pc ud over hvis du laver en løsning med et mediecenter/htpc og en tv tuner der til, så kan du.
Dreambox8000 , Abcom IP9000 og andre DVBC plug'n'play optagere med flere tunere, kan dette, da signalet lagres EFTER det er dekodet.. så ikke korrekt.. men mange vælger ikke disse bokse grundet de er en del sværrere at konfigure men bagefter er de altså så det bedre..
 
optagelser kan flyttes precis som forklaret lige før dette indlæg da de ligger i .ts format. men altså en lidt mere special boks, men prisen er vist stadig der omkring de 3K (IP9000)
 
edit:
De kan ikke optage SCART el. HDMI input.. der er INGEN nuværende optagere som kan udføre konvertering til et mpeg format realtime og gemme det (udover pc'r?)


Redigeret af pendec - 27-Juli-2011 kl. 14:35
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu