recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kontant på DR1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKontant på DR1

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

@rigo

Det er muligt at få Viasat ved nogle af Waoo selskaberne (måske dem alle? Men Østjysk Energi har muligheden) http://www.oestjysk-energi.dk/fiberbredbaand-viasat

 
Man kan KUN vælge FastTv i det tidlilgere DONG område og dermed ikke Viasat.
Min pointe er bare at der burde være flere udbydere. Om det så et Waoo, YouSee eller andre er for så vidt ligegyldigt.
 
Det er bare trist at konstatere at det kun er i TDC's fibernet at de øvrige spillere ikke ønkser at købesig ind, og det siger vel noget om at prisen er for høj.
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


Sandheden er vel en kombination af de to ovenstående udsagn. Priserne for at komme "ind over" på TDC's net er åbenbart fastsat så højt at ikke en eneste udbyder i praksis har lyst til at udbyde de samme produkter på TDC's fibernet, som de har på f.eks energiselskabernes internet. Det siger da i sig selv en del skulle jeg mene.


Prisen for at komme ind over er der andre der har sat et loft for, det er ikke TDC der bestemmer. TDC er ikke en gavebod, derfor tager de sandsynligvis maksimumprisen der er tilladt.


Klaus
Til Klaus
 
Jeg kan kun se at folk med interesse i TDC kan forherlige denne praksis, har vi en TDC ansat i tale her? Så ville det være rart at få det frem i lyset!
 
 
BS
Det er også min mistanke LOL For det er da det ren nonsense at der kun er en leverandør i TDC nettet, og de øvrige net rundt om i landet har flere leverandører.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Det er også min mistanke


Det behøves du ikke at mistænke. Mit job er at være problemløser i en mindre afdeling i en stor virksomhed. intet af det har med hverken lyd eller billede at gøre, dete er ren hobby.

Jeg syntes at det er uheldigt at der ikke er flere udbydere i nettet. Men modsat visse andre, har jeg ikke blind for, hvordan verden hænger sammen - også økonomisk.

Det er ikke uden grund at flere af fiberleverandørerne har været på vej på røven, eller blot givet dundrende underskud. Mange af dem er "heldigvis" bundes sammen med et energiselskab og dermed kanaliserer de penge fra en drift over i en anden (hvilket i følge min hukommelse for øvrigt er ulovligt, når det drejer sig om el-selskaber). En udvikling jeg ikek bryder mig sønderligt om, da det dækker over fejlinvesteringer.

Det er åbenbart meget populært at "disse" TDC.........

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Det er også min mistanke


Det behøves du ikke at mistænke. Mit job er at være problemløser i en mindre afdeling i en stor virksomhed. intet af det har med hverken lyd eller billede at gøre, dete er ren hobby.

Jeg syntes at det er uheldigt at der ikke er flere udbydere i nettet. Men modsat visse andre, har jeg ikke blind for, hvordan verden hænger sammen - også økonomisk.

Det er ikke uden grund at flere af fiberleverandørerne har været på vej på røven, eller blot givet dundrende underskud. Mange af dem er "heldigvis" bundes sammen med et energiselskab og dermed kanaliserer de penge fra en drift over i en anden (hvilket i følge min hukommelse for øvrigt er ulovligt, når det drejer sig om el-selskaber). En udvikling jeg ikek bryder mig sønderligt om, da det dækker over fejlinvesteringer.

Det er åbenbart meget populært at "disse" TDC.........

Klaus
Og denne store virksomhed er ikke TDC? De har også andet end lyd og billede!
 
Hvorfor tror du folk dizz'er TDC? Kunne der være en grund?
 
BS
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


Sandheden er vel en kombination af de to ovenstående udsagn. Priserne for at komme "ind over" på TDC's net er åbenbart fastsat så højt at ikke en eneste udbyder i praksis har lyst til at udbyde de samme produkter på TDC's fibernet, som de har på f.eks energiselskabernes internet. Det siger da i sig selv en del skulle jeg mene.


Prisen for at komme ind over er der andre der har sat et loft for, det er ikke TDC der bestemmer. TDC er ikke en gavebod, derfor tager de sandsynligvis maksimumprisen der er tilladt.


Det underbygger også på bedste vis min pointe om at infrastruktur og udbuddet aldrig burde være på samme komercielle hænder. Det er åbenlyst skidt for konkurrencen med den slags quasi-monopoler. Som minimum trænger den politiske aftale i lyset af virkelighedens beskaffenhed således til at maksimumsprisen reguleres ned, siden TDC åbenbart ikke selv kan finde ud af det, eller har lyst til det. For det er jo faktum at der er mange flere udbydere på energi-selskabernes eller Global Connects firbernetværk. (og sidstnævnte har oven i købet sund forretning og vækst på området). Der må jo være en grund til at disse samme udbydere fravælger at gå ind på TDC's fibernetværk, mens de gladeligt opererer på andres fibernetværk. Jeg kan ikke se hvad det skulle være ud over forretningsbetingelserne og prisen for selskaberne, kan du?


Redigeret af TBC1 - 26-Maj-2011 kl. 14:46
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Og denne store virksomhed er ikke TDC?


Nej!

 
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Hvorfor tror du folk dizz'er TDC? Kunne der være en grund?


Ja, det er store og stygge og vil kun stjæle fra alle os andre.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:44
@Klaus


Fiberforretningen er en rigtig dårlig forretning når man ser på den korte bane, men elselskaberne har typisk ikke tradition for at handle blot 1-2 kvartalsregnskaber ud i fremtiden, som f.eks. TDC har det. For dem drejer det sig om investeringer der er 10-15-20 år ude i fremtiden. TDC er en virksomhed som allerhelst vil blive solgt fra af investorerne, men som markedet er i telebranchen, så er teleselskaberne ikke så hotte mere som de har været. Derfor vil de minimere deres tab, og ikke investere yderligere. Der kommer først en fiber satsning fra TDC når DSL markedet er udtømt for muligheder.

Opkøbet af Dongs net var for at opretholde status quo, og de handlede helt fornuftigt hvis man ser med investorernes optik. Men for et land der i den grad er afhængig af IT baserede forretningsområder er jeg ikke sikker på at det har været så god en handel.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Det underbygger også på bedste vis min pointe om at infrastruktur og udbuddet aldrig burde være på samme komercielle hænder.


Det har aldrig været andet.

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Det er åbenlyst skidt for konkurrencen med den slags quasi-monopoler. Som minimum trænger den politiske aftale i lyset af virkelighedens beskaffenhed således til at maksimumsprisen reguleres ned, siden TDC åbenbart ikke selv kan finde ud af det, eller har lyst til det.


De tager kostprisen. DONG's net er dyrt at drive (siden DONG heller ikke kunne får det til at løbe rundt). Vil du have at ejerne af fibernet skal tabe penge på at leje deres net ud?

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

For det er jo faktum at der er mange flere udbydere på energi-selskabernes eller Global Connects firbernetværk. Der må jo være en grund til at disse samme udbydere fravælger at gå ind på TDC's fibernetværk, mens de gladeligt opererer på andres fibernetværk. Jeg kan ikke se hvad det skulle være ud over forretningsbetingelserne og prisen for selskaberne, kan du?


Prisen - selvfølgelig. Havde jeg købt en underskudsgivende virksomhed ville jeg da forsøge at rette op på den, frem for at blive ved med at smide penge ud af vinduet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

Opkøbet af Dongs net var for at opretholde status quo, og de handlede helt fornuftigt hvis man ser med investorernes optik. Men for et land der i den grad er afhængig af IT baserede forretningsområder er jeg ikke sikker på at det har været så god en handel.


Så du mener at staten burde have købt nettet - eller?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:55
@Klaus

Staten ejer det meste af Dong - så staten ejede skam det fibernet.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Og denne store virksomhed er ikke TDC?


Nej!

 
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Hvorfor tror du folk dizz'er TDC? Kunne der være en grund?


Ja, det er store og stygge og vil kun stjæle fra alle os andre.

Klaus
Du skriver et NEJ sort på hvidt og det må jeg tro på. Du udøver ellers en del reklame for foretagenet i denne tråd.
 
Det andet svar siger vist mere om ham der udtaler sig, end om TDC Wacko
 
BS
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

Staten ejer det meste af Dong - så staten ejede skam det fibernet.


Er det så svært at svare på spørgsmålet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu