recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - opensouce or not
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketopensouce or not

 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 19:36
Henrik.
 
Problemet opstår når du har brugt en masse tid på, at lave den feeeede præsentation, det lækre slagsbrev el. lign. Når du så åbner det i MS Office på jobbet, så er din formattering helt fuck*** up, da det "alternative" Office program du lavede det i, ikke heeeelt følger standarden....
 
M.v.h.
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 19:31


Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at betale for noget hvor der er et åbent og gratis alternativ der kan 98% af det samme (af den funktionalitet jeg bruger)... og jeg gider ikke beskæftige mig med pirat-software.

Jeg har nu kørt OpenOffice i 3 år og det virker fint for mig... endda når vi snakker kompatibilitet med de MS Office jeg er tvunget til at bruge på jobbet.

Jeg skal snart undersøge det der moderne Libre Office Tongue

Længe leve Open Source og valgfrihed !!!


Redigeret af Henrik K Kristensen - 29-Maj-2011 kl. 19:32
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Der skulle der ikke være nogen problemer i følge libre selv.


"Der skulle", skulle der være problemer med det i OpenOffice, i følge OpenOffice selv?

Jeg tror bar at jeg beholder min gamle Office 2007!


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 19:27
Jeg har set det med diverse Office-udgaver. MS Office var overlegent den mest kompatible med ODF-formatet.
 
M.v.h.
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 19:27
Henrik, hvad nu hvis at libreoffice blev det f9ørende. Ville du stadig bruge MS Office?
Et lille scenarie
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 19:25
Men har du prøvet med libreoffice så
Der skulle der ikke være nogen problemer i følge libre selv.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 19:11
Openoffice understøtter ikke altid ODF-formattet korrekt, når det gælder formattering! SÅ derfor vil jeg til hver en tid vælge MS Office.
 
M.v.h.
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 15:05
@dp89: i stedet for du gemmer i docx kan du da bare gemme i odf på MS Office, så har da ingen problemer.

Vi er vane mennesker, men libreoffice kan det sammen som MS Office, så der handler om de skal være bedre til at snakke med docx. Hvis man vil kører med docx formatet. Synes dog at odf er bedre.

Libreoffice og Open Office, ser gammeldags ud, men jeg synes det er nemmere
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 14:31
Pdf læses og skrives i dag med et utal af programmer fra forskellige producenter, så det er et rigtigt dårligt eksempel.

Desuden fatter jeg ikke, at nogen frivilligt kan mene, at det er bedst at gøre adgangen til egne data afhængigt af en enkelt producents luner. Det er frivillige slavebinding. Åbne standarder findes netop for at undgå, at nogen - endda ufrivilligt - kommer i den situation.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 14:07
Angående at Microsoft foretrækker deres eget dokumentformat er det vel højst sandsynligt fordi de derved kan sikre den "brugeroplevelse" som de designer programmer osv med. Når man deler standarder vil problemet i nogle tilfælde jo opstå når hver enkelt producent begynder at lave deres egne funktioner osv.
I bund og grund ville det letteste nok være hvis alle brugte samme program, både hvad angår udveksling af filer/dokumenter og når man skal hjælpe hinanden. Og så er jeg ret så ligeglad med om det er Google, Adobe, Apple, MS, IBM, Mozilla eller en helt tiende der har lavet programmet. Sjovt nok er .pdf vist også nærmest blevet standarden når de gælder dokumenter som folk ikke skal kunne redigere i, når alle overholder standarderne så burde resultatet se ens ud hos alle hvilket vel må være noget af det vigtigste, i feks rapporter er der jo ikke heldigt hvis al tekst og figurer ikke er der hvor "forfatteren" placerede det.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 14:06
@T-Duck
Som almindelig (privat) bruger: Nej
Som avanceret (prof) bruger: Ja

/B
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 14:00
jeg må indrømme at jeg foretrækker de nyere versioner af Office over OpenOffice fordi de efter min mening er mere brugervenlige og når dem man typisk på skolen laver projekter med også arbejder i Office så slipper man for at konvertere frem og tilbage. Har i hvertfald for nyligt haft bøvl med udveksling af en rapport mellem .docx og .odf fordi den efter at have været igennem .odf pludseligt var noget galt med layout og de beskæringer jeg havde lavet af billeder i .docx virkede ikke længere og derfor var det hele af feks screenshots pludseligt synligt.

Men generelt er folk meget vanemennesker og vil helst bruge det som man er "vokset op med", min mor var heller ikke i starten begejstret for at skifte fra WordPerfect til MS Word.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu