recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Humax BXR HD+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anmeldelse af Humax BXR HD+

 Besvar Besvar Side  <1 3132333435 40>
Forfatter
Besked
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 13:53
OK, tak for det, så det ellers lige som en mulighed da køkkenradioen er i stykker i øjeblikket og TV'et måske kunne tage over.
 
mvh
Allan
 
Til top
flemmingjensens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-November-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemmingjensens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 00:12

Oprindeligt skrevet af Prlar Prlar skrev:


Oprindeligt skrevet af 2650 2650 skrev:

Er der nogen som har haft held med at få ægte surround sound ud af Humax (fra DR HD)?


Jeg havde det samme problem da jeg lige havde fået Humax, men fik det løst. Se mit indlæg side 12 i denne tråd.

Og lige præcis derfor skrev jeg et tidligere indlæg, om at en ellers god tråd, var ved at blive ødelagt som opslagsværk af "spam".
Folk gider ikk at bladre igennem dem alle.

Ved nogen egentlig, om man kan ændre optagelses kvaliteten, så man sparer plads, ved f.eks optagelse af HD kanaler. De sluger hurtigt plads på disken. :-)
Mvh. Flemming
Til top
jens57 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Januar-2012
Sted: odder
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jens57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 08:47

hej alle

favoritkanaler igen

jeg er ny bruger og denne tråd er bare lang , men på s23 fandt jeg løsningen

jeg foreslår at den som har lyst og overskud "piller" løsninger til bestemte problemer ud og kopierer dem over i en ny tråd

problem 1 :

der er oprettet en favoritliste men maskinen viser ikke favavoritkanaler automatisk og der er ingen løsninger i brugervejledningen som virker

løsning 1 :

Tryk på LIST

Tryk pil til højre indtil du står i den favorit liste du ønsker

Tryk på OK tasten 2 gange !! - for at gemme valget

tro mig. Allan Jensen er ikke den eneste. Mine favorit kanaler fungerede perfekt før. Så var det vist at jeg trykkede på knap 2 = tv2 som jeg ikke har. Så var favoritlisten væk. Først gik det godt med at redigere inde på favoritlisten, men så var jeg inde og rette og fik trykket forkert et utal af gange og så var favritlisten borte som startlisten. Så denne Allans løsning er vigtig at vide for alle som ikke har klæbehjerne og "bare" trykker på knapperne for at se hvad der sker. Det turde Allan Jensen også og tak for det. Smile

Som før sagt af andre : softwaren er ikke helt ok og det lader til at der er et par "hemmeligheder" som altså ikke er almindeligt kendt.

Konklusion : Hvis du ikke er sikker på at den gemmer ordentligt så tryk for en sikkerheds skyld :

2 gange på OK for at gemme. Thumbs Up

og til Humax : nu må I gerne oppe jer. Og hvis der er flere hemmeligheder så vil vi have dem. Smile

hilsen Jens

PS 

Jeg købte denne maskine for også at kunne optage fra AV Smile – hvilket den jo ikke kan Cry.

Kender nogen et trick, en konverter fra AV til DVB-T el lign ?

Jeg ved der findes konvertere i England men er mpeg formatet i orden ? prisen var ikke listet !

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 09:06
Til top
jens57 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Januar-2012
Sted: odder
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jens57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 09:20

tak for din henvisning Smile

men løsningen med at trykke 2 gange på Ok er heller ikke at finde her - og den virker !

den med at skifte kanal har jeg ikke prøvet og det er da lettere at huske : tryk ok 2 gange.

venlig hilsen jens

Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af jens57 jens57 skrev:

tak for din henvisning Smile

men løsningen med at trykke 2 gange på Ok er heller ikke at finde her - og den virker !

den med at skifte kanal har jeg ikke prøvet og det er da lettere at huske : tryk ok 2 gange.

venlig hilsen jens

 
Hej Jens
 
Det syntes jeg også, hvorfor gøre det svært når det kan gøres let.
 
Se i øvrigt mit indlæg på side 30 (nr. 2 indlæg).
 
Bemærk at der er 3 tråde i gang om Humax bokse:
 
 
 
mvh
Allan
 
 
 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 10:17

Jeg købte denne maskine for også at kunne optage fra AV Smile – hvilket den jo ikke kan Cry.

Kender nogen et trick, en konverter fra AV til DVB-T el lign ?

Jeg ved der findes konvertere i England men er mpeg formatet i orden ? prisen var ikke listet !

Den har aldrig kunnet optage fra AV.
 
Hvorfor bruger du ikke en PC til at optage dine analoge signaler?
 
 
 
 
 
 


Redigeret af Mufti - 12-Februar-2012 kl. 10:19
Til top
jens57 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Januar-2012
Sted: odder
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jens57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 15:23

tak for svar

jeg har desværre udtrykt mig noget uklart.

vi har en sony RDR-HXD870 - fin maskine med HD og det hele, men harddisken er lige lille nok.

derudover har den mpeg2, men den optager fint via AV signal

så har vi en viasat modtager og jeg ville atså ikke have en viasat hd boks

sagerne står i stuen hvor der er en del forstærker grej 

tv-et er med billedrør

ingen pc

det er primært min kone som skal betjene sagen og sonyen som må siges at være ultimativt brugervenlig . selv den har min kone svært ved at bruge.

i min naivitet havde jeg slet ikke tjekket humaxen for AV indgang, men udpakningen gjorde mig da lidt urolig osv.

jeg vil nu heller ikke sige at humaxen er ubetinget brugervenlig. mht forklaring mht favoritkanalerne synes jeg at den er noget uklar.

det fremgår ikke helt klart at den faktisk skal kunne tænde med favoritkanaler.

og så alle de underlige ting man skal gøre for at kanalerne bliver der

men nu har jeg den altså og hvad angår film ser vi mest tv1000.

her er boxer ikke et alternativ

og så var det altså her til morgen jeg bare lige skulle finde ud af hvordan jeg optager med den.

den endte med et par timers frustration over at favoritkanalerne forsvandt

men pt beholder jeg den lidt endnu

så hvis nogen ved noget er svar velkomne, men PC er ikke en option

venlig hilsen jens Smile

Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 16:57
Beklager meget hvis følgende har været behandlet før i en af de efterhånden mange tråde om Humax'en.

Jeg oplever undertekstproblemer på min boks. Primært på optagelser, og livetv på DR HD. Modtager via DVB-T.

Jeg kan forstå at det hænger sammen med den måde som DR nu sender undertekster ud på et seperat stream, og ikke som "brændt" i udsendelsen.

Er der en måde at fikse problemet på? Og er det et boks, eller DR, problem?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 19:27
Det er helt sikkert et Box problem. Har ingen problemer med DVB undertekster på min Triax 405
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er helt sikkert et Box problem. Har ingen problemer med DVB undertekster på min Triax 405
 
 
Så vidt jeg ved kan du jo heller optage på Triax 405. Undertekstproblemerne, der tales meget om for tiden, er kun tilstede på optagelserne (og for det meste fra DR1 og DR HD) og ikke på live tv.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er helt sikkert et Box problem. Har ingen problemer med DVB undertekster på min Triax 405
 
 
Så vidt jeg ved kan du jo heller optage på Triax 405. Undertekstproblemerne, der tales meget om for tiden, er kun tilstede på optagelserne (og for det meste fra DR1 og DR HD) og ikke på live tv.
Jamen hvis der kun er problemer på optagelserne, er det vel bevis nok på at det er boxen - eller hur?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3132333435 40>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu