recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Humax BXR HD+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anmeldelse af Humax BXR HD+

 Besvar Besvar Side  <1 3435363738 40>
Forfatter
Besked
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 15:46
[/QUOTE]
 
Prøv at kontakte importøren "MAX Nordic" direkte, eller skriv om problemet her:
 
 
Noget kunne tyde på at det har noget at gøre med softwaren.
 
 
[/QUOTE]
 
Næ, det er der da ingen grund til, da det jo også kan være mig selv der har fjumret med fjernbetjeningen og det skal Humax'en da ikke have skyld for i så fald.
 
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 16:17
 
Ja!!! Måske er det fejl 40 Wink


Redigeret af kanvas - 10-Marts-2012 kl. 16:18
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
maavenz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2010
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maavenz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 11:39
Jeg er sindssygt frustreret over min Humax BXR HD+. Hver gang jeg har sat den til at optage et program, kan mit Samsung UE46C8705 og Humaxen ikke finde hinanden bagefter. Programmet er blevet optaget men TV'et siger at signalet mangler. Når jeg går i source er den HDMI-indgang som Humaxen er tilsluttet, ikke aktiv, og jeg kan simpelthen ikke gøre den aktiv på nogen måde. Jeg må tage strømmen fuldstændigt flere gange forbindelsen bliver genoprettet. Jeg har prøvet forskellige HDMI kabler.Synes ellers at Humaxen er fed og at den har en høj WAF, men konen er forståeligt nok træt af at hun ikke kan bruge TV'et, hvis jeg ikke lige er til stede, og jeg sidder som regel og river mig i håret af frustration over at jeg ikke kan forstå hvad der er galt.
Er der nogen som har et bud på hvad der går galt for mig.
Bedste hilsner
Mogens
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 14:09
Der er helt sikkert en HDMI opsætning menu på dit Samsung tv.
 
Gå ind her og slå alt fra der hedder autosluk, kontrol til HDMI osv.
 
 
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 21:52
Her på det sidste har jeg oplevet at boksen simpelthen hænger når jeg starter med at skulle til at se TV.
Jeg kan hverken tænde, slukke eller skifte programmer med fjernbetjeningen eller direkte på boksen.
Der er intet andet at gøre for at få liv i den igen end at slukke og tænde for strømmen på kontakten bagpå boksen.
Det kan oplyses at boksen altid står i standby.
i øvrigt er det ikke alene Humax boksen men også en Sagem boks jeg har stående der gør det - de har begge Boxer kort isat.
Nogen der har ide om hvorfor ?
 
Til top
flemmingjensens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-November-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemmingjensens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Allan Jensen Allan Jensen skrev:

Her på det sidste har jeg oplevet at boksen simpelthen hænger når jeg starter med at skulle til at se TV.
Jeg kan hverken tænde, slukke eller skifte programmer med fjernbetjeningen eller direkte på boksen.
Der er intet andet at gøre for at få liv i den igen end at slukke og tænde for strømmen på kontakten bagpå boksen.
Det kan oplyses at boksen altid står i standby.
i øvrigt er det ikke alene Humax boksen men også en Sagem boks jeg har stående der gør det - de har begge Boxer kort isat.
Nogen der har ide om hvorfor ?
 

Nej ingen ide, men jeg har også lign problem på min datters tv med boxerkort i. Det låser totalt, og strømmen skal også hives før det igen kan fungere.
Tror det er boxerkortene der kan drille.
Har forresten også problemer med at afkode kanaler på min Humax.
Den kommer ofte og fortæller at der ikke er kort i læseren, ellers at jeg ikke abonnere på denne kanal.
Men oftest på disney og tv2film.
Alle mine tre kort gør det, og når jeg så har fået beskeden 6 til 8 gange, bliver der konstant sort skærm. Jeg kan så tage kortet ud og sætte det i et andet tv i huset, og vupti der er billede med det samme. Kortet ud igen og ned i min humax, og så kører det igen nogle dage.
Virker som om at Humax ikke opdaterer kortkoder rigtigt.
Nogen som kender til denne fejl.??

Boxer kunne ikke hjælpe, da Humax ikke er en af deres modtagere. Men de guidede mig til at jeg skulle lave en fabriksinstilling og nulstille modtageren. Men hjalp ikke...
Mvh. Flemming
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 19:27
Ja det kunne godt tyde på at Humax kan have et problem med at opdatere boxerkortet
Lignende problem omtales her:
 
Til top
RasmusGlud Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-April-2012
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RasmusGlud Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Ja det kunne godt tyde på at Humax kan have et problem med at opdatere boxerkortet
Lignende problem omtales her:


Ja, der er tilsyneladende (eller muligvis) problemer med nye Boxer-kort og Humax-bokse. I tråden du henviser til, har jeg netop afgivet et svar med mine observationer. Af hensyn til folk, som mig selv, de ikke magter at holde styr på 500 tråde i samme browser-vindue, poster jeg også svaret her:


Oprindeligt skrevet af http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108051&PN=4&title=boxer-tv2-kortfejl http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108051&PN=4&title=boxer-tv2-kortfejl skrev:


Mit setup består af Boxer Mix + Boxer Sport (TV2 Sport + Canal 9) med et hovedkort og to ekstra kort, hvor hovedkortet yderligere har Canal+ kanaler tilvalgt. Hovedkortet sidder i en Humax BXR-HD+ og de to ekstra kort sidder i hver deres Humax BXR-HD, altså samme modtagerbokse som alle andre i denne tråd. Alle kort er fra 2012 og købt på samme tid. Problemet synes at være værst på hovedkortet, men det er selvfølgelig også der, vi ser fjernsyn mest (jeg har ikke testet ekstra kortene over længere tid endnu).

Jeg bor 18,3 km nord for Hadsten senderen (Østjylland), ca. 12 km vest for Randers, og har en gammel almindelig Yagi-lignende husantenne som sidder oppe på loftet under taget og peger i korrekt retning. Dette giver mig en signalstyrke på 90-100 % og en kvalitet på 100 %, hvilket ifølge Boxer (via telefon) er ALT for vildt - jeg skal dæmpe det! Dette har jeg så prøvet, og problemet eksisterer stadig ved signalstyrke på ca 70 %.

Indtil videre har jeg registreret problemet på følgende kanaler:
- TV2 (Østjylland) (CH 24)
- TV2 News (CH 56)
- Canal 9 (CH 24)
- Discovery Channel (CH 56)

Jeg har desuden lavet en anden interessant observation:

Når boksen har været slukket helt i en periode, kan jeg se programmerne problemtfrit i ca. 20 min, hvorefter udfaldende begynder. Herefter kommer og går fejlmeddelsen på skærmen og live-udsendelsen skiftevis med 20-30 sek. mellemrum, når man bliver på kanalen. At skifte kanal og vende tilbage "tvinger" for det meste live-udsendelsen tilbage, hvorefter man igen har 20 sek. TV. Dette trick virker dog ikke altid. Skifter man derimod til en anden kanal i en længere perioden og vender tilbage til en "defekt" kanal (f.eks. Canal 9) senere kan man faktisk se live-udsendelsen problemfrit i op til 5 min.

Jeg har som antydet også registreret udfald på ekstra kortene, men om problemet er ligesom voldsomt, har jeg svært ved at vurdere. Men jeg må konkludere, at kortene nok ikke fejler noget, da jeg nægter at tro, at jeg har fået hele tre defekte Boxer-kort. Ligeledes har jeg også meget svært ved at tro, at jeg har hele tre defekte Humax-bokse.

Jeg har svært ved at tro, at signalet er problemet, men det kan vel kun en autoriseret radio/TV-mand måle.

Jeg synes umiddelbart, at teorien med at problemet skyldes en konflikt mellem nye Boxer-kort og Humax-bokse virker mest realistisk, da alle der oplever problemet har Humax-bokse og at én bruger har registreret problemetfrit TV med et gammelt Boxer-kort, hvor hans nye kort gav problemer.




Redigeret af RasmusGlud - 02-April-2012 kl. 23:21
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 08:00
Er der nogen der bruger Humax fjernbetjening til at betjene TV`et.?
Og hvis der er ,hvordan virker det?
 
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af RasmusGlud RasmusGlud skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Ja det kunne godt tyde på at Humax kan have et problem med at opdatere boxerkortet
Lignende problem omtales her:


Ja, der er tilsyneladende (eller muligvis) problemer med nye Boxer-kort og Humax-bokse. I tråden du henviser til, har jeg netop afgivet et svar med mine observationer. Af hensyn til folk, som mig selv, de ikke magter at holde styr på 500 tråde i samme browser-vindue, poster jeg også svaret her:

 
Måske skulle man spørge dem med Humax-bokse og som modtager boxerkanaler om der er nogle af dem der IKKE har oplevet disse problemer.
 
Det kunne jo være at visse bokse er fejlbehæftede og at det dermed ikke er et generelt problem med Humax ?
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 08:21
Hej.
Har en Humax HD+,og efter lidt startproblemer i går,kører det fint i dag. ( På hoved kort )
Har dog ikke prøvet med Extra kort endnu.
Mvh

Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Er der nogen der bruger Humax fjernbetjening til at betjene TV`et.?
Og hvis der er ,hvordan virker det?
 
 
Jeg bruger også fjernbetjeningen til mit TV og gamle DVD/harddiskoptager og det virker meget fint.
Jeg har ikke problemer med mine Boxer kort overhovedet, så hvad det er der giver dig problemer er for mig en gåde.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3435363738 40>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu