recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Oppo BDP-95 topmodel blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Oppo BDP-95 topmodel blu-ray

 Besvar Besvar Side  <1 23456 16>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen du må da gerne fortælle mig hvor jeg vrøvler - det gør jeg jo jævnt hen


Nu er Jonas jo godt i gang, men: Dét vi eventuelt kan tale om er om overførslen af lyden bør ske analogt eller digitalt. Din "analoge lyd" (analog overførsel) bliver jo digitaliseret i forstærkeren, derfor giver det ikke mening at kalde det "analog lyd".

Lyd er iøvrigt altid analogt. Digital lyd findes ikke. Men dét er ordkløveri - pointen er at selv om du overfører lyden analogt, så bliver det digitaliseret i forstærkeren, og derfor er det ikke "analog lyd", uanset hvordan man så end definerer dét begreb.
Jeg mener du ved en tidligere lejlighed har udtalt at den analoge overførsel godt kan fortsætte igennem recieveren uden digitalisering. Korrekt me if I'm wrong Smile
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen det er vi da ikke uenige om, hvad skulle jeg ellers have gjort? 


Ladet være med at kalde det analog lyd...
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg mener du ved en tidligere lejlighed har udtalt at den analoge overførsel godt kan fortsætte igennem recieveren uden digitalisering. Korrekt me if I'm wrong Smile


Ikke på en Anthem, nej (og dén her gang er jeg sikker Wink)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Jamen du må da gerne fortælle mig hvor jeg vrøvler - det gør jeg jo jævnt hen


Nu er Jonas jo godt i gang, men: Dét vi eventuelt kan tale om er om overførslen af lyden bør ske analogt eller digitalt. Din "analoge lyd" (analog overførsel) bliver jo digitaliseret i forstærkeren, derfor giver det ikke mening at kalde det "analog lyd".

Lyd er iøvrigt altid analogt. Digital lyd findes ikke. Men dét er ordkløveri - pointen er at selv om du overfører lyden analogt, så bliver det digitaliseret i forstærkeren, og derfor er det ikke "analog lyd", uanset hvordan man så end definerer dét begreb.

Jeg mener du ved en tidligere lejlighed har udtalt at den analoge overførsel godt kan fortsætte igennem recieveren uden digitalisering. Korrekt me if I'm wrong Smile



ikke på Anthem receiveren.

edit: arrgghh - Otto. hvorfor skal du altid komme før een mig+ vi er jo næsten lige gamle

Redigeret af p.las - 27-Juni-2011 kl. 14:46
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg mener du ved en tidligere lejlighed har udtalt at den analoge overførsel godt kan fortsætte igennem recieveren uden digitalisering. Korrekt me if I'm wrong Smile


Ikke på en Anthem, nej (og dén her gang er jeg sikker Wink)
Ok! Det var så ifm Pio...
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:



edit: arrgghh - Otto. hvorfor skal du altid komme før een mig+ vi er jo næsten lige gamle


Så kan man komme dét hurtigere videre til den næste Wink
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen det er vi da ikke uenige om, hvad skulle jeg ellers have gjort? 


Ladet være med at kalde det analog lyd...
Jeg ved så ikke hvad jeg skal kalde analog sound, hvis det ikke er lig analog lyd Confused
 
I øvrigt forstår jeg ikke hvorfor der ikke skulle være "Analog.......et eller andet" på Anthem, der er tydelig forskel på Analog.......et eller andet" på min Sony SACD i forhold til digital overførsel. Det kan så være, at den ikke gør det korrekt nokConfused 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 19:14
 
Hej Hother.
 
Nu har jeg fået læst din anmeldelse. Jeg synes at det flere steder er lidt uklart hvad du har foretaget dig. Mest påfsaldende er det at du skriver at du har auto kalibreret Denon recieveren men Audyssey er ikke nævnt med et ord. Jeg går ud fra et du ikke har brugt Audyssey men det vill have været rart at få det pindet ud for at undgå tvivl.
 
Som jeg forstår dig så har du ikke brugt source direkt på Denon reciveren. Det betyder efter min bedste over bevisning at det analoge signal fra Oppoen bliver konverteret tilbage til digital i recieveren og behandlet der inden det på ny bliver konverteret til analog. Jeg kan ikke på det grundlag se hvordan man kan vurdere lydkvaliteten fra Oppoen. Du lytter reelt på to forskellige D/A konvertere og en A/D konverter plus forstærker, højttalere og et lytterum der andetsteds er beskrevet som besværligt.
 
Så skriver du:
 
"Også til den analoge CD lyd. Her kunne jeg igen benytte min egen Anthem receiver med tilhørende lydsetup..."
 
Jeg kan ikke se hvordan det er anderledes. Problemstillingen er her den samme, med mindre jeg har misset noget om hvordan anthem virker. altså - Konvertering frem og tilbage mellem analog og digital og deraf følgende tvivl om hvad der påvirker lyden og hvordan.  Du skriver heller ikke noget om ARC i denne forbindelse. Havde du slået det fra eller var det aktivt...
 
Jeg synes med andre ord du har fået lavet et selvmål ved i det mindste ikke at benytte source direkt i Denon recieveren.
 
Ellers pænt tak for indsatsen :-)
 
MVH
tvkartoffel
 
 
 
 
 


Redigeret af tvkartoffel - 27-Juni-2011 kl. 19:54
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 19:50
Jeg ved godt jeg får tæv af nogen nu.
Køb en god bd afspiller til at overføre alt via hdmi til reciever.
Der er kun meget få der får gavn af en 95er i speciel opsætninger.
Nu er jeg selv i gang med bio i det nye hus. Hvis akustikken bliver rigtig god i rummet, vil jeg helt sikkert på et tidspunkt købe en god stereoforstærker og cd afspiller plus et par fantastiske højtalere. Eller købe et ekstra effekttrin til mun Anthem.
SVP03
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

 
Hej Hother.
 
Nu har jeg fået læst din anmeldelse. Jeg synes at det flere steder er lidt uklart hvad du har foretaget dig. Mest påfsaldende er det at du skriver at du har auto kalibreret Denon recieveren men Audyssey er ikke nævnt med et ord. Jeg går ud fra et du ikke har brugt Audyssey men det vill have været rart at få det pindet ud for at undgå tvivl.
 
Som jeg forstår dig så har du ikke brugt source direkt på Denon reciveren. Det betyder efter min bedste over bevisning at det analoge signal fra Oppoen bliver konverteret tilbage til digital i recieveren og behandlet der inden det på ny bliver konverteret til analog. Jeg kan ikke på det grundlag se hvordan man kan vurdere lydkvaliteten fra Oppoen. Du lytter reelt på to forskellige D/A konvertere og en A/D konverter plus forstærker, højttalere og et lytterum der andetsteds er beskrevet som besværligt.
 
Så skriver du:
 
"Også til den analoge CD lyd. Her kunne jeg igen benytte min egen Anthem receiver med tilhørende lydsetup..."
 
Jeg kan ikke se hvordan det er anderledes. Problemstillingen er her den samme, med mindre jeg har misset noget om hvordan anthem virker. altså - Konvertering frem og tilbage mellem analog og digital og deraf følgende tvivl om hvad der påvirker lyden og hvordan.  Du skriver heller ikke noget om ARC i denne forbindelse. Havde du slået det fra eller var det aktivt...
 
Jeg synes med andre ord du har fået lavet et selvmål ved i det mindste ikke at benytte source direkt i Denon recieveren.
 
Ellers pænt tak for indsatsen :-)
 
MVH
tvkartoffel
 
 
 
 
 
Javist har jeg benyttet det autokalibreringssystem som indeholdes i en Denon. Jeg har heller ikke skrevet, at Anthem benytter ARC. Nu autokalibrerede jo nu mest for at sammenligne lyden i PCM fra Oppo´en i forhold til bitstream.
 
Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet at jeg ikke har benyttet source direct for naturligvis har jeg det. Jeg har heller skrevet, at jeg har lyttet til såvel digital stereo, som andre lydsystemer.
 
Jeg har nu ikke set at anmeldelsen var en fodboldkamp, men efterhånden kan jeg godt se det rimelige i sammenligningen . 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

 
Hej Hother.
 
Nu har jeg fået læst din anmeldelse. Jeg synes at det flere steder er lidt uklart hvad du har foretaget dig. Mest påfsaldende er det at du skriver at du har auto kalibreret Denon recieveren men Audyssey er ikke nævnt med et ord. Jeg går ud fra et du ikke har brugt Audyssey men det vill have været rart at få det pindet ud for at undgå tvivl.
 
Som jeg forstår dig så har du ikke brugt source direkt på Denon reciveren. Det betyder efter min bedste over bevisning at det analoge signal fra Oppoen bliver konverteret tilbage til digital i recieveren og behandlet der inden det på ny bliver konverteret til analog. Jeg kan ikke på det grundlag se hvordan man kan vurdere lydkvaliteten fra Oppoen. Du lytter reelt på to forskellige D/A konvertere og en A/D konverter plus forstærker, højttalere og et lytterum der andetsteds er beskrevet som besværligt.
 
Så skriver du:
 
"Også til den analoge CD lyd. Her kunne jeg igen benytte min egen Anthem receiver med tilhørende lydsetup..."
 
Jeg kan ikke se hvordan det er anderledes. Problemstillingen er her den samme, med mindre jeg har misset noget om hvordan anthem virker. altså - Konvertering frem og tilbage mellem analog og digital og deraf følgende tvivl om hvad der påvirker lyden og hvordan.  Du skriver heller ikke noget om ARC i denne forbindelse. Havde du slået det fra eller var det aktivt...
 
Jeg synes med andre ord du har fået lavet et selvmål ved i det mindste ikke at benytte source direkt i Denon recieveren.
 
Ellers pænt tak for indsatsen :-)
 
MVH
tvkartoffel
 
 
 
 
 
Javist har jeg benyttet det autokalibreringssystem som indeholdes i en Denon. Jeg har heller ikke skrevet, at Anthem benytter ARC. Nu autokalibrerede jo nu mest for at sammenligne lyden i PCM fra Oppo´en i forhold til bitstream.
 
Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet at jeg ikke har benyttet source direct for naturligvis har jeg det. Jeg har heller skrevet, at jeg har lyttet til såvel digital stereo, som andre lydsystemer.
 
Jeg har nu ikke set at anmeldelsen var en fodboldkamp, men efterhånden kan jeg godt se det rimelige i sammenligningen . 
 
Nu var det ikke for at genere dig Hother.
 
Vi skriver vist forbi hinanden. I hvert fald har jeg svært ved at gennemskue både din anmeldelse og dit svar på mit indlæg. Jeg tor også at du misforstår hvad jeg mener med "source direkt". I hvert fald er det tydeligt at vi ikke mener det samme.
 
Jeg vil lade den ligge her. Jeg følger bare med fra sidelinjen - fodbold eller ej :-)
 
Hav en god aften.
 
tvkartoffel
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2011 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

 
Hej Hother.
 
Nu har jeg fået læst din anmeldelse. Jeg synes at det flere steder er lidt uklart hvad du har foretaget dig. Mest påfsaldende er det at du skriver at du har auto kalibreret Denon recieveren men Audyssey er ikke nævnt med et ord. Jeg går ud fra et du ikke har brugt Audyssey men det vill have været rart at få det pindet ud for at undgå tvivl.
 
Som jeg forstår dig så har du ikke brugt source direkt på Denon reciveren. Det betyder efter min bedste over bevisning at det analoge signal fra Oppoen bliver konverteret tilbage til digital i recieveren og behandlet der inden det på ny bliver konverteret til analog. Jeg kan ikke på det grundlag se hvordan man kan vurdere lydkvaliteten fra Oppoen. Du lytter reelt på to forskellige D/A konvertere og en A/D konverter plus forstærker, højttalere og et lytterum der andetsteds er beskrevet som besværligt.
 
Så skriver du:
 
"Også til den analoge CD lyd. Her kunne jeg igen benytte min egen Anthem receiver med tilhørende lydsetup..."
 
Jeg kan ikke se hvordan det er anderledes. Problemstillingen er her den samme, med mindre jeg har misset noget om hvordan anthem virker. altså - Konvertering frem og tilbage mellem analog og digital og deraf følgende tvivl om hvad der påvirker lyden og hvordan.  Du skriver heller ikke noget om ARC i denne forbindelse. Havde du slået det fra eller var det aktivt...
 
Jeg synes med andre ord du har fået lavet et selvmål ved i det mindste ikke at benytte source direkt i Denon recieveren.
 
Ellers pænt tak for indsatsen :-)
 
MVH
tvkartoffel
 
 
 
 
 
Javist har jeg benyttet det autokalibreringssystem som indeholdes i en Denon. Jeg har heller ikke skrevet, at Anthem benytter ARC. Nu autokalibrerede jo nu mest for at sammenligne lyden i PCM fra Oppo´en i forhold til bitstream.
 
Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet at jeg ikke har benyttet source direct for naturligvis har jeg det. Jeg har heller skrevet, at jeg har lyttet til såvel digital stereo, som andre lydsystemer.
 
Jeg har nu ikke set at anmeldelsen var en fodboldkamp, men efterhånden kan jeg godt se det rimelige i sammenligningen . 
 
Nu var det ikke for at genere dig Hother.
 
Vi skriver vist forbi hinanden. I hvert fald har jeg svært ved at gennemskue både din anmeldelse og dit svar på mit indlæg. Jeg tor også at du misforstår hvad jeg mener med "source direkt". I hvert fald er det tydeligt at vi ikke mener det samme.
 
Jeg vil lade den ligge her. Jeg følger bare med fra sidelinjen - fodbold eller ej :-)
 
Hav en god aften.
 
tvkartoffel
Nu føler jeg heller ikke at du genere mig. Men blot for info, så har jeg haft en af de i mine øjne rigtigt gode BD afspillere lydmæssigt, nemlig Pio BDP-LX91, så jeg ved godt hvorledes jeg trækker analog....hvad det nu hedder ud af en BD afspiller.
 
Jeg er nok mere overrasket over modtagelsen af min anmeldelse, som jeg har lagt rigtigt meget arbejde i, og så bliver jeg vrøvlet ned af en uden det nødvendige produktkendskab.
 
Og endelig, så sidder jeg i et lækkert sommerhus i Liseleje og holder ferie med min søde kone og
besvare jeg spørgsmål, som jeg nok ikke hele tiden kan se meningen med.
 
Mange tak og i lige mådeTongue


Redigeret af Hother - 27-Juni-2011 kl. 20:35
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu