Hey Folkens!
Jeg har lige brug for de kloge hoveders viden..
Det går ud på, at jeg vil høre hvor vidt det lovligt selv at skifte antennestiks udtaget i ens hus, ved nemlig det ulovligt at pille ved strøm delen med mindre man har en baggrund som elektriker, men gælder disse regler også for ens antenne udtag? vores er nemlig lidt over 30 år gammelt (ved ikke om det meget lige på dette punkt) men ville skifte den ud til noget nyere og bedre, så der ikke kun er TV/Radio RF stik, men også kom F-Connector på.. (vi køre faktisk vores radio igennem radio stikket da vi har en fællesantenne med en del mere power bag, end hvad en alm. radio kan levere, hvilket også gør at signalet er meget bedre selvfølgelig!) også mere fordi jeg håbede på at kunne forbedre signalet i huset en smule, og så samtidig skifte antennestikende der er trukket i huset ud til noget nyt, så der heller ikke er samleled og knæk på kablerne der ligger på loftet.
Så, spørgsmålet var, er det lovligt at gøre dette selv, eller SKAL der en fagmand til?
og samtidig kunne jeg godt tænke mig at vide om min opfattelse er rigtig, men vil F-Connector stikket fra udtaget i huset, og videre over i ledningen ikke give større chance for bedre signal, end RF stikende?
håber på lidt brugbar, og idiotsikker vejledning, men på forhånd tak!