recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "rigtige" priser hos Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"rigtige" priser hos Yousee

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 17:12
CARS10
 
Du skal have tak det varmede. Smile
Men det med lovtekst og paragrafferne det har jeg problemer med fremskaffe og finde, så dette foretrækker jeg lade hvile   Embarrassed der er ligesom flere skeletter jeg skal have smidt ud  Wink


Redigeret af moho - 19-Juli-2011 kl. 17:13
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Tja jeg er nu tilbøjlig til at give Moho ret (før første gang) for i vores ejendom,fik vi at vide at det ikke mere var lovligt at alle havde den samme (store) pakke.Derfor blev der trukket kabler separart til hver lejlighed,sådan at vi har den lille pakke,mens naboen har den store,men jeg kender da til ejendomme hvor kablet stadigvæk løber op igennem etagerne.Så hvad der er lovlig eller ikke lovlig skal jeg ikke gøre mig klog på.
      carsten
  Ps.
 Det er 13-14 år siden det blev lavet om.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 17:03
@ Infinity
 
Hvordan vil jeg nu lige skrive det her!   Altså om Internettet og så kabel Tv. 
Jeg husker heller ikke hvornår vores kabel net blev udbygget til Internettets Returveje, som det vel hedder teknisk. At man så kunne anvende Telefoni ad samme vej gav sig selv (om ikke andet så bit eller Byte mæssigt set)  Wink.   Således det med udbygningen af Kabel Tv op til 900MHz på et tidspunkt blev undersforstået.
 


Redigeret af moho - 19-Juli-2011 kl. 17:04
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Tja jeg er nu tilbøjlig til at give Moho ret (før første gang) for i vores ejendom,fik vi at vide at det ikke mere var lovligt at alle havde den samme (store) pakke.
 
Mig bekendt er det ikke vedtaget i Folketinget - endnu. Jeg forventer at det bliver vedtaget, men jeg har ikke set at det er vedtaget endnu.
 
Hvis det bliver vedtaget - eller måske når det bliver vedtaget - eller hvis det allerede er vedtaget, så er det et spørgsmål om det gælder alle anlæg eller alle nye anlæg.
 
Mange lejligheder i byerne har gamle stof ledninger til 230 volt spændingen. Det er bestemt ikke lovligt ved en nyinstallation i dag, men det er lovligt hvis installationen ikke er ændret siden stofledninger blev forbudt.
 
Tilsvarende kan man sagtens forestille sig at vores serie installation vil forblive lovlig - den er godkendt af KTAS - da man (helst) ikke lovgiver med bagudvirkning. Og det her er jo ikke et spørgsmål om liv og død.
mvh Infinity
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 14:51
Tja jeg er nu tilbøjlig til at give Moho ret (før første gang) for i vores ejendom,fik vi at vide at det ikke mere var lovligt at alle havde den samme (store) pakke.Derfor blev der trukket kabler separart til hver lejlighed,sådan at vi har den lille pakke,mens naboen har den store,men jeg kender da til ejendomme hvor kablet stadigvæk løber op igennem etagerne.Så hvad der er lovlig eller ikke lovlig skal jeg ikke gøre mig klog på.
      carsten
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 13:16
Her betaler vi 350 for fuldpakke og hhv. 240 og 135 for mellem og grundpakken.
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Infinity
 
Det gør altså ikke anlægget mere lovligt selv om jeg skal bide det I mig. Og det gør jeg altså ikke.
 
Hvordan i al helvede vil du vurdere vores anlæg som værende ulovligt? Hvis det var det ville YouSee jo bare lukke for forbindelsen, men det gør de ikke - måske fordi de selv (som KTAS) har kendt det lovligt!
 
Fald nu ned og kom frem med noget lovtekst. Men det kan du ikke.
 
Iøvrigt - som Jørn skriver - så har alle godkendt løsningen, så hvem er utilfreds ?
mvh Infinity
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Du har tilsyneladende ikke forstået det. Det er ikke YouSee, der kræver at alle skal ha' samme pakke, men den pågældende forenings gamle interne net. Det er altså foreningens beslutning og ikke en YouSee har truffet. Hvor ligger det ulovlige? I øvrigt betaler jeg nærmere de 300 kr. for Fuldpakken (305,78 kr.) alt incl.
 
Helt enig! - og rigtigt!
mvh Infinity
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Vi betaler ca 300 kr/mdr for Fuldpakken, men betingelsen er at alle lejligheder får fuldpakken og at afgiften kan opkræves kvartalsvis hos boligforeningen. Dertil er der en CopyDan afgift.
 
Kr. 300 for fuldpakken? Men er der så ikke at betale noget i forbindelse med Boligforening/Husleje?  Betingelser om der skal aftages en Fuldpakke er helt enkelt ikke lovligt, jeg mener de som ønsker sig noge mindre har også ret hertil.
Fuldpakkers priser per måned ligger så tæt på kr. 400, uanset hvor man er tilsluttet. Så igen igen tvungen fuldpakke kan man ikke "Leve med i det lange løb", og da slet ikke kvartalsvist. Fogedsager og andre ting som heller ikke bliver betalt, dog kan man jo trods alt lukke for et Tv signal. Ligesom man lukkede en fastnettelefon fra TDC.
 
Du har vist slugt et eller andet du ikke kan tåle!
Vi betaler ca 300 kr om måneden opkrævet sammen med boligafgiften hver måned.
Hvis det er ulovligt vil jeg gerne have at du (eller Jesper) finder de relevante paragraffer frem.
Der har været talt meget om at alle skal have frit tv valg, men mig bekendt er det aldrig vedtaget i Folketinget. Kan du bevise det modsatte ?
 
Boligforningen betaler kvatalsvis til YouSee, og vi har ikke mulighed for at slukke for tv signalet til en enkelt beboer, men er der en der ikke betaler er det boligafgiften (helt eller delvis vedkommende ikke betaler for) og så er det ud af foreningen, eventuelt først efter en fogedretsag.
 
mvh Infinity
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Infinity
 
Det gør altså ikke anlægget mere lovligt selv om jeg skal bide det I mig. Og det gør jeg altså ikke.
Du skal ikke bide noget i dig, men alene forholde dig til fakta. Hvor står det skrevet, at en forening skal ombygge sit interne net til noget mere tidssvarende?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 15:23
Infinity
 
Det gør altså ikke anlægget mere lovligt selv om jeg skal bide det I mig. Og det gør jeg altså ikke.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2011 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

@ joern loenborg
 
Hvorledes Jeres anlæg har kunne været således, når andre har skulle ombygge deres senest tilbage i 1998 til eller fordele Tv. Plus internettets tilkomst via netop de samme kabler. Det går over min forstand hvis man har fundet et sådant smuthul, i paragrafferne om samme antenneanlæg, men sådan er der så meget.
Igen igen selv her i Århus skulle samme anlæg moderniseres   LOL
 
Se selv havde jeg opgivet alt om denne "Pakkeløsning", denne kom altså pr 1. april 2008. Og da skal samme pinedød også gælde resten af landet!  Angry
Det er ikke vores anlæg, man det anlæg der er hos Infinity. Læs nu det indlæg, der danner grundlag for svarene. Hvis du gjorde dig den ulejlighed, ville du opdage, at vi også har pakker. Men igen: Det er hos Infinity, de ikke har flere valgmuligheder. Hos os er Grundpakken hos YouSee billigere end din hos Stofa. Vi giver 73,18 kr. for Grundpakken.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu