|
Ingen lyd ved brug er digital til analog converter |
Besvar |
Forfatter | |
Peoke
Super bruger Oprettet: 06-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Emne: Ingen lyd ved brug er digital til analog converter Sendt: 22-Juli-2011 kl. 12:51 |
Jeg har en stereo forstærker som derfor ikke har nogle digitale lydindgange. Og mit philips TV har kun en digital lydudgang. Jeg har derfor købt denne digital til analog converter.
Men når jeg kobler den til får jeg kun lyd igennem på nogle få kanaler. Ved en hurtig "gennem-zapning" var det kun DR1, DR2 og TV2 hvor der var lyd igennem. Hvad er der galt?
|
|
But did you die?
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 13:01 |
Det kan måske have noget at gøre med dette: Input format: SPDIF, LPCM (linear pulse code modulation)
MUX1 bruger PCM, MUX2 HE-AAC.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Peoke
Super bruger Oprettet: 06-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 13:03 |
Er det noget jeg kan gøre noget ved så?
|
|
But did you die?
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 13:06 |
|
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 13:23 |
Der er sandsyligvis det galt at dit tv ikke konverterer det digitale signal til PCM inden det sender det ud på digital udgangen. Muligvis kan du ændre dette i TVets lys opsætning. Det er ikke alle apparater der kan dette og man kan derfor rende ind i problemer hvis digitalkonverteren ikke understøtter dolby digital og he-aac. F.eks kan en yousee HDboks ikke sende PCM over digital hvis den kanal man ser har dolby digital lyd.Du skal derfor ind i dit TVs opsætning og se om ikke du kan ændre digital udgangen til stereo. Ellers skal du nok finde en anden konverter.
MVH
Redigeret af tvkartoffel - 22-Juli-2011 kl. 13:23 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |