Print side | Luk vindue

Ingen lyd ved brug er digital til analog converter

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99529
Udskrevet den: 23-December-2024 kl. 13:56

Emne: Ingen lyd ved brug er digital til analog converter
Skrevet af: Peoke
Emne: Ingen lyd ved brug er digital til analog converter
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 12:51
Jeg har en stereo forstærker som derfor ikke har nogle digitale lydindgange. Og mit philips TV har kun en digital lydudgang. Jeg har derfor købt denne http://www.av-cables.dk/lydkabler/coaxial_digital_kabel/coaxial_digital_conv/high_end_digital_converter_til_analog_phono_3752_da.html - digital til analog converter .

Men når jeg kobler den til får jeg kun lyd igennem på nogle få kanaler. Ved en hurtig "gennem-zapning" var det kun DR1, DR2 og TV2 hvor der var lyd igennem.

Hvad er der galt?

-------------
But did you die?

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 13:01

Det kan måske have noget at gøre med dette: Input format: SPDIF, LPCM (linear pulse code modulation)
MUX1 bruger PCM, MUX2 HE-AAC.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Peoke
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 13:03
Er det noget jeg kan gøre noget ved så?

-------------
But did you die?

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det kan måske have noget at gøre med dette: Input format: SPDIF, LPCM (linear pulse code modulation)
MUX1 bruger PCM, MUX2 HE-AAC.
Det har vist ikke noget på sig. Konvertering til DD eller DTS skulle gerne foregå i TV'ets tuner. Jeg har coax kabel mellem min STB og reciever, og her fungerer det tilfredsstillende Wink

Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 13:23
Der er sandsyligvis det galt at dit tv ikke konverterer det digitale signal til PCM inden det sender det ud på digital udgangen. Muligvis kan du ændre dette i TVets lys opsætning. Det er ikke alle apparater der kan dette og man kan derfor rende ind i problemer hvis digitalkonverteren ikke understøtter dolby digital og he-aac. F.eks kan en yousee HDboks ikke sende PCM over digital hvis den kanal man ser har dolby digital lyd.
Du skal derfor ind i dit TVs opsætning og se om ikke du kan ændre digital udgangen til stereo. Ellers skal du nok finde en anden konverter.

MVH

Print side | Luk vindue