recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fosforslør?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFosforslør?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 13:00
Jeg var nede hos én af mine gode venner i går for at se lidt film på hans Panasonic PX80 (kalibreret og alt gejl slået fra) og jeg var MEGET generet af fosforslør på de dvder vi så. Det samme var min kæreste. Glimt af gul / hvid / grøn hev mig konstant ud af filmen og jeg kunne ikke rigtig slappe af, da jeg konstant ventede på hvornår det ville ske igen. Det blev dog mindre udtalt, men det forsvandt aldrig helt. Nu er jeg og kærsten som sagt MEGET følsomme over for DLP regnbuer så det kan godt være at det er derfor at de virker værre.

Har dette problem noget at gøre med kilden? Bliver det mindre udtalt på BD? DVD'en var med scart-
Vi så også noget materiale fra en harddisk i HD og her var det også til stede.

Jeg er virkelig kommet i tvivl om om jeg kunne leve med det i længden og undersøger nu hvad den bedste LCD så er til pengene. Jeg har kig på LG og Sony. Det eneste jeg ved er at det ikke skal være en Philips!  Wink

Redigeret af Raskolnikov - 31-Januar-2010 kl. 13:55
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 21:00
Endnu en som har set lyset! Clap

Plasma er nemlig ikke for alle.

Jeg er meget tilfreds med min Samsung. Det eneste problem er betragtningsvinklerne, men med rette siddeafstand/position kan det elimineres.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Endnu en som har set lyset! Clap

Plasma er nemlig ikke for alle.

Jeg er meget tilfreds med min Samsung. Det eneste problem er betragtningsvinklerne, men med rette siddeafstand/position kan det elimineres.

Efter at have haft 4 plasmaskærme i hjemmet, kan jeg sige, at fosforslør er det mindste problem, som plasmaer lider under. Der er andre mangler, som for mig trækker mere ned i den samlede bedømmelse. Med mindre du har nogle ekstraordinært gode øjne, vil du næppe se forsforslør.

Lagde kun en smule til slør i GOW og Forza på en PX80, hvilket var ubetydeligt. På X10 og Samsungs B550 var der intet.

netop fosfor slør er problemet og ja det har en px80 og dynamisk kontrast som ikke er til at holde.

hvad med at fortælle alle de andre problemer med samsung 755

dette forum bliver bare bedre og bedre for hver dagConfused 

Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 22:14
^For mig er den dynamiske kontrast den eneste og dermed største gene ved mit PX80 :) Jeg har aldrig set skyggen af fosforslør, og da slet ikke burn-in. Retentio har jeg set én gang, efter lang tid med Forza og så på sort skærm og gik helt hen til skærmen.. Kunne ikke se det fra siddeafstand.. :b

Men nej, plasma er ikke for alle. Derfor er det jo også fint at folk undersøger det først. LCD fjernsyn har jo deres egne problemer, kommer jo så an på hvad man vægter højest :)


Men så gælder det jo bare om at hjælpe manden med at finde et godt LCD, der kan jeg desværre ikke være til megen hjælp! :)
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

^For mig er den dynamiske kontrast den eneste og dermed største gene ved mit PX80 :) Jeg har aldrig set skyggen af fosforslør, og da slet ikke burn-in. Retentio har jeg set én gang, efter lang tid med Forza og så på sort skærm og gik helt hen til skærmen.. Kunne ikke se det fra siddeafstand.. :b

Men nej, plasma er ikke for alle. Derfor er det jo også fint at folk undersøger det først. LCD fjernsyn har jo deres egne problemer, kommer jo så an på hvad man vægter højest :)


Men så gælder det jo bare om at hjælpe manden med at finde et godt LCD, der kan jeg desværre ikke være til megen hjælp! :)
Jeg tror netop også det er dynamisk kontrast de oplever og ikke så meget fosforslør
det var netop også den største gene jeg havde på en px80.
men har intet med plasma at gøre. På nogen af de ny pan bliver sikkert også uden dynamisk kontrast som en pio
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 22:38
Hvad er problemet med den dynamiske kontrast? Smile
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

netop fosfor slør er problemet og ja det har en px80 og dynamisk kontrast som ikke er til at holde.

hvad med at fortælle alle de andre problemer med samsung 755

dette forum bliver bare bedre og bedre for hver dagConfused 


Hvilke andre problemer med 755?

Og du bliver mere og mere forståelig for hver dag. Wink
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 23:30
At lyststyrken kører op og ned hele tiden. Prøv og se ved credits efter en film for eksempel, hvor hvid tekst toner frem på en ellers sort skærm. Det er enormt forstyrrende og se på..

Jeg lægger kun mærke til det i mørke scener i en film, men så ser man det til gengæld også... Ville ønske man kunne slå det fra.. :b
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

netop fosfor slør er problemet og ja det har en px80 og dynamisk kontrast som ikke er til at holde.

hvad med at fortælle alle de andre problemer med samsung 755

dette forum bliver bare bedre og bedre for hver dagConfused 


Hvilke andre problemer med 755?

Og du bliver mere og mere forståelig for hver dag. Wink
bare som et eksempel backlight bleeding, men nu var det ikke lige dit tv, trådstarter snakker om
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

At lyststyrken kører op og ned hele tiden. Prøv og se ved credits efter en film for eksempel, hvor hvid tekst toner frem på en ellers sort skærm. Det er enormt forstyrrende og se på..

Jeg lægger kun mærke til det i mørke scener i en film, men så ser man det til gengæld også... Ville ønske man kunne slå det fra.. :b
samt især baggrunds billeder kan man tydeligt se farve skift og billedet blinker.
som mange også ser på en v10 model fra 2009.
det er et stort irritationsmoment


Redigeret af xcardman - 31-Januar-2010 kl. 23:42
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 23:53
Man kan håbe de snart opnår så god native kontrast at de holder op med at anse det dynamiske stads for nødvendigt...
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Man kan håbe de snart opnår så god native kontrast at de holder op med at anse det dynamiske stads for nødvendigt...
er helt enig, det burde ikke være nødvendig på tv årgang 2010
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu