recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra Aldi HD DVD + Blu- ray:
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFra Aldi HD DVD + Blu- ray:

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 17:23

Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Ja jeg har i dag købt den nye Harry Poter på BLU-RAY ( dansk) men jeg mangler lyd på alt.

OK Tak for svar.

Jeg har kun min skærm med DVI så jeg har analog lyd og det spiller fint på alm DVD

mvh Infinity
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Anden4220 Anden4220 skrev:

er i sikre på at det er 8600gt

edit: det kan jo være at man skal ændre en setting for at få lyd

Nej det er et 8600GS Medion har før fået special fremstillet grafikkort efter deres ønsker og så er det bare et andet kort i forklædning. 

mvh Infinity
Til top
Anden4220 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 17:34

så kan det jo være at det ikke supporter lyd via HDMI

Panasonic TH37PX80
Sony surround
Apple Airport express
Triax C-HD415CX
Playstation 3

Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 19:27

I skal skifte lyden til digital lyd nede i lyd ikonet, i kan vælge flere forskellige, dette skal gøres på min medion pc som er fra foråret med hdmi.

MD 8822

Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af glade glade skrev:

I skal skifte lyden til digital lyd nede i lyd ikonet, i kan vælge flere forskellige, dette skal gøres på min medion pc som er fra foråret med hdmi.

MD 8822

Fik lyd på, så tak for tippet, hvilken skærm opløsning køre du på på din Samsung skærm ?

Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 21:22
Ha rkun kunne køre 800X600 via hdmi uden støj desværre via et 10meter hdmi kabel... men bruger det stort set ikke, er kommet så mange løsningere at jeg har brugt det engang kun.
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Til top
risby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2006
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af glade glade skrev:

Ha rkun kunne køre 800X600 via hdmi uden støj desværre via et 10meter hdmi kabel... men bruger det stort set ikke, er kommet så mange løsningere at jeg har brugt det engang kun.

Er det ikke muligt at køre 1080i eller p, fra BR og HD-dvd til fladskærm?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 23:04

Oprindeligt skrevet af risby risby skrev:

Er det ikke muligt at køre 1080i eller p, fra BR og HD-dvd til fladskærm?

Jo ihvert fald 1080i. Det kører min HTPC på et mindre grafikkort.

Det er mere tvivlsomt med 1080p.

Supporten fik aldrig ringet tilbage og skal den ombyttes gider jeg ikke at have installeret det helt store.

mvh Infinity
Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2007 kl. 01:23

Uhm, som den første PC har jeg fået den til at spille på min Panasonic PT-AE500 projektor med 1:1 pixel-mapping i 50 Hz via DVI. :) Desværre mangler der lidt pixels i højre side og i bunden (vel omkring 1 cm på 170 cm bredt lærred) - det er fuldstændigt ligegyldigt i praksis. Ingen tearing eller stutter, det kører bare smukt, DVD'er spiller bedre end nogensinde før, og den ene Blurayskive jeg har er til at savle over.

Den støjer lidt vel meget, men så må man vel pille lidt ved blæserne.

Jeg savner dog en S-video-in på bagsiden af maskinen - den har kun på forsiden. Det ville være meget praktisk til input fra en Selector, og det er lidt ukønt med kabelsalat foran en computer.

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2007 kl. 08:06
Så kommer der lige en lille update fra mig efter min første dag (og halve nat) med mit nye Medion Mediecenter ...

Jeg har tilsluttet mit TV via HDMI og får uden problemer sendt lyd med til TVet.
Jeg rodede en del med grafikkortet for at få den til at køre med en opløsning på 1360x768, men da jeg fik installeret den nyeste beta-driver fra NVIDIA kunne jeg vælge den opløsning - helt perfekt med 1:1 pixelmapping.
Som forventet skiftede mit TV opførsel med dette signal i forhold til de signaler den normalt får. Den ser det som et PC-signal (hvilket det jo også er) og jeg har ikke mulighed for at bruge 100Hz og andre lignende features.
Jeg fik så indstillet i Media Center at den skal køre det program i 1920x1080 og det fungerer upåklageligt. Så ser mit TV signalet som et 1080p50 signal og det er jo helt fint.
Det der så ikke helt virker efter hensigten er når jeg starter PowerDVD op fra Media Center - så kommer der en stor kant omkring billedet.
Det sidste jeg prøvede inden jeg gik i seng var at starte Blu-Ray-afspilning op direkte i PowerDVD (ikke fra Media Center) og så indstille opløsningen i Windows. Her fandt jeg så ud af at jeg ved at vælge 1080p under HD-settings kunne vælge forskellige andre refresh rates - heriblandt 24 Hz
Jeg prøvede at vælge den indstilling og vupti så kørte det skrev TVet pludselig 1080p24 og kørte med perfekt overscan. Det så sindsygt godt ud!
Jeg har ikke set en opstilling der kører 1080p24 tidligere (men har til gengæld set en Samsung M86 + PS3 med judder) og det ser jo bare helt fantastisk ud!
Det var faktisk en meget positiv overraskelse at det kunne lade sig gøre med et mediecenter ...

Indtil videre er jeg altså godt tilfreds (selvom der stadig er meget der ikke er prøvet).
Af knap så positive ting kan nævnes:
  • Det er ikke muligt at køre digital lyd ud via HDMI samtidig med SPDIF ud, men jeg må se om ikke man kan lave et eller andet smart så man nemt kan skifte mellem de to outputs ...
  • Mus og tastatur kan række ca. 1,5m (ikke nødvendigvis fedt at skulle sidde så tæt på sit TV)
  • Den støjer lidt for meget til at have stående i sin stue (ikke så stort problem, da jeg på et tidspunkt skal have den flyttet til et skab i et andet rum ...)
    Jeg synes at harddisken larmer meget når den søger, men mon ikke man kan finde et tool til at justere på søgehastigheden hvis det er.

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2007 kl. 12:00

Jeg har på min MD8822 ikke haft behovet som sagt til at lege mere med hdmi da den ikke har det jeres har.

2: HD larmer også på denne maskine sammen med dvd-drevet desværre.

Men jalux kan man kun være, men nu har jeg hellere ikke en skærm med fulld hd pt så behovet er der ikke for det, men har fået at vide selv HD kan lavde det støj jeg oplevere via hdmi til mit philips 32pf9731 ;-(

Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2007 kl. 14:47

Oprindeligt skrevet af prinder prinder skrev:

Indtil videre er jeg altså godt tilfreds (selvom der stadig er meget der ikke er prøvet).
Af knap så positive ting kan nævnes:

• Det er ikke muligt at køre digital lyd ud via HDMI samtidig med SPDIF ud, men jeg må se om ikke man kan lave et eller andet smart så man nemt kan skifte mellem de to outputs ...
  • Mus og tastatur kan række ca. 1,5m (ikke nødvendigvis fedt at skulle sidde så tæt på sit TV)
  • Den støjer lidt for meget til at have stående i sin stue (ikke så stort problem, da jeg på et tidspunkt skal have den flyttet til et skab i et andet rum ...)
    Jeg synes at harddisken larmer meget når den søger, men mon ikke man kan finde et tool til at justere på søgehastigheden hvis det er.

Mus/tastaturrækkevidden er ikke god - helt enig.

Jeg har undersøgt hvor støjen kommer fra, og en af de slemme kilder er strømforsyningen. Ærgeligt, men bliver den gemt af vejen kan det nok hjælpe en del, ellers må man vel i gang med skruetrækkeren. Grafikkortet er passivt kølet, og CPU-køleren larmer ikke meget. Selve harddisken er ikke helt stille, selv når den ikke søger - man kunne måske overveje at smække en Samsungdisk i, og bruge den indbyggede til andre foremål. Desværre er det ikke muligt at ændre på søgehastigheden på harddisken, men når man ser film søger den jo heldigvis ikke meget.

Ellers er det da en dejlig maskine, hvis bare jeg var rig, ville jeg straks fylde hylderne op med Blu-ray/HD-DVD-skiver.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu