|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 779 |
![]() Sendt: 21-September-2006 kl. 11:13 |
Hvis man opscalerer et ”gammeldags” analogt signal, der på
CRT vises med 576i, til fladskærm hvor det vises med 720p, vil billedet så
blive ringere hvis skærmhøjden er den samme? Nok spredes signalet ud på flere linjer, men hvis højden er ca.
den samme bør indtrykket vel ikke blive dårligere? Jeg spørger for at vurdere hvad der kvalitetsmæssigt vil ske med mine ”gamle” DVDfilm når jeg køber en lidt større fladskærm. Redigeret af MortenBby - 21-September-2006 kl. 11:45 |
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12341 |
![]() |
Det er ikke helt så enkelt. Generelt er det svært at finde LCD TV der
matcher CRT TV i billedkvalitet, men det er ikke alle der er så strikse
med den slags.
Men af 'fladskærme' findes der jo også plasma TV, hvilket generelt, i hvert fald hvis du shopper Panasonic eller Pioneer, er meget tættere på det du ser nu på dit CRT TV. |
|
![]() |
|
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 779 |
![]() |
Okay - så det er svært at komme op på den kvalitet jeg har nu?
Det er måske kun når der modtages digitalt at fladskærme kommer til sin ret, mens selv en DVDfilm bliver ringere end når den vises på CRT??? I øvrigt har jeg en 19" wievsonic LCD til min computer og jeg synes den viser glimrende billeder og film, men det kan måske ikke sammenlignes? Redigeret af MortenBby - 22-September-2006 kl. 11:55 |
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12341 |
![]() |
Nej, det er heller ikke helt så nemt at sammenligne
![]() Jeg vil påstå at et godt plasma TV - ikke LCD - vil kunne give et billede på linje med et godt CRT TV. Der snakker vi minimum Pioneer eller Panasonic PV60, og så skal de nok også indstilles korrekt, hvilket vil sige at du skal have Otto fra Tape Connection forbi så han kan foretage en ISF-kalibrering. Og disse plasma TV vil være ligeså gode til digitale HD-signaler som LCD TV. Eller nok nærmere bedre. Men alt dette er selvfølgelig generelt og lidt fra hoften. Smut ud i nogle butikker og kig på Pioneer 427XD og Panasonic 42PV60, og hvis du synes det ser pænere ud, så må du beslutte med dig selv, om det er nu du ska' ha' et HDTV. Redigeret af Naiera - 22-September-2006 kl. 12:25 |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for disse tips,jeg har da også læst flere steder at plasma giver bedre billede end LCD, men også at de er mere følsomme overfor indbrænding men den debat er allerede blevet ført i andre tråde
Kan jeg sammenfatte dit svar til at kun hvis jeg køber et plasma og inviterer Otto på besøg, kan jeg få et lige så godt billede fra DVDfilm som jeg har i øjeblikket på CRT. ![]() |
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
Jeg vil påstå at LCD kan være ligeså godt og måske endda bedre - men i hvert fald lige så godt som plasma sammenlignet med CRT. Eller sagt på en anden måde kan man godt finde LCD fjernsyn til rimelige priser, som er lige så gode som CRT. F.eks. mit eget JVC LT-37M60.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
MortenP ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 658 |
![]() |
Jeg har med mit Samsung LE-40R71 fået LANGT bedre DVD billede end med mit gamle CRT tv.
Jeg kan fornemme at Naira er "anti LCD mand" ![]() Selv til TV står mit super godt, men det er med LCD mget afhængigt af et godt signal. -MortenP |
|
![]() |
|
![]() |
Der er jeg voldsomt uenig. Jeg mener ikke at selv nyere LCD TV giver et godt nok billede med HDMI, men hvis du sågar mener, at component og endda SCART også gør det godt, ja så har du altså ikke specielt høje standarder. Det er godt at du er tilfreds med dit køb og det billede du får, men hvis man er den smule mindste videofil vil hverken component eller Scart være noget nær acceptabelt på et LCD TV. Jeg kunne sikkert godt finde et LCD TV jeg ville kunne leve med, hvis jeg havde rigtig mange penge at smide rundt med, men et plasma TV til samme pris ville uden tvivl meget bedre. Redigeret af Naiera - 22-September-2006 kl. 14:09 |
|
![]() |
|
![]() |
Indbrænding er noget man skal være opmærksom på, især under indkøringsfasen, men ellers er det ikke så stort et problem som rabiate LCD tilhængere gerne vil gøre det til. Om det er absolut nødvendigt med et besøg fra Otto ved jeg ikke, men det er selvfølgelig en god idé at købe noget ordentligt under alle omstændigheder. |
|
![]() |
|
![]() |
Nu skal vi ikke starte en religionskrig mellem plasma og LCD, der er delte meninger efter smag og behag, sådan er det bare. Mit spørgsmål var egentligt mere teoretisk, derfor placerede jeg tråden under Teknik & Teori. Og der kan åbenbart ikke svares generelt forstår jeg, det kommer helt an på skærmen: hvis den er god, så får jeg bedre billede end CRT, ellers ikke. Nærmere kan vi åbenbart ikke komme det. |
|
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Næppe - det skal ses. |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
MortenP ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 658 |
![]() |
Jeg kan jo kun sige hvad min egen erfaring er. .
Kører i øjeblikket blot med et 400 kr's scart op i mit tv. .fra en Sony dvd afspiller. Og det står bedre end mit tidligere Samsung topmodel flat CRT tv.. (og bedre end en kammerat's Sony Wega. Men smag og behag.. brug øjnene. det er det vigtigste. ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |