recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fragt Amazon.co.uk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fragt Amazon.co.uk

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
C K N Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2005
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C K N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 12:33

Kopi af mailen... -lidt dobbeltmoralsk, det de skriver....

As you've previously had orders delivered to Denmark, we wanted to let you know that our delivery options to Denmark are changing. From April 3, 2014, FREE Super Saver Delivery will no longer be available. You'll have the option of Standard or Priority Delivery for orders being delivered to Denmark. 

More information about international delivery rates and times can be found here.

We strive to provide our European customers the greatest possible selection at low prices and hope to see you again soon.

Regards,

Customer Service Department

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 13:37
Hvori ligger dobbeltmoralen?

I øvrigt brugte folk da flittigt Amazon før det blev muligt med fri fragt.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Point: 1193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Totoronto Totoronto skrev:

Oprindeligt skrevet af Shaolin Shaolin skrev:

... bonderøve...

Hmm..med de priser der er på forsendelser til udlandet, har det også undret mig meget, at det overhovedet har været muligt. Fortjenesten har været minimal.

Ja det har også undret mig - det var nok heller ikke en særlig go forretning for dem
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 14:16
Hold kæft folk piver :) køber jeres film/musik i fona så.. Der er stadig penge at spare ved at handle hos amazon...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 14:28
Hold kæft du er dum at høre på.

Det er klart at folk brokker sig, når man går ind med ét og FORRINGER servicen.

For mit vedkommende kommer det ovenpå et par yderst kedelige måneder, hvor jeg har fået lov til at betale moms og SERVICE-GEBYR på adskillige forsendelser fra USA, heriblandt amerikansk Amazon, som ellers har været et praktisk talt 100% sikkert sted at bestille fra i flere år.

Åndssvage love og regler bliver ændret fordi de er åndssvage. "Service-gebyret" på 160,-, der kan få en enkelt Blu-ray til at blive 150% dyrere, er latterligt, så det bør på en eller anden måde ændres, så modellen giver mening.

Det er en underlig fornemmelse, at mulighederne for at købe varer i udlandet svinder, og priserne herpå bliver højere. Det' sgu da ikke den vej tingene burde gå, vel?

Men vi lever jo i en tid, hvor selv de mest lige, velfærdsagtige samfund oplever stor stigning i uligheden, og forholdene for "manden på gulvet" bliver trangere og trangere, samtidig med at de rigeste (f.eks. dem der kører eller ejer firmaer som Amazon) ragere mere og mere til sig.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hold kæft du er dum at høre på.

Det er klart at folk brokker sig, når man går ind med ét og FORRINGER servicen.

For mit vedkommende kommer det ovenpå et par yderst kedelige måneder, hvor jeg har fået lov til at betale moms og SERVICE-GEBYR på adskillige forsendelser fra USA, heriblandt amerikansk Amazon, som ellers har været et praktisk talt 100% sikkert sted at bestille fra i flere år.

Åndssvage love og regler bliver ændret fordi de er åndssvage. "Service-gebyret" på 160,-, der kan få en enkelt Blu-ray til at blive 150% dyrere, er latterligt, så det bør på en eller anden måde ændres, så modellen giver mening.

Det er en underlig fornemmelse, at mulighederne for at købe varer i udlandet svinder, og priserne herpå bliver højere. Det' sgu da ikke den vej tingene burde gå, vel?

Men vi lever jo i en tid, hvor selv de mest lige, velfærdsagtige samfund oplever stor stigning i uligheden, og forholdene for "manden på gulvet" bliver trangere og trangere, samtidig med at de rigeste (f.eks. dem der kører eller ejer firmaer som Amazon) ragere mere og mere til sig.

Det nytter vel meget lidt at beklage sig over at du har skullet betale for egen import af materiale, når du har været klar over at den risiko var til stede ved køb uden for EU. Når du har betalt for adskillige forsendelse på et par måneder, har du nok haft endnu flere der i løbet af adskillige år er gået igennem uden du har skullet betale for at få den hjem, så mon ikke det har givet overskud i sidste ende!?
Til top
Twolfie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-December-2012
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Twolfie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

"Service-gebyret" på 160,-, der kan få en enkelt Blu-ray til at blive 150% dyrere, er latterligt, så det bør på en eller anden måde ændres, så modellen giver mening.

Du skal bare bestille 10 Blu-Ray. Så bliver hver enkelt kun 16 kr. dyrere.

Modellen giver jo fin mening. En behandling kræver det samme uanset om du har købt meget eller lidt. Derfor er prisen den samme.

Redigeret af Twolfie - 04-April-2014 kl. 15:00
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Twolfie Twolfie skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

"Service-gebyret" på 160,-, der kan få en enkelt Blu-ray til at blive 150% dyrere, er latterligt, så det bør på en eller anden måde ændres, så modellen giver mening.

Du skal bare bestille 10 Blu-Ray. Så bliver hver enkelt kun 16 kr. dyrere.

Modellen giver jo fin mening. En behandling kræver det samme uanset om du har købt meget eller lidt. Derfor er prisen den samme.

Du har citeret den forkerte. Det var ikke mig der skrev det.
Til top
Twolfie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-December-2012
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Twolfie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 15:01

Du har citeret den forkerte. Det var ikke mig der skrev det.

Hovsa og rettet.

Sådan går det når man vælger at svare på det forkerte indlæg og blot blindt bruger delete til at slette overflødig tekst.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Twolfie Twolfie skrev:

Modellen giver INGEN MENING. Gebyret er FULDSTÆNDIG UDE AF PROPORTIONER med grænsen på 80,-.

Det er en pengemaskine, intet andet. Vi har faktisk ret til at udføre fortoldningen selv, det står i loven, men for at kradse nogle penge ind, så lader Post Danmark lige være med at give os den mulighed.

Man kunne starte med at hæve grænsen til den samme som i andre EU-lande. Det er vist €20. Vores grænse på 80,- har været den samme i mange år nu, og havde den fulgt prisudvikling og inflation, burde den være på den anden side af 110,- nu. Men det er jo så belejligt at kunne kræve SERVICE-GEBYR på varer med ekstremt lav værdi...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 15:21

Det nytter vel meget lidt at beklage sig over at du har skullet betale for egen import af materiale, når du har været klar over at den risiko var til stede ved køb uden for EU. Når du har betalt for adskillige forsendelse på et par måneder, har du nok haft endnu flere der i løbet af adskillige år er gået igennem uden du har skullet betale for at få den hjem, så mon ikke det har givet overskud i sidste ende!?

Det nytter nok ikke noget, nej, for politikerne er fuldstændig ligeglade. De handler vel sjældent udenfor EU selv, så hvorfor skulle det interessere dem det mindste? Det er ikke en sag der er stemmer at hente på, kunne jeg forestille mig.

Jeg er kraftig modstander af at begrænse denne form for handel over nettet, så længe det bare er private der, som jeg, bestiller en film eller tre, en gang i mellem. Så jeg skal brokke mig herfra og til dommedag, uanset hvad du eller andre mener det nytter.
Til top
jackyl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2006
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jackyl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Hold kæft folk piver :) køber jeres film/musik i fona så.. Der er stadig penge at spare ved at handle hos amazon...

Muligt jeg brugte en grædende smiley men ligefrem piver gør jeg nu ikke.
Men jeg synes da det er træls jeg skal til at betale en del ekstra og er overbevist om at de kommer til at se en del mindre til mig ved Amazon.
Har i dag modtaget en mail om at jeg kunne forudbestille Rio 2 i 3D og med fragt løber den op i 25,91£ og med dagens kurs er det 234,15 kroner det er sgu ikke specielt billigt synes jeg, mon ikke Elgiganten kan matche det
allan

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu