Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9403
|
Sendt: 13-Juni-2006 kl. 13:35 |
Hvis vi kikker lidt på specificationerne så vil du kunne se store forskelle. Dette kan også let ses hvis du står foran de 2 skærme.
32pf9730 er en langsom skærm med en respons på 18ms. Dette kan din Oppoens Faroudja processor altså ikke hjælpe på.
De nye skærme har også en ny form for baggrungsbelysning, hvilke giver en bedre sort samt en bedre betragtningsvinkel. Eftersigende har de nye skærme ingen slør som man kan opleve på f.x. 9830.
Siden 9830 er der sket en markant forskel.
|
|
sussie
Bruger
Oprettet: 24-September-2005
Point: 209
|
Sendt: 13-Juni-2006 kl. 13:47 |
Det der med respons tid giver jeg ikke meget for. husk på at vi i alle tilfælde taler om milli sekunder. Jeg ved bare at 8 ms skærme kan være dårligere end min Philips 18 ms. Jeg ved også at jeg ingen streger ser efter bolden i fodboldkampe og den kan også vise cykelløb uden problemer. Her sætter Philips' suveræne billedbehandlig ind.
Jeg mener idet hele taget at man skal passe på med at desavuere en skærm som denn PF7320 som kan holde i 15 år, og er et stykke kvalitetsarbejde. Jo PF9830 kan måske noget mere, men også den vil om føje tid overgåes af en ny model som kan noget mere. Og som Lars har sagt så skal vi betragte fjernsynet som et display som vi sætter forskellige bokse til, og når først High definition fjernsyn kommer i 2010 så er jeg overbevist om at med en relevant boks, så vil min Philips vise et uovertruffent billede, så absolut stadig blandt de bedste på markedet.
|
|
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 13-Juni-2006 kl. 13:50 |
Har du overhovedet set en ny skærm ?
Altså f.x. en 9631, 9731 eller 9831 ?
|
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
|
Sendt: 13-Juni-2006 kl. 13:52 |
sussie skrev:
Det der med respons tid giver jeg ikke meget for. husk på
at vi i alle tilfælde taler om milli sekunder. Jeg ved bare at 8 ms skærme kan
være dårligere end min Philips 18 ms. |
Jeg troede du mente alle skærme var ens? Hvorfor ikke bare købe en
Prosonic skærm?
Men hvis du ikke kan se forskel på 18ms og 8ms ved f.eks. fodbold, så skal
dit syn da tjekkes.
|
|
Carser
--
Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
|
Sendt: 13-Juni-2006 kl. 14:17 |
"Fremragende, verdens bedste, uovertruffent, suveræn, absolut..."
Sussie, jeg mener, du bør skelne mellem hvad der gælder i forhold til dine forventninger og pris og hvad der gælder mere generelt.
Dit TV er udmærket, men ikke uovertruffent og Logitech-systemet og THX betyder ikke, at alt andet og dyrere ikke er eller i det mindste kan være langt bedre.
Der er forskel på at anbefale noget og på frelst at påstå noget, der ikke holder. Og så er der jo også disse regler, vi alle skal følge:
Du indvilliger i ikke at benytte dette forum til at sende beskeder med et indhold som kan opfattes som vulgært, nedsættende*, ukorrekt, diskriminerende, hadefuldt, truende, som har seksuel karaktér, som krænker andres privatliv eller som overtræder gældende lovgivning.
*markeret fordi jeg synes du taler ned til Otto et par steder i tråden.
Jeg har intet imod hvad du ellers skriver, men dine overdrivelser må du gerne holde for dig selv en anden gang. Hvis du virkelig tror på "Fremragende, verdens bedste, uovertruffent, suveræn, absolut..." har du meget (mere) at lære om TV, surround og om, at kvalitet nu engang koster.
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
|
sussie
Bruger
|
Sendt: 13-Juni-2006 kl. 14:32 |
Ja, Okay der var nok meget diskriminerende og truende og også meget af seksuel karakter i mit svar til Otto. Det undskylder jeg så for.
For at vende tilbage til emnet, så har mine MP3 aldrig lydt bedre, når min Medion Laptop er forbundet til 'kontrol-centret' via det medfølgende '3 stks'-jackkabel.
Jeg troede faktisk at MP3 formatet var noget underlødigt; et kompromis. Jeg kan bare sige at det er den bedste lyd hidtil der har været i stuen. 'Donald Fagen eller hvad han hedder og 'Snowbound' som jeg har downloadet fra WinMX lød fuldstændig som havde man købt en CD med ham. Alle lyde leveret skarpt og klart.
Hvad angår mine udtalelser om verdens bedste etc., så er de fuldt berettiget og må tåles, når man tænker på hvilket ånmdeligt pres som nørderne herinde lægger på folk, således at de m å troi at store højttalere er nødvendige, når dette sæt beviser, at det slet ikke er nødvendigt. Tværtimod risikerer man med store højttalere alvorlige følgevirkninger i form af uoverensstemmelser på hjemmefronten, hvorimod dette af mig anbefalede sæt netop sætter det i dette forum hidtil bedste kompromis mellem lydkvalitet og ro på hjemmefronten.
|
|
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 13-Juni-2006 kl. 14:45 |
At dine mp3 filer aldrig har lydt bedre siger jo nok mere om dit forrige
anlæg
Logitechs sæt viser heller ikke at små højtalere gør det lige så godt som
store - de er bare gode nok til dig, og de vil sikkert være noget juks i
andres ører.
Derudover findes der et hav af satellitsystemer, og sikkert også mange der
slår dine Logitech med flere længder.
PS: Dropper du ikke snart din sarkasme og nedladenhed over for dem, der
ikke lige synes at Logitech sættet er verdens bedste?
Redigeret af lunddal - 13-Juni-2006 kl. 14:48
|
|
sussie
Bruger
|
Sendt: 13-Juni-2006 kl. 15:04 |
Nej det må tåles og skal ses som gensvar på alle nørders ævlen om nødvendigheden af en 11 kilos forstærker og kæmpe højttalere etc.. Noget som med fremkomsten af dette sæt er helt unødvendigt og også uklogt at komplentere hvis det er på ro på hjemmefronten, som gælder.
Jeg må sige at gensynet med filmen 'Enigma', som er en stille og rolig krigsfilm instrueret af Michael Aplet i 2001, og som er skildrer hvordan det lykkedes englænderne at knække tyskernes kode, lige får et ekstra pift, både ved den uovertrufne lyd fra musikken, men jeg må sige at eksplosionerne tilsidst( da den tyske ubåd blev bombet fra luften), som kom kontant og præcist fra subwooferen under lænestolen, lige præcis giver det ekstra pift til filmen, som man ellers kun oplever i biografen.
Redigeret af sussie - 13-Juni-2006 kl. 15:05
|
|
lahan
Guld medlem
|
Sendt: 13-Juni-2006 kl. 15:08 |
sussie skrev:
Ja, jeg tror fuldt og fast på det... Og den der lever godt med sin tro, lever godt, og skal ikke forstyrres... |
Jeg tror bare vi skal lade dig leve i troen på at du har sammensat verdens bedste system......
Tillykke med det fremragende system.
|
|
Gerdes
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
|
Sendt: 13-Juni-2006 kl. 15:09 |
sussie skrev:
Hvad angår mine udtalelser om verdens bedste etc., så er de fuldt berettiget |
Hvis det var den 1. april i dag skulle du have prisen for at tage pis på os alle - men da du tydeligvis mener hvad du siger, må du gerne delagtiggøre os i dit sammenlignings- og erfaringsgrundlag. Fx hvilke produkter har du haft tidligere, og hvorledes skiller dine nuværende sig positivt ud?
|
|
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 13-Juni-2006 kl. 15:16 |
sussie skrev:
Nej det må tåles og skal ses som gensvar på alle
nørders ævlen om nødvendigheden af en 11 kilos forstærker og kæmpe
højttalere etc.. Noget som med fremkomsten af dette sæt er helt
unødvendigt og også uklogt at komplentere hvis det er på ro på
hjemmefronten, som gælder.
Jeg må sige at gensynet med filmen 'Enigma', som er en stille og rolig
krigsfilm instrueret af Michael Aplet i 2001, og som er skildrer hvordan
det lykkedes englænderne at knække tyskernes kode, lige får et ekstra
pift, både ved den uovertrufne lyd fra musikken, men jeg må sige at
eksplosionerne tilsidst( da den tyske ubåd blev bombet fra luften), som
kom kontant og præcist fra subwooferen under lænestolen, lige præcis
giver det ekstra pift til filmen, som man ellers kun oplever i biografen.
|
Det er dig, der tydeligvis har en afsky overfør nørder, som du kalder folk
herinde.
Jeg synes nu ikke at støde på folk, der siger, at det er nødvendigt
med store forstærkere og ligefrem kæmpe højtalere, men går man bare
det mindste op i lyd, vil de fleste nok gerne have noget, der lyder godt -
ikke bare acceptabelt.
Der skal være plads til alle, så jeg forstår ikke dit 'gensvar'. Det er som
om du skal have bekræftet, at du fik ret, og nørderne er til grin.
At du nu oplever ting, som du ikke oplevede før, fortæller bare, at dit
Logitech sæt er bedre end hvad du havde før - ikke at det er lige så godt,
som noget større og dyrere.
Du er glad for dit sæt, og det er helt fint, men du må acceptere, at andre
synes det lyder af l*rt.
Redigeret af lunddal - 13-Juni-2006 kl. 15:16
|
|
sussie
Bruger
|
Sendt: 13-Juni-2006 kl. 15:18 |
Oppo , i europa kaldet BBK DV971H er simpelthen verdens bedste DVD afspiller. Den er bedst i test, bedst til at opskalere til 720p og 1080i. I venten på HDTVs advent, er det simpelthen det bedste vi har. Den klarer også DVD Audio suverænt. Grunden til at du ikke hører nørder herinde lovprise den, er simpelthen at de har været så torskedumme at købe DVD players til 3-4000 kr. eller mere, og derfor ikke kunne DRØMME om at anerkende en player til 1600 kr, eller 199 dollar, hvis man er så heldig at kunne købe den i en dollar-denomineret økonomi.
Den er produceret i Kina på BBKs fabrik som har 10.000 ansatte, og produkt-supporten og servicen er uovertruffen; der kommer hele tiden nye firmware-opdateringer, således at denne afspiller vedbliver med at være den bedste i verden. Google på navnet og du vil se det amerikanske forum med dets 500 sider om alene denne afspiller.
Og her er det så at jeg har fundet et matchende lydsystem som matcher i pris såvel som i kvalitet. Som sikrer roen på hjemmefronten ved ligefrem at være et plus til enhver indretning, ja virker elegant med de trådløse baghøjtalere og den sorte farve som blender ind overalt.
Tilføjelse: Logitech er designet i Schweiz men produceret i Kina. Højtalerne er lavet til at konkurrere på PC-markedet, men teknikken er nu blevet så god, at de sagtens kan flyttes ind i stuen - og det gælder for 90 pct. af danskerne- det er jeg overbevist om - som vil få alle sine surroundbehov dækket af dette anlæg, med dets diskrete højtt.alere
Redigeret af sussie - 13-Juni-2006 kl. 15:25
|
|