|
Fri os for dyrt TV |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Lauritsen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Juli-2014 kl. 16:50 |
Jeg har brug for hjælp. Her i huset har vi WAOO store Danmarkspakken samt Netflix. En månedlig udgift på næsten 600kr. Men det meste af tiden bruges alligevel kun på Netflix og Viaplay.
Jeg kan sagtens undvære de fleste programmer og overvejer derfor helt at opsige mit WAOO abbonement og KUN køre med Netflix, Viaplay, dr.dk osv. Men hvad skal vi vælge. Cromecast, WD-TV, Apple TV osv? Hvad fungerer bedst?
Redigeret af Lauritsen - 28-Juli-2014 kl. 16:59 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi opsagde vores TV for nogle måneder siden, og har aldrig set os tilbage. I dag ser vi kun det vi virkelig vil se, og undgår alle de tomme programmer, som bare kører i baggrunden som støj.
Hvilken der lige fungerer bedst, er dog svært at sige. Vi klarer os med en HTPC og en Chromecast. Vi brugte også en PS3 i starten, men vi brugte den kun til Viaplay, og de er jo kommet til Chromecast nu. HTPC'en kører XBMC hvorfra vi ser vores eget materiale, samt DR og BBC. Chromecast bruger vi så til Netflix og Viaplay. Netflix US, CA, UK etc. samt BBC har vi adgang til gennem Unblock US. Men har du nu ikke surroundanlæg, eller evt. ikke går op i lossless lyd, så kan Chromecast også bruges til at se dine rippede film og serier. Du skal bare indstallere PLEX på din server. Dog kræver det, at man ikke køber de billigste NAS. Den skal have lidt muskler til at transcode. Dog kan Chromecast ikke klare DR app'en endnu, men har du en af enhederne på listen her: Tryk på "+ spported devices" Så kan du nemlig starter DR app'en og så streame hele telefonens billede til din Chromecast. Men DR har lovet, at der kommer ægte Chromecast support til efteråret.
|
|
![]() |
|
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 752 |
Hvorfor ikke gå ned på den mindste pakke og tilkøbe de enkelte kanaler du nu mangler?
|
|
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Det er jo ikke alle, der overhovedet gider deres pakker. For mig var det uacceptabelt, at jeg i grundpakken, var tvunget til både TV3 og Kanal 5. De er begge nogle af de værste til, at sende det værste lort på TV.
|
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
jeg har opsagt tv for en del siden, jeg kørte det hele over appletv´s og gør stadig, dog har viaplay låst visse ting over Appletv, det virker dog som om mere og mere bliver låst op.
bedste klient må jeg dog indrømme er smart tv platformen i mit F6500 på kontoret, hurtigt, kører bare. tv´et kører både plex / youtube / Viaplay / eurosport perfekt for mig, uden issues. Men ellers har appletv været en god partner. driller dog lidt til tider, da jeg har lidt wifi issues.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
WAOO har jo også en mindre pakke, hvor du kan få Viaplay. Og som det nævnes, så vælger du bare at tilkøbe, hvis der skulle være et par enkelte kanaler du savner i pakken.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Henrik, synes nu 129,- om måneden er meget for TV2 og en række udenlandske kanaler. DR kanalerne betaler man allerede for gennem licens, så de er ikke med i prisen. Man skal i hvert fald være glad for tysk, svensk og norsk.
Hos Boxer koster TV2 39kr.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det er mere en 129,- for OP efterspørger en Viaplay pakke!
M.v.h. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6692 |
Det er heller ikke 129,- om måneden. Der er også et tv-servicegebyr på 399,- pr halvår. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Nice.. Det er jo billigt. Eller......
|
|
![]() |
|
technology ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
Watz Me Now ville være lidt billige. Så for man også catch up i epgen. Er selv fint tilfreds med deres løsning.
|
|
![]() |
|
Det laver ikke om på, at den billigste pakke hos WAOO koster 129kr. Og eneste danske betalingskanal der følger med, er TV2. Vil man have TV2 og Viaplay, kan det klares sammenlagt for 118kr, med mindre det er Viaplay med sport, hvilket OP ikke nævner? Jeg siger det bare, fordi jeg går ud fra, at det handler om at spare så mange penge som muligt. Så nytter det jo ikke, at gå ned til mindste pakke, hvor man stadig for lov til, at betale for en masse ubrugelig lort. Jeg kan personligt ikke bruge norske, svenske og tyske kanaler til noget, så hvorfor betale 129kr for det. OP giver ikke engang udtryk for, at han ønsker TV2. Så hvorfor ikke nøjes med Netflix og Viaplay til 158kr i alt? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |