|
Frit tv-valg er lig med prisstigning |
Besvar | Side <1234 7> |
Forfatter | ||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ikke den type frit valg, der er tale om her. Det her drejer sig om at folk i en beboerforening selv skal kunne vælge, om de vil være med i den aftale, som foreningen har lavet. I dag er der mange steder, hvor alle beboere er tvunget til at aftage en pakke fra en bestemt udbyder.
Men jeg kunne godt tænke mig at se et overblik over, hvor mange boligforeninger der overhovedet kan håndtere mere end én udbyder i kablerne. Hvis 10 boliger vælger at gå med Waoo og dermed individuelt skal have fiber ind, så bliver det dyrt. Redigeret af lunddal - 04-Maj-2015 kl. 09:25 |
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Synes egentligt boligforeningerne ynker en del..
De får ofte pakkerne til en god pris, ikke som husejere der betaler fuld pris. |
||
Wolff
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Et konge eksempel på pristigninger på grund af den digitale udvikling er PostDanmark. Det ser jeg også ske med de frie kanal valg. Og det er der ikke noget underligt i... |
||
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan vil de komme uden om de tekniske begræsninger i leverandørvalget?
Jeg bor selv i en boligforening, og jeg er bundet til en Waoo fiber med TV. Der er ikke ført andet end fiber ind i min lejlighed, og jeg har ingen mulighed for at få Stofa, som ellers er 50 meter væk, til at smide et coax-kabel ind til mig.
Redigeret af zulfo - 04-Maj-2015 kl. 10:57 |
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selvfølgelig er der det. Spørgsmålet er jo om du vil betale for at få det ført ind? Klaus |
||
zulfo
Moderator gruppe Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, det er der ikke Klaus - Boligforeningen vil IKKE have trukket coax fra Stofa ind i lejlighederne. (Og prisen skulle jeg nok finde ud af, som Stofaansat i 17 år )
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
nexium
Bruger Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej Klaus.
Jeg har tidligere boet i en boligforening, hvor vi alle var bundet til Stofa, selvom et langt billigere antennelaug havde kablet gående ved hoveddøren. Jeg kunne måske godt selv betale for at få trukket kablerne ind, men grundet en konkurrenceklausul måtte det andet antennelaug ikke sælge TV/internet til mig. Desuden skulle jeg stadig betale til Stofa over huslejen, - den kunne jeg ikke slippe for. Altså en lidt dyr/praktisk talt umulig løsning. Nå det er sagt, så håber jeg INDERLIGT at der kommer et indgreb, så man ikke længere binder beboere til at betale for den samme TV-pakke. I min opgang er alle tvunget til at have samme TV-pakke til ca. 400 kr/md. Personligt ser jeg stort set aldrig andet end DR's kanaler, og derudover streamer jeg det jeg vil have. Jeg ville da være den første til at klippe mine nuværende kabler til Yousee i det øjeblik det bliver muligt. TL;DR : I andre må betale for det i gerne vil se - Jeg vil bare ikke tvinges til at betale for, at I kan få det billigere!! Redigeret af nexium - 04-Maj-2015 kl. 11:24 |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når bindingen fjernes, bliver TV signallevering den samme som til husejere. Du skal aktivt tilmelde dig den leverandør der har kablerne, og du betaler fuld pris.
Det kan lade sig gøre i lejligheder også. Betaler kun den "rå husleje" til udlejer. Vand, spildevand, varme, el, og antenne er mellemværende mellem mig og udbyder. Og derfor kan antenne helt fravælges. |
||
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er det jo ikke nødvendigvis, når man mange steder bliver tvunget til at betale for en TV pakke over huslejen. Det bliver et temmeligt hypotetisk "frit valg" hvis resultatet er at man så bare skal betale til to leverandører. |
||
Bruger udmeldt 37
-- Oprettet: 08-Juli-2013 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I min boligforening levere Stofa tv og internet signalet, det har de stået for de sidste 20-30 år, nu har de lige lavet en aftale som sikre Stofa levering de næste 10 år på internettet, ingen andre kan komme ind, og som bekendt SKAL man have tv signalet via Stofa for at få deres internet, men jeg kan få lukket signalet helt.
Nu er det markedskræfterne der styrer markedet ved helt frit valg, dvs. argumentet med at det bliver dyrere for kunderne som ham fra Stofa siger, ved han jo ikke, hvis eks. sportskanalerne stiger ved frit valg, så kan kunderne jo bare vælge fra hvis prisen er for høj, og mister producenterne, udbyderne kunder deraf, må de jo sænke priserne for at få kunderne tilbage, som det er nu har vi forbrugere ikke mange muligheder, andet end at finde os i ublu priser og for noget vi ikke ser. Personligt betaler jeg for en grundpakke nu, og jeg ser ikke mange af dem, jeg overvejer helt at cutte tv signalet og gå helt over på streaming, skal antenneforeningen beholde mig, skal der være totalt frit valg , ingen grundpakke som jeg er tvunget til at betale for, så kan Stofa komme med de priser som de mener at de kan forhandle sig frem til ved frit valg, og jeg som kunde kan tage stilling til om jeg vil betale den forlangte pris. På den måde presset både udbydere og producent til at konkurrere på markedsvilkår, og er deres produkt for dyrt eller for ringe, må de enten sænke prisen eller forbedre produktet så forbrugerne vil have det. Jeg har eks. ikke Boxer, kvaliteten er for ringe, og kanalerne som det er skruet sammen er for dyrt. Jeg er ikke så skråsikker som ham fra Stofa, på at priserne vil stige, kunder fravælger allerede sportskanalerne fordi de enten er for dyre eller ikke har deres interesse, lad markedskræfterne råde, det vil give det rigtige billede af efterspørgelse på kanalerne, nogle kanaler vil helt sikkert ikke overleve. Hvorfor skal jeg eks. betale for TV2, TV2 Charlie, TV3, DK4, Kanal 5 i en grundpakke når jeg aldrig ser disse kanaler, men jeg skal, for det forlanger de forskellige producenter, at deres hovedkanal SKAL være i grundpakken for at de vil tilbyde deres øvrige kanaler som eks. frit valg kanaler for en overpris. Lige nu er magten hos udbydere/producent, ved total frit valg er magten hos forbrugeren. |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er vel blot et spørgsmål om at du betaler for at få det gjort så ingen kan se det - det har boligforeningen nøppe noget imod. Klaus |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvorfor var i bundet til Stofa? Var det fordi de ejede kablerne? Læs evt mit tidligere indlæg omkring det.
Hvorfor er i tvunget til det? Klaus |
||
Besvar | Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |