|
Frit tv-valg er lig med prisstigning |
Besvar | Side <1 4567> |
Forfatter | |||||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Intentionen med fællesantenne var jo god nok dengang der stod en gittermast med antenner og paraboler, og hver husstand betalte 49kr, som gik til vedligehold af masten og forstærkeranlægget. Dengang gav det mening at lægge det oveni huslejen.
Med med himmelflugt priser hos TV udbyderne, må det være frivilligt at aftage og betale antennebidrag. Redigeret af Kampus - 05-Maj-2015 kl. 11:22 |
|||||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Hvad betaler folk for den store yousee pakke / mellem pakken ? |
|||||
Trumle
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det er da dem der vil have de store pakker der ikke kan styre sig og udnytter systemet til at tvinge alle til at deltage i at betale for deres egen underholdning. Kampus og T-duck har da helt ret. Det gav muligvis mening engang pga af teknik og pris, men nu er det jo ikke andet end hykleri at dække sig ind under solidaritet. |
|||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
|
|||||
Bruger udmeldt 30
-- Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det kommer helt an på, hvilke vedtægtserklæringer der findes - man kan ikke bare lave om på det. Mød op, stem imod - eller bliv medlem af den lokale bestyrelse!
|
|||||
Uffebg
Bruger Oprettet: 17-Januar-2012 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 61 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Lige præcis, det er nok også det politikerne har bemærket |
|||||
Trumle
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg er medlem af bestyrelsen og har været det længe, jeg har været mødt op hver eneste gang. Jeg har stille forslag om at få det ændret. Hvad ændrer det? Ingen ting. Det er stadig hykleri at tale om "fællesskab" når det i virkeligheden drejer sig om at udnytte reglerne maksimalt til egen fordel. Sådan er det desværre i rigtig mange foreninger og det er derfor der er brug for et lovindgreb. Havde folk nu kunnet styre sig en smule og nøjedes med at binde folk til en grundpakke og så selv havde afholdt udgiften til deres eget forbrug så var der nok ikke ret mange der havde giddet debatten, men nu hvor folk i årevis er blevet tvunget til at betale tusindvis af kroner for underholdning de ikke bruger eller kun bruger lidt så har de bare fået nok. Det er sku jeres egen skyld at det er kommet så vidt. Havde i nu forstået at demokrati også handler om at tage hensyn til mindretallet, hvor det er muligt, så var var der nok heller ikke så mange der nu ville sige at i kan rende og hoppe med jeres 1000 underlødige TV kanaler. Redigeret af Trumle - 05-Maj-2015 kl. 11:56 |
|||||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Nu er der jo meget forskel på hvordan det bliver styret.
Hvor jeg bor kan man vælge mellem 3 pakker: Lille, mellem og stor. Den lille koster 114 kr om måneden, mellem pakke 300 og den store 400 kr. Derudover betales der også et lille beløb til kabler og anlæg. Dette betales af alle. Reelt kan man også frasige sig den lille pakke. Men man kan nok ikke få trykket kabel, hvis man ønsker en anden udbyder.
|
|||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det er "nederen" at være i mindretal i et demokrati...... Klaus |
|||||
HiFi_Geek
Junior bruger Oprettet: 15-Februar-2015 Sted: København Status: Offline Point: 42 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Hvad med alle sløjfeanlæggene, hvor beboerne har en billig fuldpakke? Har regeringen tænkt sig at betale for ombygningen?
|
|||||
Trumle
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Du forstod tydeligvis ikke hvad indlægget handlede om, siden du valgte at klippe mit indlæg der. Lad mig pinde det ud for dig: Det er stadig hykleri at dække sig ind under "fællesskab" når det man i virkelighed gør er maksimalt at udnytte sit eget flertal uden hensyn til andre end sig selv. Det er det uanset hvor mange bestyrelsesmedlemmer modparten har eller om der er stillet forslag om at få det ændret. Det er faktisk slet ikke relevant, selv om tonice forsøger at få det til at se sådan ud. I kan blive ved med at forsøge at knibe uden om at indrømme det, men det korte af det lange er at i ikke selv vil betale for jeres egne forbrugsgoder og med beboerdemokratiet som stråmand har fundet en vej til at tvinge andre til at betale for det. Det skal der gøres noget ved og det er der heldigvis nogen med større myndighed end du og jeg, der er ved at indse. Redigeret af Trumle - 05-Maj-2015 kl. 15:47 |
|||||
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg synes på en måde, det er skræmmende, at der findes super egoister der går 100% ind for, at de kun vil betale for det de bruger, når de bor i et socialt boligbyggeri !
Når jeg skriver "på en måde", så er det fordi det jo efterhånden desværre er en stigende tendens her i vores land, at man kun tænker på sig selv og er bedøvende ligeglad med andre.
I socialt boligbyggeri handler det netop om, at man er flere om at betale for de forskellige goder og derved kan få det billigere end, hvis vi hver og en sad med hele ansvaret og selv skulle betale.
Dertil er der bl.a. nogle vedtagne regler og vedtægter for, hvordan beslutningerne omkring budget, renovation, tv og lignende ting fungerer. Dette skriver man under på når man udfylder kontrakten på sin lejekontrakt.
Det skriger jo til himmels, at når man vælger at flytte ind i et boligselskab med demokratiske dagsordener efterfølgende påberåber sig, at kunne frit vælge hvad man vil betale for.
Det er s.. trist når folk går i den retning - isf. at glæde sig over, at man generelt betaler mindre, end man ville gøre som enkelt bruger.
Vores boligselskab valgte på en generalforsamling for en del år siden på demokratisk vis, at blive tilsluttet en antenneforening, hvor fokus har altid været på kvalitet, fornuftige priser og demokrati.
I den er det beboervalgte fra afdelingerne, der er med til at forhandle med YouSee om, hvordan vi kan vælge pakker og til hvilken pris. Alt sammen til glæde for beboerne i de forsk. afd. og give dem valgmuligheder + bedste kvalitet og ditto pris.
Sådan fungerer et beboerdemokrati - og ja det er til gavn for alle. At der er enkelte kanaler, som man ikke ser så meget. Whatever - jeg bruger heller ikke legepladsen, p-pladser, carporte eller garager, men har da intet imod, at jeg også deltager i disse fælles udgifter. Sådan er det i et demokrati.
At nogen kan falde på halen for hende den gamle taskedame's krampagtige forsøg på at redde hendes måske synkende skude ! Tja det siger mere .. .....
Nå nok om det - jeg ser "sgutte" noget positivt i et sådan uigennemtænkt forslag. Jo måske for en lille bitte skare af egoister, der kun tænker på sig selv.
Som flere er inde på vil det blive et kaos både teknisk og økonomisk, at få den slags tiltag effektueret.
En ting er sikkert - det bliver os beboere der i sidste ende kommer til at betale prisen !
Over and out
|
|||||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|||||
Besvar | Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |