recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Frit tv-valg er lig med prisstigning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Frit tv-valg er lig med prisstigning

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:


Jeg synes på en måde, det er skræmmende, at der findes super egoister der går 100% ind for, at de kun vil betale for det de bruger
[..]En ting er sikkert - det bliver os beboere der i sidste ende kommer til at betale prisen !

"Vi beboere" kommer til at spare i gennemsnit 149 kr. siger undersøgelsen ellers.

Lad os kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade: Der er tale om løbende abonnementsudgifter til et non-essentielt kommercielt underholdning produkt(!!!) ...Beslutningen om noget sådant bør, med mindre man har et meget forskruet og formynderisk samfundssyn, ligge hos den potentielle forbruger af det, i modsætning til beslutninger om essentielle forsyninger som fx vand og varme eller selve foreningens infrastruktur der frit burde kunne bruges i forbindelse med til- eller fravalg af non-essentiele forbrugs og underholdningsprodukter. 

Så når vi engang ser tilbage på det fra fremtiden, vil det der er status nu (og som du har gjort dig til fortaler for) virke lige så absurd og grotesk som hvis man forestillede sig at et beboerdemokrati besluttede sig for at gennemtvinge at alle beboere skulle abonnere på og betale til et bestemt fastnettelefonsabonnement, betale abonnement til en bestemt politisk forening eller holde en bestemt avis, abonnere på et månedskort til en bestemt netcafe eller biograf mv. Ja, beboerdemokratiet kan sagtens beslutte at gennemtvinge sådanne abonnementer til alle i foreningen og få rabat på det. ...Men er det i et sandt demokratisk perspektiv og i ægte demokratisk ånd virkelig en boligforenings rolle? ...Naturligvis ikke. Det ville være fuldstændigt barokt! ...Fremtiden vil også fordømme dig og din indstilling som sådan!       

 


Redigeret af TBC1 - 06-Maj-2015 kl. 16:20
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 19:53
Sidder selv i afdelingsbestyrelsen hvor vi bor.

Skal siges vi er heller ikke stavnsbundet af nogle. Det eneste krav vi har, er at dem som ønsker parabol må kun sætte dem op de steder vi anviser og de skal betale for etablering fra det anviste sted. Og så det også et krav hvis man har parabol at man som minimum har en indboforsikring.

Men udover det så giver jeg nu Klaus helt ret, hvis der er ting man ønsker ændret, så kan man da for fanden bare dukke op på generalforsamlingen hvert år og evt lave sit forarbejde godt nok ved at samle stemmer til det man ønsker ændret. Man kan da ikke forvente at få i både pose og sæk.

Der er også en anden mulighed, men kræver igen man gider lave et forarbejde, at samle nok og sende det til urafstemning i forhold til hvad man vil have ændret. Ved urafstemning skal det ud til samtlige beboere i afdelingen, dvs postkasse omdelt.

Hvis man stadig derefter ikke kan få det ændret, så er det for fordi man ikke har gjort sit forarbejde godt og seriøst nok, eller også fordi flertallet hvor man vor rent faktisk har en anden mening end en selv.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Du forstod tydeligvis ikke hvad indlægget handlede om, siden du valgte at klippe mit indlæg der.


Jo, jeg forstod det udmærket godt.


Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Lad mig pinde det ud for dig: Det er stadig hykleri at dække sig ind under "fællesskab" når det man i virkelighed gør er maksimalt at udnytte sit eget flertal uden hensyn til andre end sig selv.


Er det ikke fuldstændigt det samme andre ville føle, hvis du fik flertal for en ændring af jeres antenneanlæg? Så det store flertal der i dag gerne vil se "mange kanaler" steg i pris, på bekostning af dig.

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


I kan blive ved med at forsøge at knibe uden om at indrømme det, men det korte af det lange er at i ikke selv vil betale for jeres egne forbrugsgoder og med beboerdemokratiet som stråmand har fundet en vej til at tvinge andre til at betale for det.


"I kan blive ved med at knibe udenom" - hver er det jeg skal knibe udenom?
Hvis du ikke har forstået det, så bor jeg i eget hus med en antenne på loftet og Waoo fiber, samt Yousee ude under fortovsfliserne. Jeg skal hverken betale mere eller mindre ved et lovindgreb!

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:


 Det skal der gøres noget ved og det er der heldigvis nogen med større myndighed end du og jeg, der er ved at indse.


Større myndighed - men måske ikke voldsomt bedre indsigt - og helt sikkert nogle der skal have fiske nogle stemmer til valget. Rygtet går jo på at alle kan spare.....så det er jo sikre stemmer der!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Der er tale om løbende abonnementsudgifter til et non-essentielt kommercielt underholdning produkt(!!!) ...Beslutningen om noget sådant bør, med mindre man har et meget forskruet og formynderisk samfundssyn, ligge hos den potentielle forbruger af det, i modsætning til beslutninger om essentielle forsyninger som fx vand og varme eller selve foreningens infrastruktur der frit burde kunne bruges i forbindelse med til- eller fravalg af non-essentiele forbrugs og underholdningsprodukter.


Hvilket man kan arbejde for i antenneforeningen.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 23:28
Det kan aldrig blive min hovedpine at subsidiere andres umættelige behov for underholdning. At du mener at man med rimelighed kan bruge beboerdemokrati til at tvinge folk til det, viser bare hvor meget der er brug for et lovindgreb.
 
Det er pænt bizart et du bruger så meget energi på at argumentere for andre menneskers ret til at bestemme om jeg skal betale for en TVpakke, når du åbenbart selv er flyttet i hus med egen antenne og åbenbart slet ikke har en indsats i spillet.




Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 23:35
Hvorfor er det bizart at have en holdning til, hvad der skal lovgives omkring?

Jeg har eksempelvis også en holdning til om dyre forbrugslån skal lovgives imod - selvom jeg aldrig har haft optaget sådan et lån og sandsynligvis aldrig nogensinde kommer til at gøre det.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2015 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Sidder selv i afdelingsbestyrelsen hvor vi bor.

Skal siges vi er heller ikke stavnsbundet af nogle. Det eneste krav vi har, er at dem som ønsker parabol må kun sætte dem op de steder vi anviser og de skal betale for etablering fra det anviste sted. Og så det også et krav hvis man har parabol at man som minimum har en indboforsikring.

Men udover det så giver jeg nu Klaus helt ret, hvis der er ting man ønsker ændret, så kan man da for fanden bare dukke op på generalforsamlingen hvert år og evt lave sit forarbejde godt nok ved at samle stemmer til det man ønsker ændret. Man kan da ikke forvente at få i både pose og sæk.

Der er også en anden mulighed, men kræver igen man gider lave et forarbejde, at samle nok og sende det til urafstemning i forhold til hvad man vil have ændret. Ved urafstemning skal det ud til samtlige beboere i afdelingen, dvs postkasse omdelt.

Hvis man stadig derefter ikke kan få det ændret, så er det for fordi man ikke har gjort sit forarbejde godt og seriøst nok, eller også fordi flertallet hvor man vor rent faktisk har en anden mening end en selv.

  Så vil jeg læne mig tilbage og afvente den dag da den store eller fuldpakke koster kr. 1000 per måned. Også fordi jeg afventer at prisen for grund-  eller basispakke bliver så høj, at denne  vil kunne fravælges som følge af lovindgreb.

Og det kommende UHDTV eller 4K vil jo blive en  garant for flere prisstigninger.


Redigeret af skyking - 06-Maj-2015 kl. 20:43
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 04:19
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:


Jeg synes på en måde, det er skræmmende, at der findes super egoister der går 100% ind for, at de kun vil betale for det de bruger
[..]En ting er sikkert - det bliver os beboere der i sidste ende kommer til at betale prisen !

"Vi beboere" kommer til at spare i gennemsnit 149 kr. siger undersøgelsen ellers.

Lad os kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade: Der er tale om løbende abonnementsudgifter til et non-essentielt kommercielt underholdning produkt(!!!) ...Beslutningen om noget sådant bør, med mindre man har et meget forskruet og formynderisk samfundssyn, ligge hos den potentielle forbruger af det, i modsætning til beslutninger om essentielle forsyninger som fx vand og varme eller selve foreningens infrastruktur der frit burde kunne bruges i forbindelse med til- eller fravalg af non-essentiele forbrugs og underholdningsprodukter. 

Så når vi engang ser tilbage på det fra fremtiden, vil det der er status nu (og som du har gjort dig til fortaler for) virke lige så absurd og grotesk som hvis man forestillede sig at et beboerdemokrati besluttede sig for at gennemtvinge at alle beboere skulle abonnere på og betale til et bestemt fastnettelefonsabonnement, betale abonnement til en bestemt politisk forening eller holde en bestemt avis, abonnere på et månedskort til en bestemt netcafe eller biograf mv. Ja, beboerdemokratiet kan sagtens beslutte at gennemtvinge sådanne abonnementer til alle i foreningen og få rabat på det. ...Men er det i et sandt demokratisk perspektiv og i ægte demokratisk ånd virkelig en boligforenings rolle? ...Naturligvis ikke. Det ville være fuldstændigt barokt! ...Fremtiden vil også fordømme dig og din indstilling som sådan!       
Allerførst så er det virkelig flot, at du piller få ting ud af mit indlæg, som bl.a. handler om hvordan beboerdemokrati virker ! Derefter sværter du mig til, som forskruet og formynderisk + du kalder min holdning absurd og grotesk. Hvem f.. tror du, du er ? Angry
 
Det skriger jo til himmels (en gang til) at du og et par enkelte andre super egoister, ikke fatter en disse om hvordan beboerdemokrati fungerer rundt om i de forskellige boligselskaber og antenneforeninger.
Eller handler det om, at du/i ikke vil indordne jer under de ting, som dem i bor sammen med, har besluttet på lovformelig vis ??
 
I vores Antenneforening, som pt. består af 51 boligforeninger (ca. 11000 hustande/brugere) fungerer beboerdemokratiet og tv, internet og telefoni tilslutningen på bedste vis.
Der er sikkert en enkelt eller 3, som har samme egoistiske tilgang, som du og enkelte andre giver udtryk for her i tråden. Men stort set, så er resten tilfredse med både priser, kvalitet og måden det fungerer på. Jeg har ihf. endnu ikke hørt nogle brok hoveder agitere for frit valg på de møder, jeg har deltaget i gennem de sidste mange år.
 
Kan sgutte se hvorfor, at politikere skal blande sig i det, fordi et fåtal himler op og påberåber sig retten til frit TV valg og dertil også dyrere priser for den enkelte.
For som jeg også nævnte i mit første indlæg og som en del andre også gjorde, så vil et sådant indgreb blive en bekostelig affære for de foreninger/boligselskaber, der bliver nød til at ændre de tekniske installationer, for at nogle enkelte kan få frit valg. Det er jo rent ud sagt total galimatias og imod alt hvad beboerdemokrati står for.
 
Sluttelig så skriver du, at fremtiden vil fordømme mig og min indstilling. Wauw !!  
Hvem er det lige, der er forskruet og grotesk.
 
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 04:21
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Sidder selv i afdelingsbestyrelsen hvor vi bor.

Skal siges vi er heller ikke stavnsbundet af nogle. Det eneste krav vi har, er at dem som ønsker parabol må kun sætte dem op de steder vi anviser og de skal betale for etablering fra det anviste sted. Og så det også et krav hvis man har parabol at man som minimum har en indboforsikring.

Men udover det så giver jeg nu Klaus helt ret, hvis der er ting man ønsker ændret, så kan man da for fanden bare dukke op på generalforsamlingen hvert år og evt lave sit forarbejde godt nok ved at samle stemmer til det man ønsker ændret. Man kan da ikke forvente at få i både pose og sæk.

Der er også en anden mulighed, men kræver igen man gider lave et forarbejde, at samle nok og sende det til urafstemning i forhold til hvad man vil have ændret. Ved urafstemning skal det ud til samtlige beboere i afdelingen, dvs postkasse omdelt.

Hvis man stadig derefter ikke kan få det ændret, så er det for fordi man ikke har gjort sit forarbejde godt og seriøst nok, eller også fordi flertallet hvor man vor rent faktisk har en anden mening end en selv.



Redigeret af Roland - 07-Maj-2015 kl. 04:22
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 09:38
Jeg har boet i en boligforening. Jeg prøvet at gøre kabel tv valgfrit. Men mit forslag blev mødt med foragt. For hvorfor skulle de betale mere hvis jeg ikke gad kabel. Men der var ingen forståelse for jeg ikke havde råd til kabel tv
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg har boet i en boligforening. Jeg prøvet at gøre kabel tv valgfrit. Men mit forslag blev mødt med foragt. For hvorfor skulle de betale mere hvis jeg ikke gad kabel. Men der var ingen forståelse for jeg ikke havde råd til kabel tv

Foreslog du ikke at de kunne betale for dit kabel TV. Alt andet lige ville det blive billigere end at lave hele installationen om for din skyld.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 10:57
Og lidt af huslejen også?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu